  • 21. Data: 2020-10-28 16:03:11
    Temat: Re: Polerowanie teflonu
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-26 o 21:45, Jacek pisze:

    > To musi być teflon i to wysokiej czystości, żadne dodatki nie wchodzą w
    > grę.

    Widzę, że oni nie frezują, tylko toczą komorę pomiarową.
    Sprytny tokarz potrafi wygładzić takie powierzchnie.
    Na wideo z tej strony widać dokładnie cylindryczną budowę komory.
    https://www.nh-instruments.de/en/pulvermesssystem/

    WM

  • 22. Data: 2020-10-28 18:44:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.10.2020 o 11:22, J.F. pisze:
    > A ten proszek tez ma  na tyle wysoką, ze trzeba teflonu ?
    Przeważnie ma. Mierzy się to w gigaomach.

    > Moze zlozyc z dwoch plyt - w jednej wyfrezujesz otwor na komore.
    Tak by było najprościej, ale nie ma zgody na 2 kawałki, bo "instrukcja
    mówi inaczej". Czasami opadają ręce, jak ludzie sobie utrudniają życie.
    20 lat było dobrze, a nie tak dawno ktoś zmienił instrukcję, audytor to
    zatwierdził i "się nie da".
    Jacek

  • 23. Data: 2020-10-29 03:51:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2020 00:03:12 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Widzę, że oni nie frezują, tylko toczą komorę pomiarową.
    > Sprytny tokarz potrafi wygładzić takie powierzchnie.

    Znaczy potrzebny sprytny frezer.

  • 24. Data: 2020-10-29 10:59:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-29 o 03:51, Konrad Anikiel pisze:

    > Znaczy potrzebny sprytny frezer.

    Frezarka nie szlifuje.
    Do tego potrzeba innego sprzętu.
    http://www.dremel.info.pl/15517-Impregnowana-tarcza-
    polerska-520-Impregnowana-tarcza-polerska.html

    WM

  • 25. Data: 2020-10-29 11:32:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2020 18:59:04 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Frezarka nie szlifuje.

    Frezarka ani nie szlifuje ani nie frezuje. Frezarka napędza narzędzie i porusza
    materiałem. Jak dasz jej narzędzie do szlifowania to możesz szlifować. Na przykład
    kółko z rzepem na papier ścierny daje lustrzaną powierzchnię, ale akurat w tym
    temacie niewiele to pomoże.

  • 26. Data: 2020-10-30 10:35:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >szlifować. Na przykład kółko z rzepem na papier >ścierny daje
    >lustrzaną powierzchnię, ale akurat w tym temacie niewiele to pomoże.

    Papier scierny daje lustrzana powierzchnie, czy sam rzep ?

    Bo co do papieru to bym polemizowal, aczkolwiek sa tez takie bardzo
    drobne.

    J.

  • 27. Data: 2020-10-30 11:08:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2020 18:36:05 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    ooglegroups.com...

    > Papier scierny daje lustrzana powierzchnie, czy sam rzep ?
    >
    > Bo co do papieru to bym polemizowal, aczkolwiek sa tez takie bardzo
    > drobne.

    Opowiedz coś o bardzo drobnych.

  • 28. Data: 2020-10-30 12:14:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Papier scierny daje lustrzana powierzchnie, czy sam rzep ?

    Szklarze używają drewna dębowego do wygładzania krawędzi uciętych szyb.
    Nadanie kształtu (fazowanie) jakimś materiałem ściernym, a od drewna
    nabierają przezroczystości.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-10-30 14:07:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    ooglegroups.com...

    > Papier scierny daje lustrzana powierzchnie, czy sam rzep ?
    >
    > Bo co do papieru to bym polemizowal, aczkolwiek sa tez takie bardzo
    > drobne.

    Wcześniej nawet podałem jaki to ma być papier. Taki papier jest
    standardowo używany w polerowaniu próbek do wszelkiego rodzaju
    mikroskopii. Lustro jest wyraźnie, choć nigdy PTFE nim nie polerowałem,
    ale polerowałem bardzo miękkie nieutwardzone żywice silikonowe. Potem
    się to jeszcze dopieszcza zawiesinami z tlenkiem glinu i diamentowymi,
    bo jednak dla mikroskopii papier zwykle nie wystarczy.

    --
    Marcin