  • 1. Data: 2009-02-14 20:36:18
    Temat: Porada specjalisty od Flash AS3 potrzebna
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Pisałem na grupę macromedia.flash.actionscript3 lecz tam ma sens zadawania
    pytań o skali trudności typu "jak zadeklarować zmienną w AS3". Szczerze
    mówiąc nie wiem gdzie jeszcze mógłbym napisać. Może doradzicie jakieś fajne
    miejsce często odwiedzane przez specjalistów?

    Jeśli przy okazji moje dalsze pytanie nie zostanie uznane za nie na miejscu
    to prosiłbym o pomoc. Otóż chciałbym dowiedzieć się jak realizowaliście
    propagację zdarzeń w AS3 od rodzica do potomków i ich potomków? Przykładowo:
    rodzic ma N buttonów. Gdy klikamy na jednym z nich, to ma się on stać
    aktywnym a pozostałe buttony powiny wejść w stan nieaktywny. W tej chwili
    robię to tak:

    1. Button po kliknieciu na nim generuje dispatchEvent(new
    Event("unselect",true))
    2. Zdarzenie przechwytuje rodzic i w pętli po wszystkich potomkach z
    wyjątkiem nadawcy rozsyła dispatchEvent(new Event("deactivate"))

    To tylko jeden z najprostszych przykładów. W praktyce mam dużo bardziej
    złożoną potrzebę propagacji zdarzeń w dół. Chciałbym zrobić to optymalnie.
    Macie jakieś pomysły?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek