  • 1. Data: 2020-09-11 20:44:50
    Temat: triak logic level a tester
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Czy triak typu BTB16 jest poprawnie wykrywany w testerze LCR T-7?
    U mnie pokazuje dwa rezystory. Nie mam nowego żeby sprawdzić, a ten co
    mam jest podejrzany.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2020-09-11 22:10:36
    Temat: Re: triak logic level a tester
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-11 o 20:44, Mirek pisze:
    > Czy triak typu BTB16 jest poprawnie wykrywany w testerze LCR T-7?
    > U mnie pokazuje dwa rezystory. Nie mam nowego żeby sprawdzić, a ten co
    > mam jest podejrzany.

    Uszkodzony, powinien pokazać tylko jeden rezystor bramka - anoda A1, do
    anody w środku A2 nie powinien nic pokazać.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-09-12 13:07:50
    Od: a...@g...com

    użytkownik Mirek napisał:
    > Czy triak typu BTB16 jest poprawnie wykrywany w testerze LCR T-7?
    > U mnie pokazuje dwa rezystory. Nie mam nowego żeby sprawdzić, a ten co
    > mam jest podejrzany.

    LCR 7?
    Gógiel zwraca "gotronik" i 231pln.
    Kupowałem to to bez obudowy za bodaj 24-26 PLN u kitaja.

    BF199 błędnie identyfikuje, tyle pamiętam.

    https://www.mikrocontroller.net/articles/AVR_Transis
    tortester

    Wszelkie autorskie klony kitajskie są kompilacją/przeróbką tego:
    https://www.mikrocontroller.net/articles/AVR_Transis
    tortester

    Z tego co pamiętam soft obsługiwał różne LCD, trza się zapoznać
    z plikami źródłowymi dla avrstudio.

    Klon kitajski jest robiony pod "tańszy wyświetlacz graficzny". Przeca
    żaden kitaj nie wsadzi tam wyświetlacza za 2usd skoro można wsadzić
    wyświetlacz graficzny i do tego na czasie za 0,35 usd w detalu
    co zresztą jest praktyczne:)

    Sprawdzenie triaka zasilaczem i rezystorami wydaje się raczej banalne.

  • 4. Data: 2020-09-14 20:32:43
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.09.2020 22:10, Janusz wrote:

    > Uszkodzony, powinien pokazać tylko jeden rezystor bramka - anoda A1, do
    > anody w środku A2 nie powinien nic pokazać.

    Triak po sprawdzeniu zasilaczem wygląda na dobry - załącza się w obie
    strony, bez wyzwolenia nie przewodzi.
    Nowy triak BTA16-800 wykrywany jest przez tester podobnie, czyli dwa
    rezystory (jeden kiloomy, drugi coś pod mega).
    To ciekawe, bo inne triaki wykrywa normalnie - za duży prąd wyzwolenia,
    czy napięcie przewodzenia?

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2020-09-14 22:08:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-14 o 20:32, Mirek pisze:

> [...]
    > Nowy triak BTA16-800 wykrywany jest przez tester podobnie, czyli dwa
    > rezystory (jeden kiloomy, drugi coś pod mega).
    To coś nie tak, może bardzo czuła bramka i go wyzwala.

    > To ciekawe, bo inne triaki wykrywa normalnie - za duży prąd wyzwolenia,
    > czy napięcie przewodzenia?
    Trudno wyczuć, ale zainspirowany wziąłem bt1327/800 i tester pokazał :)
    BJT-NPN
    hfe=28
    ie=3,3mA
    ube=411mV
    ice0=12uA
    ices=11uA
    1-E 2-C 3-B
    Triak oczywiście dobry :) tester także tzn inne tranzystory małej mocy
    wykrywa prawidłowo bo z tymi większej to już różn ie jest, np: IGBT
    'widzi' jako jedną diodę D-S.

    --
    Janusz