  • 1. Data: 2009-02-25 19:40:51
    Temat: Dysk WD, niewykrywany przez BIOS
    Od: Paweł Lewandowski <d...@g...com>

    Witam grupowiczów,

    Mam problem z dyskiem twardym marki Wester Digital, model WD2000,
    pojemność 200GB, interfejs IDE. Objawy są następujące:

    Komputer przez około 2 tygodnie stał nieużywany, odłączony od
    zasilania. Po ponownym włączeniu BIOS przestał wykrywać w/w dysk. Po
    podłączeniu napięcia słychać że trajkocze, czuć drgania. Jednocześnie
    w tym samym czasie przestała działać nagrywarka DVD, podłączona tą
    samą taśmą, była wykrywana w BIOS, ale w windows już nie była widoczna
    w menedżerze urządzeń. Po wymianie taśmy ATA nagrywarka pracuje
    normalnie, ale dysku wciąż nie widać w BIOS. Wykluczam problem z
    ustawieniem zworek master/slave, gdyż w czasie testów do komputera
    podłączony jest tylko dysk, bez żadnej włożonej zworki (czyli "Single
    or Master").

    Jaka może być diagnoza? Czy ratuje mnie tylko wymiana elektroniki?
    Dane mojego dysku to:

    2060-701265-001 rev A (na płytce)
    2061-701165-200 AH (na nalepce)
    MDL: WD2000JB - 00GVC0
    DATE: 30 AUG 2005
    DCM: DSCANTJAA
    Made in Thailand

    W jaki sposób znaleźć dawcę elektroniki? Czy wystarczy że taki sam
    będzie nr z płytki?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
    PL.

  • 2. Data: 2009-02-26 08:38:36
    Temat: Re: Dysk WD, niewykrywany przez BIOS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 11:40:51 -0800 (PST), Paweł Lewandowski napisał(a):

    > Komputer przez około 2 tygodnie stał nieużywany, odłączony od
    > zasilania. Po ponownym włączeniu BIOS przestał wykrywać w/w dysk

    Ja obstawiam pad płyty głównej. Sprawdź ten dyk i CD na innym kompie.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-26 12:59:13
    Od: Paweł Lewandowski <d...@g...com>

    On 26 Lut, 09:38, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Ja obstawiam pad płyty głównej. Sprawdź ten dyk i CD na innym kompie.
    > --
    > Jacek

    Po wymianie taśmy DVD działa prawidłowo, ale dysk i tak sprawdzę.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-02-26 15:21:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 04:59:13 -0800 (PST), Paweł Lewandowski napisał(a):

    > Po wymianie taśmy DVD działa prawidłowo, ale dysk i tak sprawdzę.

    Skoro już ci działa na twoim własnym kompie, to skocz na stronę producenta
    i zassij program testowy.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-26 20:34:20
    Od: Paweł Lewandowski <d...@g...com>

    On 26 Lut, 16:21, Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Skoro już ci działa na twoim własnym kompie, to skocz na stronę producenta
    > i zassij program testowy.
    > --
    > Jacek

    Może źle się wyraziłem. DVD działa prawidłowo, ale dysk nadal nie. Czy
    jeśli dysk nie jest wykryty w BIOS to program testowy w czymś pomoże?

    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-02-27 08:47:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 12:34:20 -0800 (PST), Paweł Lewandowski napisał(a):

    > Może źle się wyraziłem. DVD działa prawidłowo, ale dysk nadal nie. Czy
    > jeśli dysk nie jest wykryty w BIOS to program testowy w czymś pomoże?

    Nie, to ja czytałem nieuważnie :) Ale tego ci nie powiem na 100%. IMO takie
    programy wykonują własne poszukiwanie dysku nie opierając się na biosie ale
    sie mogę mylić. Jak nie sprawdzisz, nie będziesz wiedział :)
    --
    Jacek