  • 1. Data: 2020-10-21 10:34:50
    Temat: Polerowanie teflonu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam do zrobienia detal z płyty teflonowej, gdzie będzie kilka
    powierzchni frezowanych. Po frezie powierzchnia będzie chropowata, a ja
    muszę mieć "lusterko". Czy są szanse na wypolerowanie teflonu prostymi
    środkami?
    Jacek

  • 2. Data: 2020-10-22 00:25:16
    Temat: Re: Polerowanie teflonu
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 października 2020 17:34:52 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > powierzchni frezowanych. Po frezie powierzchnia będzie chropowata, a ja
    > muszę mieć "lusterko". Czy są szanse na wypolerowanie teflonu prostymi

    Dasz radę zmieścić to do komory wibracyjnej?

  • 3. Data: 2020-10-22 16:57:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.10.2020 o 00:25, Konrad Anikiel pisze:
    > Dasz radę zmieścić to do komory wibracyjnej?
    Element będzie miał około 150x100x50 mm. Do polerowania jest tylko jedna
    powierzchnia, która będzie frezowana.
    Jacek

  • 4. Data: 2020-10-23 00:13:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 21 października 2020 o 10:34:52 UTC+2 Jacek napisał(a):
> [...]
    > powierzchni frezowanych. Po frezie powierzchnia będzie chropowata, a ja
    > muszę mieć "lusterko". Czy są szanse na wypolerowanie teflonu prostymi
    Weź kawałek teflonu i spróbuj prostymi metodami. Doświadczenie jest miarą poznania
    świata.

  • 5. Data: 2020-10-23 08:39:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Weź kawałek teflonu i spróbuj prostymi metodami. Doświadczenie jest
    > miarą poznania świata.

    Bardzo górnolotnie i filozoficznie, ale niepraktycznie. Facet liczy na
    to, że już ktoś próbował, to po co to poznawać. To, że wymyślenie koła
    ponownie byłoby neizłym osiągnięciem nie jest powodem, by na noro to
    wymyślać.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-10-24 01:01:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 października 2020 o 08:39:24 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > to, że już ktoś próbował, to po co to poznawać. To, że wymyślenie koła
    > ponownie byłoby neizłym osiągnięciem nie jest powodem, by na noro to

    Dla mnie w opisywanej sytuacji tylko przeprowadzona samemu próba da odpowiedź.
    Dlaczego? Dlatego że metoda ma być prosta. Do spróbowania wystarczy pasta do zębów i
    kawałek waty. Gdyby nie to że stalowe podkładki mam to bym postawił pieniądze kontra
    stalowe podkładki że prostymi metodami się nie da. Teflon to spiek i z praktyki znam
    dwie metody uzyskania super gładkiej powierzchni. Pierwszy to spieczenie w
    wypolerowanej formie. Nie robiłem ale widziałem takie spieki. Druga to użycie takiego
    narzędzia do obróbki i takiej frezarki żeby uzyskać bardzo gładkie powierzchnie.
    Podejrzewam że obydwie metody są poza zasięgiem pytającego.

  • 7. Data: 2020-10-24 01:48:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 października 2020 23:57:32 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    > Element będzie miał około 150x100x50 mm. Do polerowania jest tylko jedna
    > powierzchnia, która będzie frezowana.

    Zmieściłbym. Mam taką, ale trochę daleko.
    https://www.aliexpress.com/item/4000417023618.html?s
    pm=a2g0o.productlist.0.0.51bb12cfFrk6lT&algo_pvid=b2
    d42c7d-059a-4018-a6e0-03db96320a7f&algo_expid=b2d42c
    7d-059a-4018-a6e0-03db96320a7f-5&btsid=0bb0623416034
    966227631495e82d4&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb2
    01602_,searchweb201603_
    Kwestia co tam wsypać, ale myślę że coś bym dobrał.

  • 8. Data: 2020-10-24 06:37:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-21, Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > powierzchni frezowanych. Po frezie powierzchnia będzie chropowata, a ja
    > muszę mieć "lusterko". Czy są szanse na wypolerowanie teflonu prostymi

    MZ nie bardzo, a w każdym razie nie ad-hoc bez doświadczenia. Strasznie
    miękki. W akcie desperacji spróbowałbym włożyć tę część w wiertarkę,
    wziąć szmatę, napcaćkać jakiejś pasty polerskiej a nawet do zębów i
    zobaczyć czy coś się pozytywnego dzieje.

    Albo lepiej, jak możesz gdzieś zdobyć odpowiedni papier ścierny,
    najpierw 2000, a na koniec 4000 lub drobniejszy, zrobić pętelkę i tym na
    mokro. Takie papiery dają już zdechłe lustro przy 2000, przynajmniej
    przy epoksydach/akrylatach.

    A po co to lusterko?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-10-25 03:39:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 24 października 2020 o 06:37:31 UTC+2 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > najpierw 2000, a na koniec 4000 lub drobniejszy, zrobić pętelkę i tym na
    > mokro. Takie papiery dają już zdechłe lustro przy 2000, przynajmniej

    Jak znam życie to gdyby napisał po co to lusterko to musiał by cie zaraz zabić.

  • 10. Data: 2020-10-25 20:44:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > A po co to lusterko?
    To jest komórka do pomiaru rezystywności proszków. W płycie teflonowej
    są wyfrezowane rowki, w które wkłada się elektrody w formie płaskowników
    i między nie nasypuje się badany proszek. Przestrzeń między elektrodami
    też ma być frezowana (bo jest zagłębiona) i ten kawałek musi być "na
    lusterko".
    Jacek