  • 11. Data: 2019-07-01 17:29:14
    Temat: Re: Potrzebny step-up, podpowiedzcie coś proszę.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 15:48, Irek.N. pisze:

    > No...nie...24V->60V, a Ty opisujesz Step-Down. Da się zrobić, jasne, ale
    > to już nie tylko dławik + C :(
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Na Digi wybrałem wszystkie co mają w nazwie Step-Up (również między
    innymi) i napięcie wyjściowe powyżej 80V i ułożyłem według cen dla 1000szt:

    Mam nadzieję, że link pozwoli zobaczyć dokładnie tę samą listę:

    https://www.digikey.com/products/en/integrated-circu
    its-ics/pmic-voltage-regulators-dc-dc-switching-regu
    lators/739?FV=1b8051b%2C1b80868%2C1b803b2%2C1b803b5%
    2C1b803b6%2C1b803b7%2C1b803b8%2C1b803b9%2C165400a3%2
    C16540164%2C16540183%2C16540197%2C16540041%2C1654005
    f%2C16540060%2Cffe002e3&quantity=1000&ColumnSort=100
    0011&page=1&pageSize=100

    P.G.

  • 12. Data: 2019-07-01 17:32:59
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Używam TI:LM5017. To jest step-down, ale dla Uwe do 100V. Więc może
    > step-up do 100V też są.

    No właśnie liczę na taki cud :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2019-07-01 17:33:55
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Panowie, proszę... nie ma sensu się tak spierać. Nic konstruktywnego z
    tego nigdy nie wychodzi.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2019-07-01 18:31:20
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    C16540164%2C16540183%2C16540197%2C16540041%2C1654005
    f%2C16540060%2Cffe002e3&quantity=1000&ColumnSort=100

    Pozwolił, dziękuję. Też tak zrobiłem swego czasu, znalazłem nawet coś,
    co wydawało mi się idealne: LT3956f, ale jak się niewiele później
    okazało, w moim przypadku...niekoniecznie.

    Można zacząć się doktoryzować i w efekcie znaleźć rozwiązanie. Kłopot w
    tym, że nie specjalnie mnie to pasjonuje, a następną przetwornicę będę
    potrzebował prawdopodobnie w... II życiu ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2019-07-01 21:22:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No...nie...24V->60V, a Ty opisujesz Step-Down. Da się zrobić, jasne, ale
    Nie pisałem o step-upie tyle że o tranzystorze zapomniałem, więc dajesz
    odpowiedni :)
    i masz tanio i pod ręką.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2019-07-02 10:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Szukam możliwie prostego, niezawodnego, niekoniecznie najtańszego
    >układu pozwalającego podnieść 24VDC (21-26V tak naprawdę) do około
    >60-80V/0.1A. Izolacja galwaniczna nieistotna.
    >Obciążeniem będzie prąd na poziomie 10-12A przez 10-150us co około
    >100ms, więc te 0.1A to przesadzona wartość.

    >Kompletnie nie znam się na przetwornicach, więc potrzebuję pomocy w
    >wyborze/projekcie. Fantastycznie było by, gdyby wymagany był tylko
    >dławik i trochę pojemności+dzielnik, choć przy takim napięciu nie
    >widziałem możliwości.

    RoMan widac na urlopie ... tak sie zastanawiam, czy nie lepiej
    push-pull z trafem zamiast stepup.
    Nie dlatego, ze izolacja, tylko dlatego, ze bedzie rowniej pracowac.

    Choc z tego co piszesz ... obciazenie samo jest nierowne, to moze
    wystarczy stepup do doladowywania kondensatora.

    J.

  • 17. Data: 2019-07-02 13:03:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, July 2, 2019, 10:42:56 AM, you wrote:

    > RoMan widac na urlopie ...

    RoMan się zajmuje sprawą.

    > tak sie zastanawiam, czy nie lepiej push-pull z trafem zamiast
    > stepup. Nie dlatego, ze izolacja, tylko dlatego, ze bedzie rowniej
    > pracowac.

    Nie ma co mnożyć bytów nad potrzebę. Przy tak małej mocy flyback.
    Dlaczego nie step-up? Ze względu na wypełnienie. Step-up z 24 na 60V
    miałby wypełnienie powyżej 50% a to grozi hałasem przy pracy w trybie
    prądowym. Flyback poradzi sobie lepiej. A jak jeszcze przerobimy go na
    step-up z dzieloną indukcyjnością, to przy okazji pozbędziemy się
    gasika.

    > Choc z tego co piszesz ... obciazenie samo jest nierowne, to moze
    > wystarczy stepup do doladowywania kondensatora.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2019-07-02 13:07:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,

    >Nie ma co mnożyć bytów nad potrzebę. Przy tak małej mocy flyback.
    >Dlaczego nie step-up? Ze względu na wypełnienie. Step-up z 24 na 60V

    eee ... step-up to tez flyback :-)

> [...]
    >na
    >step-up z dzieloną indukcyjnością, to przy okazji pozbędziemy się

    Jaki dokladnie schemat masz na mysli ?

    A nie bedzie gasik potrzebny wlasnie dlatego, ze to inne uzwojenia i
    kazde ma swoja wlasna rozproszona indukcyjnosc ?

    J.

  • 19. Data: 2019-07-02 15:40:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > RoMan widac na urlopie ... tak sie zastanawiam, czy nie lepiej push-pull
    > z trafem zamiast stepup.

    Step-up to relacja między napięciami, a nie topologia. Przy tej mocy
    step-up w wersji push-pull miałby sens tylko wtedy, gdyby Irek chciał
    minimalizować ilość zakłóceń wytwarzanych przez przetwornicę. I wtedy
    bym mu polecił LT3439, z którego sam ze sporym zadowoleniem korzystam. A
    tak to mu zwykły boost, ew. boost z dławikiem z odczepem wystarczy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2019-07-03 09:22:39
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > RoMan widac na urlopie ... tak sie zastanawiam, czy nie lepiej push-pull
    > z trafem zamiast stepup.

    LT3999 też by spokojnie dał radę w Irka warunkach (Vin do 36V). Ustawić
    Vin na 23.5V, Vout na 70V i mały transformator push-pull (izolacji być
    nie musi, więc
    średnica drutu nawojowego nie napompuje rdzenia do absurdalnych
    rozmiarów). Nie ma potrzeby przechowywania energii w polu magnetycznym,
    więc może to być mniejsze niż boost. Układ do nabycia w Mouserze i u
    Chińczyków.

    Pozdrawiam, Piotr