  • 41. Data: 2024-02-06 17:37:50
    Temat: Re: Prawo do naprawy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No dokładnie, tylko ... kto oferuje tę gwarancję ?
    > Bo może być tak, ze ubezpieczyciel dogadał się ze sklepem,
    > albo ktos w sklepie sam, i producent nic o tym nie wie.

    Ubezpieczyciele powinni się bić o taką fuchę. Stawka kilkaset złotych,
    średni koszt naprawy podobnie. To tak, jakby założyć, ze wszystko się
    zaraz popsuje. A przecież tak nie jest.

    > Z drugiej strony ... producent moze robic sprzęty o trwałosci np 4 i 8
    > lat, i dostarczac odpowiednio tym co kupili dłuższą gwarancję, i nie.

    Nie robi tego. Jak kupowałem lodówkę, to ona już stała gotowa do
    transportu, o a dodatkową gwarancje upomnieli się dopiero przy kasie.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2024-02-06 17:38:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Niekoniecznie - pomysł mógł być z marketingu.

    Marketing i księgowość mają biura na tym samym piętrze.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2024-02-06 18:03:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 17:38:09 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Marketing i księgowość mają biura na tym samym piętrze.

    Ale niekoniecznie sie pytają inżynierów o zdanie :-)

    No coz - przeciętny żywot pralki/lodówki/zmywarki jest znacznie
    dłuższy, i nawet marketingowiec o tym wie, ale może by jednak uzgodnić
    z inżynierami, że ci nie skrócą tego żywota, bo się wpadło na
    wspaniały pomysł przedłużonej gwarancji :-)

    J.

  • 44. Data: 2024-02-06 18:07:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 17:37:50 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ubezpieczyciele powinni się bić o taką fuchę. Stawka kilkaset złotych,
    > średni koszt naprawy podobnie. To tak, jakby założyć, ze wszystko się
    > zaraz popsuje. A przecież tak nie jest.

    No chyba, ze producent wpadnie pomysł, ze może, a nawet powinno się
    popsuć :-)

    dostarczac odpowiednio tym co kupili dłuższą gwarancję, i nie.

    > Nie robi tego. Jak kupowałem lodówkę, to ona już stała gotowa do
    > transportu, o a dodatkową gwarancje upomnieli się dopiero przy kasie.

    A teraz modne jakies magazyny logistyczne, w sklepie jest tylko
    wystawa i kasa, towar przyjedzie z magazynu ... i tu juz mozna wybrać
    własciwą skrzynię/paletę :-)

    J.

  • 45. Data: 2024-02-06 18:10:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Feb 2024 15:58:37 +0100, PeJot wrote:

    > Czas i kasa.

    szybko sie zdemontuje. Obudowę mozna rozbić choćby młotkiem ..

    > Nie ma znaczenia, decyduje ekonomia technologii.

    No ale 1% braków, to 1% zmielonego tworzywa.
    To chyba pasuje do "nie mozna za duzo dodać" ?

    > Można się zdziwić, ale takiego przemiału tworzywa, gdzie jest sporo
    > włókna szklanego, jakoś nikt nie chce.

    A to jest tworzywo z włóknem szklanym?

    Zaraz ... a jak to sie wtryskuje za pierwszym razem?
    Jest specjalny granulat tworzywa z włóknem?

    J.

  • 46. Data: 2024-02-06 18:30:18
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-02-06 o 18:10, J.F pisze:

    > A to jest tworzywo z włóknem szklanym?
    >
    > Zaraz ... a jak to sie wtryskuje za pierwszym razem?
    > Jest specjalny granulat tworzywa z włóknem?
    >
    > J.

    Dziwne, są takie.
    https://kompozyty.net/termoplasty-wzmacniane-krotkim
    -wloknem-szklanym/

    Pytanie czy to to zawiera termoplast świeży czy już z rynku wtórnego
    i obecnie tylko dodano włókna coby wytrzymałość podnieść?

    Może mr.Pejot ma na myśli żywice z włóknem szklanym? Te z tego co wiem
    albo idą do piachu albo do spalenia żeby metale z nich odzyskać.

  • 47. Data: 2024-02-06 19:09:17
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 06.02.2024 o 18:10, J.F pisze:

    > szybko sie zdemontuje. Obudowę mozna rozbić choćby młotkiem ..

    Chyba pneumatycznym :)

    > No ale 1% braków, to 1% zmielonego tworzywa.
    > To chyba pasuje do "nie mozna za duzo dodać" ?

    > A to jest tworzywo z włóknem szklanym?

    Sądząc po wielkości detalu i jego możliwym obciążeniom mechanicznym, to
    zdecydowanie tak.

    > Zaraz ... a jak to sie wtryskuje za pierwszym razem?
    > Jest specjalny granulat tworzywa z włóknem?

    Dokładnie. Granulki mogą mieć kilka, kilkanaście mm.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 48. Data: 2024-02-06 19:16:48
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 06.02.2024 o 19:09, PeJot pisze:

    > Sądząc po wielkości detalu i jego możliwym obciążeniom mechanicznym, to
    > zdecydowanie tak.

    Przykład takiego tworzywa, chociaż na bębny do pralki trochę za bogate:

    https://www.emsgrivory.com/en/products-markets/produ
    cts/grivory/grivory-gv/

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 49. Data: 2024-02-06 19:22:57
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Może się mylę, ale wydaje mi się, że każdy kombinuje tak, by dochód był
    > największy. Najlepiej równy przychodowi. Zrobienie lodówki, która nie
    > zepsuje się przez pięć lat, to nie jest rocket science.

    Rocket science to zły przykład, bo OIMW na tym jeszcze nikt nie zarobił
    :) Tymczasem tu idzie o zysk. A że konkurencja na rynku duża, zbija się
    cenę gotowego wyrobu jak się da.

    > Sprzedaż "polis",
    > które nigdy nie będą realizowane, to czysty zysk. Biorąc pod uwagę, ile
    > zwykle chcą za to przedłużenie, biznes o wiele lepszy niż przy oszczędzaniu
    > na jakości wyrobu.

    Wydaje mi się, że te polisy są wystawiane przez firmy niezwiązane z
    producentami AGD, już bliżej im do banków, które przy okazji udzielają
    kredytów na zakup.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 50. Data: 2024-02-06 23:23:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Rocket science to zły przykład, bo OIMW na tym jeszcze nikt nie zarobił :)

    No nie wiem, przynajmniej płacą. A jak płacą, to w zyski nie wnikam.

    > Tymczasem tu idzie o zysk. A że konkurencja na rynku duża, zbija się
    > cenę gotowego wyrobu jak się da.

    Wbrew obiegowym opiniom (które sam nie wiem skąd się biorą), słabo to
    się przekłada na obniżenie jakości. Jestem na bieżąco, trzy tygodnie
    temu kupwałem pralkę. Wybrałem jak najbardziej podobną do tej, która
    przepracowała kilkanaście lat, poczym się zepsuła. Nowa kosztowała
    1200 zł. Ta stara chyba nie zepsuła się jakoś bardzo (elektroniccznie
    chyba), ale nawet nie starałem się dociekać, co jej jest i czy można
    coś z tym zrobić. Przepracowała swoje, więc czas na nową.

    > Wydaje mi się, że te polisy są wystawiane przez firmy niezwiązane z
    > producentami AGD, już bliżej im do banków, które przy okazji udzielają
    > kredytów na zakup.

    Nie wiem, czy producenci i handlarze tym towarem są aż takimi frajerami,
    że dopuszczaja obcych do tak łatwego zarobku.

    --
    Jarek