  • 1. Data: 2009-07-24 09:42:22
    Temat: Problem z drukarką HP Laserjet 6L
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    Mam problem z drukarką HP Laserjet 6L. Czasem (nie zawsze i nie
    regularnie) po rozpoczęciu drukowania silnik zatrzymuje się
    chwilę po uruchomieniu, zanim jeszcze mechanizm zacznie wciągać
    kartkę. Jest to zatrzymanie płynne, tak jakby silnik kręcił się
    chwilę siłą bezwładności albo napięcie zasilania powoli spadało.

    Potem zapalają się wszystkie lampki kontrolne, a jedyną reakcją
    jest gaśnięcie środkowej przy naciskaniu przycisku na obudowie.

    Macie jakieś pomysły? Czy od razu do śmieci^W utylizacji...?
    Zostało jeszcze sporo toneru, więc wyrzucać trochę szkoda...

    Pozdrawiam,

    --
    Artur Stachura

  • 2. Data: 2009-07-24 10:55:31
    Temat: Re: Problem z drukarką HP Laserjet 6L
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <s...@i...univ.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh6j0fc.2jv.stachura@localhost.localdomain..
    .
> [...]
    >
    > Macie jakieś pomysły? Czy od razu do śmieci^W utylizacji...?
    > Zostało jeszcze sporo toneru, więc wyrzucać trochę szkoda...

    i szukać dalej tamże!

    Włodek

  • 3. Data: 2009-07-24 12:22:00
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Fri, 24 Jul 2009 12:55:31 +0200, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1092267.html
    >
    > i szukać dalej tamże!

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    Zgodnie ze opisem w podanym linku przyczyną jest zapewne
    uszkodzenie fusera lub termistora kontrolującego jego stan.
    (Raczej to drugie, bo oporność grzałki jest taka jak zmierzona
    przez forumowicza Elektrody a oporność termistora na zimno
    dziwnie duża, ok. 500kOhm).
    Ponieważ w moim przypadku awaria nie jest stała (czasem,
    nieregularnie drukarka działa), przeczyszczę jeszcze styki łączące
    moduł fusera z płytą główną. Jeśli to nie poskutkuje, drukarka
    powędruje na strych w oczekiwaniu na dawczynię sprawnego
    fusera...

    Artur Stachura