eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Pomiar mocy silnika spalinowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 21. Data: 2011-10-07 13:48:25
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-07 12:36, Konrad Anikiel pisze:
    > Dlatego powiedziałem o wadze łazienkowej. Tam są 4 przetworniki, można
    > odczytywać każdy osobno. To oczywiście fantastyka, ale według mnie
    > wcale nie niemożliwa.
    W warunkach laboratoryjnych to możesz nawet analizować moc w funkcji
    wiatru, ale tutaj chodzi o zbudowanie czegoś, co pozwoli zmierzyć
    moc/moment w funkcji obrotów przy różnych obciążeniach, i do kalibracji
    nie będzie wymagało laboratorium CERN. Dlatego uważam że pomiar prądu i
    napięcia obciążenia elektrycznego (i uwzględnienie sprawności prądnicy,
    choćby szacunkowe, ale nie ma tu wielkiego problemu) jest najprostsze,
    bo w niewielu miejscach można popełnić błędy szacunkowe/założeniowe a
    cała reszta jest już do zmierzenia w praktyce.


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 22. Data: 2011-10-07 18:48:52
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: emil <e...@g...com>

    W dniu 2011-10-07 11:43, BartekK pisze:
    > W dniu 2011-10-07 10:59, Konrad Anikiel pisze:
    >> W sumie to jakby zamiast obrotów mierzyć siłę ciągu (silnik zamocowany
    >> np na przerobionej wadze łazienkowej), to przy znanej sprawności
    >> śmigła (profile NACE mają wszystkie dane w literaturze)- powinno się
    >> dać wyliczyć moc. Ale gdybym miał ocenić dokładność takiego pomiaru,
    >> to chyba bym sie poddał :-)
    > Przypominam że silnik spalinowy to nie rakietowy, nie pracuje ciągle
    > pełną mocą aż do wybuchu lub końca paliwa.

    W maszynach i samolotach pracuje ciągle z mocą nominalną/przelotową.

    Przy aerokonwersji silników samochodowych moc nominalna to zazwyczaj 75%
    max, z wyjątkiem wankli bo te nie mają korbowodu i znoszą dużo więcej.

    Moc śmigła to ciąg (N) * prędkość powietrza przyspieszonego przez śmigło
    (m/s).

    Z tym śmigłem to żarcik, dla silnika 80kW i obrotach powyżej 5000obr/min
    potrzeba by śmigła hipersonicznego (końcówki łopat przekraczają prędkość
    dźwięku), a nawet zwykła śmigła są niezbyt bezpieczne i awarie są
    widowiskowe ;)

    Silnik 3f i rezystor z brzeszczotów piłki do metalu w m3 wody lepiej
    załatwią sprawę.




  • 23. Data: 2011-10-08 17:12:01
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Super - dowiedziałem się tutaj wielu ciekawych rzeczy.
    Przed rozpoczęciem prac/zaawansowanych poszukiwań chciałbym jeszcze prosić
    o opinię - zdanie: czy wydaje Wam się, że budowa czegoś tak skomplikowanego
    na własną rękę ma szansę powodzenia? Jeżeli uważacie, że nie,
    prawdopodobnie odpuszczę sobie ten pomysł. Jeżeli jednak jest to możliwe,
    będę interesował się dalej :)
    Pozdrawiam
    Paweł


  • 24. Data: 2011-10-10 05:16:31
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-08 19:12, Popey pisze:
    > Witam
    >
    > Super - dowiedziałem się tutaj wielu ciekawych rzeczy.
    > Przed rozpoczęciem prac/zaawansowanych poszukiwań chciałbym jeszcze prosić
    > o opinię - zdanie: czy wydaje Wam się, że budowa czegoś tak skomplikowanego
    > na własną rękę ma szansę powodzenia?


    MZ jest to wykonalne, chociaż pracochłonne. Jest kilka problemów do
    rozwiązania, choćby uniwersalne sprzęgło ( bo silniki będziesz mieć
    różne ), wyosiowanie wałów, hamulec, np. prądnica o mocy 50-100 kW i
    odbiór mocy. No i jak zwykle, kasa na projekt :>

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 25. Data: 2011-10-15 17:58:22
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    > MZ jest to wykonalne, chociaż pracochłonne. Jest kilka problemów do
    > rozwiązania, choćby uniwersalne sprzęgło ( bo silniki będziesz mieć
    > różne ), wyosiowanie wałów, hamulec, np. prądnica o mocy 50-100 kW i
    > odbiór mocy. No i jak zwykle, kasa na projekt :>

    Dziękuję za bardzo pomocne wypowiedzi, zarówno Tobie, jak i pozostałym
    grupowiczom.
    Pozdrawiam
    Paweł

    --
    gg #288252


  • 26. Data: 2011-10-16 14:18:56
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 19:58:22 +0200, Popey napisał(a):
    >> MZ jest to wykonalne, chociaż pracochłonne.
    >
    > Dziękuję za bardzo pomocne wypowiedzi, zarówno Tobie, jak i pozostałym
    > grupowiczom.

    Tak jeszcze podpowiem - hamownia bezwladnosciowa.

    Czyli duzy ciezki wirnik o znanym momencie bezwladnosci ... i wtedy
    wystarczy analizowac tylko zmiane predkosci obrotowej.
    Impulsator, mikroprocesor ... no i niestety nie jest to to samo co
    statyczna hamownia, ale cos tam jednak odczytac sie da.

    Tylko uprzedzam ze taki wirnik moze zabic :-)

    J.


  • 27. Data: 2011-10-19 18:23:40
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    Sun, 16 Oct 2011 16:18:56 +0200, na pl.sci.inzynieria, J.F. napisał(a):

    > Dnia Sat, 15 Oct 2011 19:58:22 +0200, Popey napisał(a):
    >>> MZ jest to wykonalne, chociaż pracochłonne.
    >>
    >> Dziękuję za bardzo pomocne wypowiedzi, zarówno Tobie, jak i pozostałym
    >> grupowiczom.
    >
    > Tak jeszcze podpowiem - hamownia bezwladnosciowa.
    >
    > Czyli duzy ciezki wirnik o znanym momencie bezwladnosci ... i wtedy
    > wystarczy analizowac tylko zmiane predkosci obrotowej.
    > Impulsator, mikroprocesor ... no i niestety nie jest to to samo co
    > statyczna hamownia, ale cos tam jednak odczytac sie da.
    >
    > Tylko uprzedzam ze taki wirnik moze zabic :-)
    >
    > J.

    Witam ponownie,

    Nie nie, ja właśnie wolałbym coś co rozpędzone nie wybije mi przez
    przypadek ściany :)
    Czytam cierpliwie o tych hamowniach DYI i sam nie wiem czy się za to brać w
    ogóle :)
    Pozdrawiam
    Paweł
    --
    gg #288252


  • 28. Data: 2011-10-20 07:47:39
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-19 20:23, Popey pisze:

    > Czytam cierpliwie o tych hamowniach DYI i sam nie wiem czy się za to brać w
    > ogóle :)

    Popełniłem parę takich hamowni o mocach 0.5 kW i było to proste łatwe i
    przyjemne. Przy 100 kW poszukałbym jednak kogoś z gotową hamownią
    podwoziową. Na pewno wyjdzie dokładniej i bezpieczniej.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: