  • 31. Data: 2009-04-27 21:51:23
    Temat: Re: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Od: ant <a...@n...tld>

    Paweł Piskorz wrote:
    > Huh, nie wiem jak innym tutaj, ale mi do śmiechu wcale nie było jak to
    > czytałem :/
    > Masz zdrowie i cierpliwość, ja bym ich już dawno zjechał "na ethanaka" ;]

    Po nich to spływa, niestety, a cierpliwość mam, za młodu dużo wędkowałem.
    No może dokładniej miałem cierpliwość, teraz już sobie odpuściłem
    walkę i "załatwiłem" w zarządzie "odpieprzenie się" ode mnie
    jak im coś ze stroną nie pasuje, bo w końcu nie ja ją robiłem :)
    Robię tak jak wspomniałem, własną wersję i zobaczymy.

    > Dzięki że Ci się chciało pisać, może ktoś nadający się na bohatera
    > takiej historii to kiedyś przeczyta i się czegoś nauczy.

    Powiem szczerze, że zaskoczyliście mnie odbiorem moich wypocin
    bardzo pozytywnie, bałem się tu zaglądać ze dwa dni, bo raczej
    spodziewałem się jeżdżenia po mnie, a tu miła niespodzianka :)
    No i ten wykop - rzeźnia ;-D

  • 32. Data: 2009-04-27 21:51:32
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "ant" napisał:

    > W takim sensie, że dorobienie kolejnego poziomu zagłębienia
    > w katalogu produktów wymagało tygodnia pracy i przebudowywania
    > połowy "silnika" i bazy :-) Już nie będę wspominał o tym,
    > że odwiedzający stronę gubi się przy trzech poziomach,
    > a u nas jest 5 w porywach 6 :-) Nawet pracownicy mają problem
    > ze znalezieniem danego towaru na własnej stronie 8-)

    Rozumiem, że trzeba dotrzeć do ostatniego poziomu,
    żeby zobaczyć produkty a ty chciałbyś, żeby rekurencyjnie
    pokazywali co jest w podkategoriach?

    Teoria zbiorów, jest dobrym zastąpieniem teorii struktury
    drzewiastej i nie wymaga rekurencji, żeby wiedzieć
    co jest w podkategoriach lub inaczej nazywając je podzbiorami.

    Przy takiej ilości podkategorii mógłbyś
    dla łatwiejszego przeglądania oczekiwać również
    nie tylko wielopoziomowej ale i wielowymiarowej nawigacji.

    Dla prostego przykładu jeśli mamy kulki duże i małe
    oraz czarne i białe.

    Lepiej jest podzielić je dwoma zbiorami:
    kolor:
    - biały
    - czarny
    wielkość:
    - mała
    - duża

    niż strukturą drzewiastą:
    - białe
    -- małe
    -- duże
    - czarne
    -- małe
    -- duże

    Z punktu widzenie firmy wykonującej,
    nie szukałbym winy w firmie, która wam wykonywała
    stronę lecz we własnym gronie czego zapewne masz świadomość.

    Z doświadczenia wiem, że trudno jest przekonać do dobrych rozwiązań,
    bo klienci zazwyczaj oczekują tak jak ma konkurencja
    a że klient ma zawsze racje to jest jak jest.
    W tych momentach jeżeli renoma wykonawcy nie zwycięży
    określająca się: "a im robiły jakieś papudraki a my robimy dobrze"
    to trzeba to robić zgodnie z życzeniem klienta, no chyba
    że ktoś się uniesie honorem i podziekuje za współpracę.

    Kluczowy jest w tej całej historii tzw. wzrost świadomości klienta,
    określenie bardzo często używane przy projektach informatycznych.
    Efektem jest fakt, że firma płaci dwa razy za coś co mogłaby
    mieć od razu.

    Jest też wzrost świadomości wykonawców, nazywany rozwojem.

    pozdrówka,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 33. Data: 2009-04-27 23:07:11
    Od: ant <a...@n...tld>

    iso wrote:
    > "ant" napisał:
    > Rozumiem, że trzeba dotrzeć do ostatniego poziomu,
    > żeby zobaczyć produkty a ty chciałbyś, żeby rekurencyjnie
    > pokazywali co jest w podkategoriach?

    Nie, chodziło o samo wyświetlenie drzewa kategorii
    produktów/usług - bez konkretnych towarów/usług - jako
    element nawigacyjny katalogu.

> [...]

    > nie szukałbym winy w firmie, która wam wykonywała
    > stronę lecz we własnym gronie czego zapewne masz świadomość.

    Tak. Masz rację.
    Struktura drzewiasta do tego katalogu kompletnie się nie nadaje,
    prędzej zwykłe otagowanie pozycji. Ale jeśli ktoś już robi strukturę
    drzewiastą, a funkcja rysująca to drzewo ma lekką ręką 400 linii...

> [...]
    > określenie bardzo często używane przy projektach informatycznych.
    > Efektem jest fakt, że firma płaci dwa razy za coś co mogłaby

    Jest kluczowy, ale boję się, że ten wzrost nie nastąpi,
    w kazdym razie nie nastąpi szybko, aczkolwiek mam nadzieję 8-)

    Pozdrówka.

  • 34. Data: 2009-04-28 07:53:42
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik ant napisał:

    > Jest kluczowy, ale boję się, że ten wzrost nie nastąpi,
    > w kazdym razie nie nastąpi szybko, aczkolwiek mam nadzieję 8-)

    A mnie tam pasuje, ze klienci przychodza kupic jeszcze raz to samo... ;)