  • 1. Data: 2009-10-06 10:49:12
    Temat: Poszukiwana profesjonalna przejściówka USB - LPT
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    Witam!

    Poszukuję porządnej przejściówki usb-lpt, żeby podłączyć sprzęt
    serwisowy
    do laptopa. Przypuszczam że taki interface za 20 zł będzie niezbyt
    działał,
    czytałem że są problemy z programatorami np.
    Czy ktoś ma jakiś namiar na takie urządzonko o nieco lepszych
    parametrach?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2009-10-06 13:28:43
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > działał,
    > czytałem że są problemy z programatorami np.
    > Czy ktoś ma jakiś namiar na takie urządzonko o nieco lepszych

    Typowe przejściówki USB-LPT działają raczej tylko z drukarkami. Temat
    wielokrotnie wałkowany na grupie, raczej polecane były porty LPT pod
    PCMCIA.

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-10-06 13:33:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Lisciasty schrieb:
> [...]
    > działał,
    > czytałem że są problemy z programatorami np.
    > Czy ktoś ma jakiś namiar na takie urządzonko o nieco lepszych

    Na ogół przejściówki są ok, tylko programatory ich nie lubią. Trzymają
    się twardo przerwania na 7 lub 5 i adresów na 0x3BC, 0x378, 0x278.
    A czy międzymordzie za 20zł będzie działać, to kwestia wypróbowania.

    Waldek

  • 4. Data: 2009-10-06 16:30:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Lisciasty wrote:
    > Poszukuję porządnej przejściówki usb-lpt, żeby podłączyć sprzęt
    > serwisowy
    > do laptopa.

    Opisz jaki to sprzęt.

    > Czy ktoś ma jakiś namiar na takie urządzonko o nieco lepszych
    > parametrach?

    Żadne może nie pasować jesli programista aplikacji był debilem. Więc
    opisz co to.

  • 5. Data: 2009-10-06 21:20:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > Na ogół przejściówki są ok, tylko programatory ich nie lubią. Trzymają
    > się twardo przerwania na 7 lub 5 i adresów na 0x3BC, 0x378, 0x278.

    Przejściówki USB-LPT nie są OK - i nie da się tego zmienić żadnymi
    zaklęciami. Chyba że zamierzasz podłączyć tylko zwykłą drukarkę ale nie
    o tym mowa.

    W moim ISP Programmerze bez problemu obsługuję m.in. porty LPT na
    kartach PCI, często o dziwnych adresach (0xE800). Ale nie widziałem
    jeszcze żadnego konwertera USB-LPT, który byłby widoczny przez Windows
    podobnie jak zwykły port LPT (w tym miał zestaw rejestrów I/O widocznych
    pod jakimkolwiek adresem, odwzorowujących zachowanie starego dobrego
    portu LPT i pozwalającego sterować niezależnie stanami pinów wyjściowych
    portu).

    Dla porównania, dobrze działają karty LPT PCMCIA. Karty Express Card
    najczęściej nie działają jak trzeba, bo w środku siedzi "zaszyty"
    konwerter USB-LPT.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-10-06 21:20:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Lisciasty pisze:

    > Poszukuję porządnej przejściówki usb-lpt, żeby podłączyć sprzęt
    > serwisowy do laptopa. Przypuszczam że taki interface za 20 zł będzie niezbyt
    > działał, czytałem że są problemy z programatorami np.

    Nie istnieje.

    Szukaj karty LPT na PCMCIA (nie Express Card!).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-10-06 22:19:00
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Nie istnieje.
    >
    > Szukaj karty LPT na PCMCIA (nie Express Card!).

    Swoja droga, czemu jeszcze nikt nie wpadl na 'profesjonalne'
    przejsciowki pod tytulem:

    [DB-25]<->uC<->USB<->soft emulujacy LPT na poziomie jadra dogadujacy sie
    z uC

    A moze wpadl? Widzial ktos cos takiego?

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 8. Data: 2009-10-06 22:44:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Butek pisze:

> [...]
    > przejsciowki pod tytulem:
    >
    > [DB-25]<->uC<->USB<->soft emulujacy LPT na poziomie jadra dogadujacy sie

    Najprostsze rozwiązanie to układ FT2232: konwerter USB na "prawie
    wszystko". Umie po drugiej stronie zrobić 2 porty RS232, garść dowolnie
    sterowanych pinów I/O lub [de]serializować sprzętowo synchroniczne
    interfejsy szeregowe takie jak SPI czy JTAG. Na tym scalaku jest
    zrobionych wiele gotowych programatorów/emulatorów JTAG (np. do
    debugowania procesorów ARM).

    Kwestia tylko obsłużenia we własnym sofcie takiego "kabelka" bazującego
    na FT2232. Robi się to całkiem inaczej, niż w przypadku dostępów do LPT
    (trzeba użyć DLLa ale za to są gotowe funkcje i nie trzeba kombinować z
    dostępami do chronionej w Windows przestrzeni I/O). Najbardziej
    uniwersalne programatory potrafiące współpracować z kabelkami o
    różnistej konstrukcji (a nie tylko będących permutacją STK200/300 czy
    Altera Byteblaster) obsługują takie wynalazki.

    Ale aby dowolny stary soft do tego namówić - musiałbyś napisać własny
    sterownik udający wirtualny port LPT. Powodzenia.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-10-06 23:37:33
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jaką przejściówkę RS485 (sprzęt)/USB (komputer, chętnie z Linuksem) z optoizolacją
    polecisz ?
    THX

    -----

  • 10. Data: 2009-10-07 07:04:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Butek pisze:

> [...]
    > przejsciowki pod tytulem:
    >
    > [DB-25]<->uC<->USB<->soft emulujacy LPT na poziomie jadra dogadujacy sie

    Był nawet taki projekt w EP. Sterownik na PC przechwytywał odwołania do
    LPT i przesyłał je przez USB do sterownika. Kumpel to sprawdzał z jakimś
    programatorem i słabo to działało (czytaj nie działało). Podstawowy
    problem to sposób działania USB - transakcje dla trybu Hi-Speed (480Mb)
    są wykonywane co 125us, więc nie uda się odwzorować machania pinem LPT z
    częstotliwością np. 100kHz tak jak to robią popularne programatory do
    np. AVR.