  • 1. Data: 2010-03-20 11:22:47
    Temat: Pomaranczowe koguty/stroboskopy
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    Witajcie,

    Jakie sa regulacje prawne dotyczace uzycia w/w w samochodach
    nieuprzywilejowanych? (pomoc drogowa, zabezpieczenie ruchu, tereny
    zielone itp itd).

    Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac
    podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage
    "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

  • 2. Data: 2010-03-20 13:14:03
    Temat: Re: Pomaranczowe koguty/stroboskopy
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" wrote:
    > Jakie sa regulacje prawne dotyczace uzycia w/w w samochodach
    > nieuprzywilejowanych? (pomoc drogowa, zabezpieczenie ruchu, tereny
    > zielone itp itd).

    Art. 54. 1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub
    modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.
    . 3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe
    zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien
    wysyłać żółte sygnały błyskowe.
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW OBRONY NARODOWEJ ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
    ADMINISTRACJI1z dnia 9 czerwca 2005 r. w sprawie warunków technicznych
    pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych
    Rzeczypospolitej Polskiej
    4. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu specjalnego i pojazdu używanego do
    celów specjalnych w światła: 6) żółte światła błyskowe w pojazdach
    przeznaczonych do udzielania pomocy technicznej lub ewakuacji sprzętu oraz
    stwarzających zagrożenie dla uczestników ruchu z uwagi na przeznaczenie lub
    konstrukcję;

    > Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac
    > podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage
    > "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

    Nie

  • 3. Data: 2010-03-20 13:37:03
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.03.2010 Feniks <F...@n...ma.maila> napisał/a:

    > Nie

    Chyba że będzie montował słupy pod ethernet przez ulicę i musi
    zamknąć/regulować tymczasowo ruchem - oczywiście mając na wszystko
    kwity.

    Sam mam żółtego koguta w bagażniku i użyty z umiarem i brz nadużyć
    (imprezy/okoliczności) potrafiły przymknąć oko SM i PP np:
    - konwojowanie sztafety rowerowej
    - przejazdy w paradach miasta
    czy nawet:
    - konwojowanie parady ślubnej ;)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 4. Data: 2010-03-20 13:44:16
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    <m...@g...com> napisał

    > Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas
    > instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage "przechodniow" -
    > pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

    Czy dobrze zrozumiałęm, że ma to być forma "reklamy"? Firmy czy "wozik-a"?

    Zbigniew Kordan

  • 5. Data: 2010-03-20 13:47:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Feniks" <F...@n...ma.maila> napisał w wiadomości

> [...]
    > stwarzających zagrożenie dla uczestników ruchu z uwagi na przeznaczenie

    Ale tu jest napisane tylko co jaki pojazd(konkretnie wymieniony) powinien.
    Nie ma nic o zakazie.

    Nie, ale zabrakło dlaczego.
    neelix

  • 6. Data: 2010-03-20 14:28:30
    Od: to <t...@a...xyz>

> [...]

    > podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage
    > "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

    Raczej nie, ale możesz przymocować dmuchanego.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-03-20 15:17:25
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witajcie,

    Hi

    > Jakie sa regulacje prawne dotyczace uzycia w/w w samochodach
    > nieuprzywilejowanych?

    nie wiem

    > Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas
    > instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage "przechodniow"

    Taka proteza reklamy ?

    > - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

    Z pomaranczowym nie wiem, ale do rozowego nikt sie nie powinien przyczepic.

    --
    Picasso

  • 8. Data: 2010-03-20 15:28:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    > <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Z pomaranczowym nie wiem, ale do rozowego nikt sie nie powinien
    > przyczepic.

    Nie ma pomarańczowych tak jak nie ma w sygnalizacji
    świetlnej(sygnalizatorach).
    neelix

  • 9. Data: 2010-03-20 16:39:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 11:22:47 +0100, "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online"
    napisał(a):

    > Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac
    > podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage
    > "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

    Art. 96a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, posiada w pojeździe
    urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w
    ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych
    świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy
    oznakowania w postaci napisów,
    podlega karze grzywny.
    § 2. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, używa w pojeździe sygnałów
    świetlnych w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo
    sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie,
    podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
    § 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
    podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-03-20 18:14:11
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2010-03-20 13:44, Hektor pisze:

    > Czy dobrze zrozumiałęm, że ma to być forma "reklamy"? Firmy czy "wozik-a"?

    Forma reklamy firmy. Moze nie tyle reklamy, co zwrocenia uwagi na
    reklame na aucie.

    Nawiazujac do przytoczonych przepisow, to czasem zdaza sie, ze parkuje w
    trudno dostepnym miejscu - bo np trzeba zrobic spawanie swiatlowodu,
    albo "pociagnac druta" :)