  • 11. Data: 2020-10-25 23:11:42
    Temat: Re: Polerowanie teflonu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 października 2020 o 20:44:10 UTC+1 Jacek napisał(a):
    > To jest komórka do pomiaru rezystywności proszków. W płycie teflonowej
    > są wyfrezowane rowki, w które wkłada się elektrody w formie płaskowników
    > i między nie nasypuje się badany proszek. Przestrzeń między elektrodami
    > też ma być frezowana (bo jest zagłębiona) i ten kawałek musi być "na
    > lusterko".
    > Jacek
    A teflon dlatego że znasz tylko to tworzywo? Ze szkła, ceramiki, emaliowanej stali i
    jeszcze kilku pierdylionow materiałów można takie coś zrobić.

  • 12. Data: 2020-10-26 01:28:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-25, Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > i między nie nasypuje się badany proszek. Przestrzeń między elektrodami
    > też ma być frezowana (bo jest zagłębiona) i ten kawałek musi być "na

    Czyli elektrody siedzą w rowkach i wystają ponad teflon? Ale dlaczego
    ekstra frezowac przestrzeń pomiędzy? Czy to nie jest taka prosty
    przebieg prostokatny (0/1-górka dołek) a kilka poziomów?

    Jesli to drugie to chyba faktycznie albo wibracyjnie, albo przepływowo,
    ale to nie są proste techniki, tzn. trzeba mieć narzędzia.

    Jedyne co innego przychodzi mi do głowy, to wykonać płaskownik z
    wykonczeniem lustrzanym odpowiadające szerokością przerwie między
    elektrodami, podgrzac go lekko (powinno wystarczyć trochę powyżej Tg) i
    docisnąć.

    A jesli jednak tylko 0-1, to wyjściową płytę albo docisnąć do nagrzanej
    powierzchni lustrznej albo polerować odpowienim papierem, proszkiem
    przed frezowaniem.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2020-10-26 08:50:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-25 o 20:44, Jacek pisze:
> [...]
    > i między nie nasypuje się badany proszek. Przestrzeń między elektrodami
    > też ma być frezowana (bo jest zagłębiona) i ten kawałek musi być "na

    Można nałożyć powłokę teflonową samemu, lub zlecić to firmie.
    https://ptfe.pl/powloki-fluoropolimerowe

    WM

  • 14. Data: 2020-10-26 10:19:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-26, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Można nałożyć powłokę teflonową samemu, lub zlecić to firmie.
    > https://ptfe.pl/powloki-fluoropolimerowe

    Z powierzchnię lustrzaną?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2020-10-26 10:58:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Z powierzchnię lustrzaną?

    Do reflektorów się nie nadaje, ale jest gładka w dotyku.
    Ci mają zresztą doradców, którzy dobiorą powłokę stosownie do potrzeb.
    https://www.whitfordww.com/coating-products/coatings
    /
    Kiedyś wypróbowałem powłokę do samodzielnego nakładania.
    Przysłali z własnej inicjatywy, darmową próbkę dla mojej byłej firmy.
    Sam nakładałem wg ich instrukcji i wyszło super.
    Żal było zrezygnować ze stosowania powłoki, ale rachunek
    ekonomiczno-praktyczny był wtedy nieubłagany.

    WM

  • 16. Data: 2020-10-26 18:50:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > A teflon dlatego że znasz tylko to tworzywo? Ze szkła, ceramiki, emaliowanej stali
    i jeszcze kilku pierdylionow materiałów można takie coś zrobić.
    Zaskoczę Cię. Teflon ma wyjątkowo wysoką rezystywność, wyższą o rząd
    wielkości od porcelany, innych tworzyw sztucznych, czy szkła, to raz.
    Wpisany został do instrukcji, a ta stanowi część większej dokumentacji,
    a więc świętość, to dwa. Zmiana instrukcji wydaje się być dużo
    trudniejsza od wypolerowania teflonu ;-)
    Jacek

  • 17. Data: 2020-10-26 20:27:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-26, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Do reflektorów się nie nadaje, ale jest gładka w dotyku.

    Bo to teflon.

> [...]
    > Żal było zrezygnować ze stosowania powłoki, ale rachunek
    > ekonomiczno-praktyczny był wtedy nieubłagany.

    To zwykle nie są powłoki o wysokim połysku (znam trochę Whitforda), a
    dodatkowo mogę tu być jeszcze ze 2 problemy - te powłoki albo wymagają
    wysokiej (>350C) temperatury aby je scalić, albo będą zawierały inne
    składniki powłokotwórcze niż typowy PTFE. Nie wiem czy to w ogóle dobry
    pomysł aby używać powłok do pomiaru rezystywności, bo tam może siędzieć
    cała kupa dodatków, np. jakieś anty-elektrostatyczne.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2020-10-26 21:45:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.10.2020 o 08:50, WM pisze:
    > Można nałożyć powłokę teflonową samemu, lub zlecić to firmie.
    > https://ptfe.pl/powloki-fluoropolimerowe
    To musi być teflon i to wysokiej czystości, żadne dodatki nie wchodzą w grę.
    Jacek

  • 19. Data: 2020-10-26 23:02:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 26 października 2020 o 18:50:25 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > a więc świętość, to dwa. Zmiana instrukcji wydaje się być dużo
    > trudniejsza od wypolerowania teflonu ;-)
    To masz problem bo albo zmienisz instrukcje i zrobisz albo nie zmienisz instrukcji i
    nie zrobisz.

  • 20. Data: 2020-10-28 11:22:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zaskoczę Cię. Teflon ma wyjątkowo wysoką rezystywność, wyższą o rząd
    >wielkości od porcelany, innych tworzyw sztucznych, czy szkła, to raz.

    A ten proszek tez ma na tyle wysoką, ze trzeba teflonu ?

    >Wpisany został do instrukcji, a ta stanowi część większej
    >dokumentacji, a więc świętość, to dwa. Zmiana instrukcji wydaje się
    >być dużo trudniejsza od wypolerowania teflonu ;-)

    To jak rozumiem taka wnęka ma byc ... trudno bedzie wypolerowac
    niezaleznie od materialu. Ale szkliwo na ceramice daje sie przetopic
    :-)

    Moze zlozyc z dwoch plyt - w jednej wyfrezujesz otwor na komore.

    A moze da sie teflon jakos nadtopic, w atmosferze obojetnej ?

    J.