  • 1. Data: 2010-02-10 11:43:46
    Temat: Prawa współwłaścicieli samochodu
    Od: Elminster <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam do Was pytanie dotyczące bycia współwłaścicielem samochodu.
    Kupiłem od matki samochód. Do tej pory mama była jedynym
    współwłaścicielem samochodu. Teraz musimy zrobić wpis do dowodu
    rejestracyjnego, żebym i ja się tam pojawił. Chcę, żeby mama nadal
    była współwłaścicielem, żebym nie stracił zniżek. I w związku z tym ma
    pytanie:

    Czy to ma znaczenie, kto jest wpisany na 1 stronie dowodu
    rejestracyjnego, a kto w środku, jako współwłaściciel? Czy jeden i
    drugi ma takie same prawa?

  • 2. Data: 2010-02-10 11:56:36
    Temat: Re: Prawa współwłaścicieli samochodu
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy to ma znaczenie, kto jest wpisany na 1 stronie dowodu
    > rejestracyjnego, a kto w środku, jako współwłaściciel? Czy jeden i

    W urzędzie komunikacji na podobne pytanie dostałem odpowiedz, że to nie ma
    znaczenia. Nie ma podziału na "głównego właściciela" i współwłaścicieli.
    Wszyscy są tak samo "ważni"
    pozdr
    klechu

  • 3. Data: 2010-02-10 12:31:54
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Elminster wrote:

    > Czy to ma znaczenie, kto jest wpisany na 1 stronie dowodu
    > rejestracyjnego, a kto w środku, jako współwłaściciel? Czy jeden i
    > drugi ma takie same prawa?

    Zależy to od widzimisie urzędasa u którego załatwiasz sprawę oraz Twojej
    asertywności jak zaczniesz się mu stawiać.

    W takiej sytuacji znajomy był zmuszony ściągać ojca do urzędu 'bo ten
    pan jest na pierwszym miejscu, więc jego podpis jest ważniejszy'.

  • 4. Data: 2010-02-10 15:27:02
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Elminster" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam

    >Czy to ma znaczenie, kto jest wpisany na 1 stronie dowodu
    >rejestracyjnego, a kto w środku, jako współwłaściciel? Czy jeden i
    >drugi ma takie same prawa?

    Ma znaczenie, jeżeli współwłaściciele są z różnych miejscowości. Samochód
    dostanie tablice zgodnie z miejscem zamieszkania współwłaściciela z
    pierwszej strony (nie wiem czy jest na to jakaś podstawa prawna, tak było we
    wszystkich przypadkach, o których słyszałem). To ma znowu konsekwencje w
    późniejszej kalkulacji składki ubezpieczeniowej. TU też często biorą pod
    uwagę tylko osobę z pierwszej strony przy naliczaniu zniżek (chociaż nie
    wszystkie).

    Jeżeli chodzi o prawa do zarządzania samochodem, itp. to nie ma znaczenia.
    Wszyscy współwłaściele mają takie same prawa co do używania tego samochodu,
    jeżeli będą z tego samochodu pożytki, to należą się wszystkim
    proporcjonalnie do udziałów.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 5. Data: 2010-02-10 16:00:49
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Elminster <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    Kupiłeś cały samochód czy tylko jego kawałek?
    Jeśli cały, to Ty będziesz jedynym właścicielem.
    Jeśli tylko część samochodu - będziecie współwłaścicielami.

  • 6. Data: 2010-02-10 19:36:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 02:43:46 -0800 (PST), Elminster napisał(a):

    > Czy to ma znaczenie, kto jest wpisany na 1 stronie dowodu
    > rejestracyjnego, a kto w środku, jako współwłaściciel? Czy jeden i
    > drugi ma takie same prawa?

    Obydwoje mają takie same prawa, ale wielu urzędasom wydaje się, że tak nie
    jest...

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 7. Data: 2010-02-11 11:24:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > Czy to ma znaczenie, kto jest wpisany na 1 stronie dowodu
    > rejestracyjnego, a kto w środku, jako współwłaściciel? Czy jeden i

    prawa jak prawa, nie wiem jak teraz, ale jak ja przerabialem ten temat
    jakies 7-8 lat temu, fakt kto jest na pierwszym, a kto na drugim miejscu
    mial znaczenie dla niektorych ubezpieczalni, poniewaz znizki/zwyzki byly
    uwzgledniane tylko od wspolwlasciciela z pierwszego miejsca.

  • 8. Data: 2010-02-11 22:36:08
    Od: m...@o...pl

    > Obydwoje mają takie same prawa, ale wielu urzędasom wydaje się, że tak nie
    > jest...

    A czy moglbys podac jkas podstawe prawna?
    Jestem wspolwlascicielem samochodu na pierwszej stronie jest ojciec. I dosc
    czesto cos tam zaltwiam w urzedzie i zawsze jest ten sam tekst ze potrzebny
    ojciec lub upowaznienie. Wiec jesli masz jakas podstawe prawna do tego by
    twierdzic ze mamy takie same prawa to z checial bym ja zobaczyl.

    Pozdrawiam Michal

  • 9. Data: 2010-02-11 23:54:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 22:36:08 +0100, m...@o...pl wrote:
> [...]

    >ojciec lub upowaznienie. Wiec jesli masz jakas podstawe prawna do tego by
    >twierdzic ze mamy takie same prawa to z checial bym ja zobaczyl.

    To poslij raz ojca - sie okaze czy zalatwi wszystko, czy potrzebny syn
    lub upowaznienie :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-02-12 12:02:52
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ojciec lub upowaznienie. Wiec jesli masz jakas podstawe prawna do tego by
    > twierdzic ze mamy takie same prawa to z checial bym ja zobaczyl.

    Dzieje się tak właśnie dlatego, że macie takie same prawa. Nie możesz
    zarządzać majątkiem bez wiedzy współwłaściciela. Dlatego urzędasy chcą np.
    upoważnienie.

    Pozdrawiam
    Czabu