  • 11. Data: 2021-05-31 15:25:12
    Temat: Re: Pożar archiwum w Krakowie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 15:09:14 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Po co kombinować? Ciekłego dwutlenku węgla jest pod dostatkiem, wozi
    > się to cysternami. Kupują nawet właściciele szklarni i tankują tak
    > swoje zbiorniki. Czy strażacy też korzystają -- tego nie wiem.

    Strazacy korzystaja ... w malych gasnicach.
    Cysterny ... moze i dobry pomysl, ale na razie strazacy chyba nie
    dorobili.

    >A jest jeszcze suchy lód.
    Na pare dni. A potem znika :-(

    Wiec ta silnikowa wytwornica gazow obojetnych to nie taki glupi pomysl
    ... tylko cos trzeba z energia spalania zrobic :-)

    Mozna tez tak
    https://www.grupa-wolff.eu/oferta/system-gaszenia-ga
    zem-co2/

    i pytanie, czemu budynek takiej nie mial ... no bo mial inna, lepsza
    :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-05-31 15:59:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Strazacy korzystaja ... w malych gasnicach.
    > Cysterny ... moze i dobry pomysl, ale na razie strazacy chyba nie
    > dorobili.

    Badylarze też się nie dorobili -- przyjeżdża cysterna dostawcy.

    > Na pare dni. A potem znika :-(

    Wbrew pozorom suchy lód całkiem dobrze przechowuje się przez kilka
    tygodni. Zresztą drobniejsi badylarze też stosują.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2021-05-31 17:06:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 15:59:00 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Badylarze też się nie dorobili -- przyjeżdża cysterna dostawcy.

    No ale cysterne dostawcy to musisz zamowic tydzien wczesniej.
    Do pozaru ?

    > Wbrew pozorom suchy lód całkiem dobrze przechowuje się przez kilka
    > tygodni. Zresztą drobniejsi badylarze też stosują.

    Jak na pozar jednego archiwum raz na 50 lat ... troche kiepsko :-)

    J.

  • 14. Data: 2021-05-31 17:25:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    >>> Cysterny ... moze i dobry pomysl, ale na razie strazacy chyba nie
    >
    > No ale cysterne dostawcy to musisz zamowic tydzien wczesniej.
    > Do pozaru ?

    Raczej bym zapytał, czy mają jakiś sprzęt i pomysły na taką akcję.
    Cysterna z gazem to mało. Za to do takich potrzeb może być dostarczona
    poza kolejnością. Badylarz poczeka.

    > Jak na pozar jednego archiwum raz na 50 lat ... troche kiepsko :-)

    To zostało pomyślane jako impreza cykliczna?

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2021-05-31 17:51:48
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    z%C4%99du_Miasta_Krakowa

    > Nie napisali czy wszystko uległo zniszczeniu.
    > Ale jak 4 dni się hajcowało, to pewnie nic.

    Trochę tu jest informacji co spłonęło.
    https://youtu.be/-djTsOH_agA

    Ciekawe dlaczego system żelowo-proszkowy nie zadziałał?

    WM

  • 16. Data: 2021-05-31 19:10:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 17:25:55 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Raczej bym zapytał, czy mają jakiś sprzęt i pomysły na taką akcję.

    Pewnie nie :-)

    > Cysterna z gazem to mało. Za to do takich potrzeb może być dostarczona
    > poza kolejnością. Badylarz poczeka.

    No coz, tu trwal pozar pare dni, ale normalnie ... co to za gasnica,
    ktora dojezdza np po 3h ...

    > To zostało pomyślane jako impreza cykliczna?

    Cykliczna, ale w cyklu nieznanym :-(

    I chcesz ten suchy lod tygodniami przechowywac, czekajac
    dziesieciolecia na pozar w ktorym da sie go uzyc ?

    J.

  • 17. Data: 2021-05-31 21:21:04
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Nie napisali czy wszystko uległo zniszczeniu.
    > Ale jak 4 dni się hajcowało, to pewnie nic.

    Nie cztery tylko czternaście. Jak szacunkowo było 20km akt, to
    wyciągnęli 200m.
    Wojtek

  • 18. Data: 2021-05-31 21:33:55
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Pomysły typu zalanie dwutlenkiem węgla są dobre, jak jest czas na myślenie.
    > Możliwe, że nie wiedzieli co się pali lub nie mieli czasu/czym myśleć.
    >
    > Swoją drogą skąd nagle, w ciągu minut, wytrzasnąć tyle CO2? Ponadto ciąg,
    > jaki wywołuje palący się papier, może spowodować, że ssało powietrze przez
    > dziury w konstrukcji, wiec to C02 wylatywałoby górą.

    To nie była pierwsza lepsza buda Kowalskiego. Budynek specjalnego
    przeznaczenia, z własnymi systemami gaśnic. Podejrzewam śluzy ogniowe,
    niepalne materiały wykończeniowe itp. Powinno być podłączenie do
    zewnętrznych agregatów gaśniczych. Straż napewno odbierała ten budynek
    i musieli zapoznać się z jego konstrukcją.
    Widziałem kiedyś odbiór stacji paliw przez straż ogniową, dokumenty,
    dopuszczenia, kazdy kąt oglądali. A na koniec zrobili sobie ćwiczenia z
    pożaru. Cały dzień zmarnowany. A to przecież pierdolnik w porównaniu do
    takiego archiwum.
    Wojtek

  • 19. Data: 2021-06-01 17:08:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 21:33:55 +0200, wowa wrote:

    > To nie była pierwsza lepsza buda Kowalskiego. Budynek specjalnego
    > przeznaczenia, z własnymi systemami gaśnic. Podejrzewam śluzy ogniowe,

    Jakies kiepskie, bo pozar cos szybko sie rozprzestrzenil na wszystkie
    hale, tak przynajmniej pisza.

    > niepalne materiały wykończeniowe itp. Powinno być podłączenie do
    > zewnętrznych agregatów gaśniczych.

    Tylko jakich - wodnych, pianowych, CO2?

    Ruchomych CO2 to chyba nasza straz pozarna nie ma, wiec ... nie ma
    tematu ?

> [...]
    > dopuszczenia, kazdy kąt oglądali. A na koniec zrobili sobie ćwiczenia z
    > pożaru. Cały dzień zmarnowany. A to przecież pierdolnik w porównaniu do

    A wyszlo jak wyszlo.

    No coz, moze kiedys opublikuja jakis raport i sie dowiemy wiecej :-)

    J.

  • 20. Data: 2021-06-03 13:51:00
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 17:52:37 UTC+2 WM napisał(a):

    > Trochę tu jest informacji co spłonęło.
    > https://youtu.be/-djTsOH_agA
    >
    > Ciekawe dlaczego system żelowo-proszkowy nie zadziałał?

    A dlaczego swego czasu miałeś w PL 100 pożarów wysypisk śmieci?
    Łośki zawsze zastanawiają się nad pierdołami.

    Nagle w jednym miesiącu wysypiska postanowiły się
    "samo-zapalić"?

    Teorie spiskowe? Dumajta dalej. Zacznijta od fumfli Majchroskiego
    którzy w l.90 wyłudzali nieruchomości, jak to opanujeta
    możeta dumać nad tym czemu system gaśniczy zawiódł:)