  • 11. Data: 2010-03-20 18:15:42
    Temat: Re: Pomaranczowe koguty/stroboskopy
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2010-03-20 16:39, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^
    > świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy
    > oznakowania w postaci napisów,
    > podlega karze grzywny.
    > § 2. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, używa w pojeździe sygnałów
    > świetlnych w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo
    ^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^
    > sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie,
    > podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
    > § 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
    > podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

    A w temacie jaki kolor mamy?

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

  • 12. Data: 2010-03-20 18:17:59
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 16:39:19 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    > § 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
    > podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

    Oczywiście przeczytałeś że wątkotwórcy chodziło o światło koloru
    żółtego? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 13. Data: 2010-03-20 18:18:44
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > § 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
    > podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

    A w temacie: "Pomaranczowe" ;)

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 14. Data: 2010-03-20 18:31:41
    Od: "Feniks" <n...@m...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał
    > Ale tu jest napisane tylko co jaki pojazd(konkretnie wymieniony)
    > powinien. Nie ma nic o zakazie.

    Jeśli chodzi o oświetlenie pojazdu to co nie jest dozwolone jest zabronione.

    > Nie, ale zabrakło dlaczego.

    Z tego samego powodu dla którego nie możesz sobie jeździć z zielonym
    "kogutem" albo wymienić zarówki świateł zewnętrznych na Chińskie diody z
    allegro.

  • 15. Data: 2010-03-20 19:26:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 18:15:42 +0100, "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online"
    napisał(a):

    > (...)
    > A w temacie jaki kolor mamy?

    Wkleiłem jedyne prawne ograniczenie montowania sygnałów świetlnych na
    samochodach, jakie jest mi znane. Ale widzę, że muszę bardziej
    szczegółowo...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2010-03-20 23:12:57
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A w temacie: "Pomaranczowe" ;)

    Hmm czy wy nie pojmujecie ze kolega po prostu podal zapisy z kodeksu
    dotyczące owych "kogutów"? Znak ze nie ma w tych zapisach nic o "kogucie
    barwy żółtej" może świadczyć o możności jego użytkownania w przedstawionej
    sytuacji...

    IMO można stosować takiego "koguta" w momencie przeprowadzania montażu
    instalacji internetowej.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 17. Data: 2010-03-20 23:47:52
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > bo np trzeba zrobic spawanie swiatlowodu,

    Jaka masz spawarke? Jakie srednie tlumienie wychodzi po spawaniu ? Duzo
    wychodzi poprawek?

    --
    Picasso

  • 18. Data: 2010-03-21 09:03:29
    Od: "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online" <m...@g...com>

    W dniu 2010-03-20 23:47, P_ablo pisze:
    > Użytkownik ""Mikołaj Jopczyński, Tychy Online""
    > <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Jaka masz spawarke? Jakie srednie tlumienie wychodzi po spawaniu ? Duzo
    > wychodzi poprawek?

    Ja swojej nie mam - na razie za malo tego jest. Ale woze kolesia, ktory
    ma - fujikure.

  • 19. Data: 2010-03-21 10:00:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Mar 2010 23:12:57 +0100, "Lewis"
> [...]
    >barwy żółtej" może świadczyć o możności jego użytkownania w przedstawionej

    Dokladnie. Zabrania sie kogutow czerwonych i niebieskich, ale
    dopuszcza zolte, specjalnie nie ograniczajac.

    >IMO można stosować takiego "koguta" w momencie przeprowadzania montażu
    >instalacji internetowej.

    Zalezy - jak na drodze, to jakies specjalne zezwolenia na zajecie
    pasa. No chyba ze sie zaczniesz tlumaczyc ze poza droga, ale na
    drabinie, jak sie drabina przewroci, to lepiej zeby samochody zwolnily
    :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-03-21 12:22:55
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    Lewis wrote:
> [...]
    > dotyczące owych "kogutów"? Znak ze nie ma w tych zapisach nic o
    > "kogucie barwy żółtej" może świadczyć o możności jego użytkownania w

    Można więc przybrać sobie samochód lampkami choinkowymi bo również o zakazie
    ich stosowania nie ma ani słowa w ustawie ? A świecące na niebiesko
    spryskiwacze są dozwolone ? A podświetlenie spodu samochodu ala UFO też jest
    dozwolone bo nie jest wymienione na liście zabronionych ?
    Ustawa reguluje jakie jest dozwolone oświetlenie pojazdu i wszystko co się w
    niej niezałapało pozostaje niedozwolone. Mamy również punkt mówiący to
    wprost. (PORD art. 54 ust. 4) Samochód serwisanta internetu u klienta nie
    łapie się pod art. 54 ust. 1 jak i art. 31 ust. 5 pkt 5 (holowanie).

    Art. 54.

    1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub
    modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.

    2. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem
    zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o
    obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o zatrzymaniu i
    postoju, z tym że:
    na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym, podczas
    oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy lewej
    krawędzi jezdni;
    jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu bezpieczeństwa
    pieszych.

    3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie
    na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać
    żółte sygnały błyskowe.

    4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania żółtych
    sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.