  • 41. Data: 2021-10-26 14:20:41
    Temat: Re: Pompka do odsysania płynu spryskiwacza przed zimą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 11:26:02 +0200, viktorius wrote:

    > Nie wiem ile dni miała ta mieszanka, jakie to ma znaczenie?
    >
    > Benzyna i śladowe ilości oleju zrobiły swoje z uszczelnieniami w pompce.
    > Widocznie oring do pompki od spryskiwaczy albo jakiś element gumowy we
    > wnętrzu ma inny skład od tego który ma domyślnie może mieć kontakt z
    > takimi substancjami. Ćwierć ułamka centa taniej...

    "zwykla guma" jest nieodporna na benzyne i oleje, potrzebna specjalna
    "olejoodporna".

    Aczkolwiek ... jakies typowe oringi, to chyba czesto z olejem czy
    paliwami maja do czynienia, wiec czy ktos je robi w wersji tanszej?

    Gdzies tam jeszcze jest kwestia plastikow - ABS jest nieodporny na
    benzyne, polistyren - uwazam, ze tez slabo, ale moze to ABS byl.

    Wiec i z innymi elementami trzeba uwazac.

    J.

  • 42. Data: 2021-10-26 18:25:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.10.2021 o 11:57, _Master_ pisze:
    > Taką pompkę projektował księgowy. Normalnie może się przegrzać/rozpaść ;-)

    To jeden zbiornik płynu, a zużywa się ich kilka-kilkanaście rocznie. Przegrzać się
    nie
    przegrzeje bo ją ten płyn chłodzi. Jak masz +35 latem i jedziesz sobie po mieście to
    płyn
    może mieć sporo więcej - a dzisiaj ma ~10 stopni.

    Poza tym używana pompka do auta kosztuje na allegro czy pobliskim szrocie zapewne
    tyle
    samo (lub mniej) co nowa 'do odsysania', a jej wymiana to zazwyczaj ze 3 minuty (i
    płyn
    się wyleje do końca zupełnie za gratis ;)).

  • 43. Data: 2021-10-26 19:33:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2021 o 18:25, m4rkiz pisze:

    > To jeden zbiornik płynu, a zużywa się ich kilka-kilkanaście rocznie.

    Kąpiesz się w tym?
    Ja zużywam może 1-2 rocznie....

  • 44. Data: 2021-10-26 20:46:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.10.2021 o 19:33, Cavallino pisze:
    > Kąpiesz się w tym?
    > Ja zużywam może 1-2 rocznie....

    nie kąpie, ale mam szybę aż tak pionowo, że łapie wszystkie robale

    po położeniu 'niewidzialnej wycieraczki' ładnie schodzą jak je popsikać więc nie
    żałuję bo
    trasę mam dosyć powtarzalną - rano na wschód, po południu na zachód i brudna szyba
    pod
    słońce mnie wkurza

    tak czy inaczej - wątpię żeby wypsikanie jednego zbiorniczka płynu miało istotny
    wpływ na
    pompkę, one raczej zawodzą ze względu na starzenie się uszczelnień niż parę
    dodatkowych
    minut pracy na mokro

  • 45. Data: 2021-10-30 01:54:35
    Od: scobowski <s...@g...com>

    W dniu 21.10.2021 o 21:11, Marcin N pisze:
    > Podpowiedzcie mi jakiś porządny patent,

    I, słuchajcie: tacy osobnicy też mają prawa wyborcze!