  • 1. Data: 2009-04-24 16:57:14
    Temat: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Witam
    W nowej pracy (między innymi) będę się zajmował pozycjonowaniem stron.
    Nie chciałbym w okresie próbnym wyjść na durnia ;)

    Pytko do praktyków: o co w tym biega i jak się do tego zabrać?
    Wiem, że można to zlecić profesjonalnym firmom. Można też to robić samemu -
    choć (podobno) można zaliczyć bana (???).

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2009-04-24 18:36:44
    Temat: Re: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Od: ant <a...@n...tld>

    Negatyw wrote:
> [...]
    > Wiem, że można to zlecić profesjonalnym firmom. Można też to robić samemu -
    > choć (podobno) można zaliczyć bana (???).

    Pozycjonowanie zaczyna się od wykonania porządnej, zgodnej
    ze standardami strony internetowej, prezentującej sensowną
    TREŚĆ.

  • 3. Data: 2009-04-24 19:24:12
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał w wiadomości

    > strony internetowej, prezentującej sensowną TREŚĆ.

    Chcę zacząć od jakiś podstaw. Witryna już jest i nie mnie oceniać jej
    sensowność ;)
    Dodam, że nie wiem praktycznie nic o html czy budowie stron. Nigdy mnie to
    nie interesowało. Czy to jest
    potrzebne do POZYCJONOWANIA? Czy istnieją jakieś "progsy - gotowce", które
    ułatwiają / automatyzują ten
    proces?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 4. Data: 2009-04-24 20:16:49
    Od: troxxtor <t...@U...USUNTOTEZ.com>

    Negatyw pisze:

> [...]
    > to nie interesowało. Czy to jest
    > potrzebne do POZYCJONOWANIA? Czy istnieją jakieś "progsy - gotowce",

    Nie zajmuje sie SEO, ale poradzę abyś poznał mechanizm działania
    wyszukiwarek, i sposób ich patrzenia na stronę.
    Na temat ten pewnie napisane jest więcej niż na temat smażenia łososia w
    cebuli w google, także tam skieruj swoje macanie :-)

    powodzenia
    Roman von Tanna

  • 5. Data: 2009-04-24 20:30:26
    Od: "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>

    > Pytko do praktyków: o co w tym biega i jak się do tego zabrać?

    Z *amatorskiego* punktu widzenia:
    1) Treść strony - wartościowa dla użytkowników, ale też czytelna dla
    wyszukiwarek (czyli layout na tabelkach odpada);
    2) Tytuł i meta-opis strony dobrze odzwierciedlające zawartość danej
    (pod)strony - zawierające wybrane słowa kluczowe (meta-keywords nie jest
    istotne, ale można podać);
    3) Miło, jak wybrane słowa kluczowe (dla których pozycjonujesz) znajdują się
    w zawartości jako nagłówki (h1, h2), linki wewnętrzne itp.;
    4) Linki zewnętrzne - to chyba najważniejsze. Część linków zapewnią Ci
    użytkownicy, jeśli tylko treść będzie wartościowa i warta przekazywania
    dalej. O resztę musisz zadbać sam, dodając stronę do dużej ilości katalogów:
    www.katalogiseo.info. Lepiej robić to ręcznie, starannie i niezbyt masowo
    (IMO kilka dziennie). Pomogą też linki z grup dyskusyjnych, niektórych forów
    (np. z sygnaturek) i generalnie zewsząd ;) Warto jednak pamiętać, że spam
    bardziej szkodzi, niż pomaga. Poza "katalogami SEO" warto pamiętać o tych
    "prawdziwych" (z których ludzie czasem korzystają), jak katalog Onet, Zumi,
    Google Maps, Panorama Firm, Polskie Książki Telefoniczne itp.

    Moim zdaniem tak wyglądają *podstawy* pozycjonowania, czyli odpowiedź na
    pytanie "jak zacząć".

    Profesjonaliści mają swoje metody, żeby np. strona kaczora pojawiła się na
    pierwszym miejscu dla zapytania "idiota", ale nie sądzę, żeby ktoś się tymi
    metodami tu podzielił ;) (ale pewnie opierają się na linkowaniu z zewnątrz,
    tyle że przy użyciu solidnie rozbudowanego zaplecza)

  • 6. Data: 2009-04-25 08:45:23
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 24 Apr 2009 22:30:26 +0200, Wooyek napisał(a):

> [...]
    > metodami tu podzielił ;) (ale pewnie opierają się na linkowaniu z zewnątrz,
    > tyle że przy użyciu solidnie rozbudowanego zaplecza)

    W tych metodach nie ma żadnych czarów, są nawet, rzekłbym, banalniejsze niż
    pozycjonowanie witryn firmowych.
    Opiera się to oczywiście na linkowaniu zewnętrznym z odpowiednimi
    anchorami, akcje robi się często "społecznie" czyli grupa luda się zbiera i
    zaczyna linkować wybraną witrynę na jakieś hasło gdzie popadnie. Dodając do
    tego fakt, że jednak hasła takie jak "idiota", czy "siedziba szatana" nie
    są w Google jakoś szczególnie oblegane, efekt daje, a raczej dawał się
    osiągnąć relatywnie łatwo :)

    Ale Google też nie śpi i generalnie już broni się przed tymi atakami,
    badając powiązanie treści na samej witrynie z linkami zewnętrznymi. Różnie
    to wychodzi, faktem jest jednak, że wiedzą o problemie.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2009-04-25 08:53:49
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 24 Apr 2009 18:57:14 +0200, Negatyw napisał(a):

> [...]
    > Wiem, że można to zlecić profesjonalnym firmom. Można też to robić samemu -
    > choć (podobno) można zaliczyć bana (???).

    Z kontekstu tej i innych w tym wątku wypowiedzi domniemywam, że nie masz
    żadnego pojęcia ani o SEO, ani o samym tworzeniu stron internetowych, tak?

    Spieszę więc z wyjaśnieniem, że SEO to dość specjalistyczna dziedzina,
    owiana nieco w mity i legendy, w praktyce podstawy można rozkminić w kilka
    miesięcy, reszta to już tylko doświadczenie i budowanie zaplecza.

    Żeby jednak efektywnie pozycjonować IMO trzeba mieć też wiedzę z
    webmasterki, której opanowanie też zajmuje trochę czasu.

    Podsumowując więc IMVHO nie masz szans :) Przynajmniej nie teraz.
    Jeśli Was na to stać, poszukajcie firmy która się tym zajmuje, tak żeby
    witrynę zoptymalizować, dobrać odpowiednie - efektywne frazy do
    pozycjonowania, a potem zająć się już właściwą robotą.
    Jeśli zabierzesz się za to sam, na tym etapie Twoja praca będzie po prostu
    nieefektywna, chyba że masz być stażystą który się chce czegoś nauczyć, ale
    wtedy potrzebny jest ktoś kto nad Tobą siądzie i pokaże parę rzeczy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-04-25 09:55:25
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ani o SEO, ani o samym tworzeniu stron internetowych, tak?

    Dokładnie TAK.

    > webmasterki, której opanowanie też zajmuje trochę czasu.

    No to kicha...

    > Podsumowując więc IMVHO nie masz szans :) Przynajmniej nie teraz.

    > wtedy potrzebny jest ktoś kto nad Tobą siądzie i pokaże parę rzeczy.

    Nikt mi niczego nie pokaże, choć wspominałem na rozmowie, że nigdy tego nie
    robiłem.
    Czy jakaś książka - rozjaśni mi obraz sprawy? Może jest coś
    łopatologicznego?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 9. Data: 2009-04-25 10:37:25
    Od: ant <a...@n...tld>

    Negatyw wrote:
    > Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał w wiadomości
    > Chcę zacząć od jakiś podstaw. Witryna już jest i nie mnie oceniać jej
    > sensowność ;)

    To jest błąd. W 98% sytuacji - pozycjonowanie zaczyna się od
    edycji treści na stronie. Teksty napisane przez panią Krysie
    z handlowego czy pana Zbyszka z dzialu marketingu, nie będą dobrymi
    tekstami z punktu widzenia SEO, jeśli ani Pani Krysia ani
    Pan Zbyszek nie siedzą w temacie pozycjonowania, a pewnie
    nie siedzą, skoro Ciebie zatrudnili do tego 8-)

    Najprosciej stronę wypozycjonować samą jej treścią. Dobra
    i sensowna treść obroni się i wypozycjonuję "się sama", a
    rolą pozycjonera jest zadbanie o to, by "wygląd" tej strony
    nie przeszkadzał tej treści "się pozycjonować".

    > Dodam, że nie wiem praktycznie nic o html czy budowie stron. Nigdy mnie
    > to nie interesowało. Czy to jest

    Tak, zdecydowanie przyda się dobra znajomość HTML,
    zdecydowanie przyda się dobra znajomość wyszukiwarek
    i robotów, zdecydowanie przyda się też dobra znajomość języka np.
    polskiego, gdyż to umożliwi Ci odpowiednią optymalizację istniejących
    treści pod kątem marketingowym i SEO.

    > potrzebne do POZYCJONOWANIA? Czy istnieją jakieś "progsy - gotowce",
    > które ułatwiają / automatyzują ten
    > proces?

    Pewnie są takie progsy, tak samo jak są gotowe expoity
    do wysadzania serwerów. Problem w tym, że trzeba rozumieć co
    się robi i potrafić to zrobić bez progsów, a używając takich
    softów, nie będziesz wiedział w ogóle co robisz, w jakim celu
    i jakie mogą być pozytywne/negatywne skutki tego co robisz.
    Nie będziesz też wiedział kiedy użyć którego softu.

    A tak w ogole, to żaden z tych softów nie zoptymalizuje
    Ci sensownie treści na stronie, a to jest klucz do dobrej
    pozycji.

    Jeśli nie znasz ani HTML, ani nie macie zamiaru ingerować
    w treść, to najlepszym sposobem pozycjonowania będzie
    wykupienie linków sponsorowanych.

  • 10. Data: 2009-04-25 10:40:15
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 25 Apr 2009 11:55:25 +0200, Negatyw napisał(a):

    > Nikt mi niczego nie pokaże, choć wspominałem na rozmowie, że nigdy tego nie
    > robiłem.
    > Czy jakaś książka - rozjaśni mi obraz sprawy? Może jest coś
    > łopatologicznego?

    Książki są, zwłaszcza w Helionie sporo. Tyle, że książki a realne sytuacje
    nieco się różnią... generalnie jednak poszukaj sobie jakichś nowszych
    pozycji z "pozycjonowanie stron www" w tytule.

    Niemniej ja się upieram, że webmasterka to podstawa - jak nie będziesz
    wiedział do czego służy taki np, title czy H1, będziesz musiał włożyć dużo
    więcej pracy w pozycjonowanie, bo nie będziesz w stanie zoptymalizować
    witryny.
    A że witryna nie jest zoptymalizowana to strzelam niemal jako pewnik :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net