  • 1. Data: 2009-07-23 05:52:32
    Temat: AVR + kontroler sieci ethernet
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Chciałbym podłączyć do uC z rodziny AVR kontroler sieci ethernet.
    Nie wiem tylko co jest obecnie dobrym rozwiązaniem? Czy zacząć zabawę
    z układem ENC28J60, czy może RTL8019, czy może jakiś moduł NM7010A
    (IMM7010B). Tu akurat nie wiem jaka jest różnica pomiędzy IMM7010B a
    NM7010A nie mogę doczytać tej różnicy?
    Czy macie jakies doświadczenia z któryms z układów?

  • 2. Data: 2009-07-23 06:18:17
    Temat: Re: AVR + kontroler sieci ethernet
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "slawek7" <s...@w...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...
[...]

    ***

    obecnie walczę z ENC. Choć określenie "walczę" jest przesadzone, po
    uruchomieniu komunikacji po SPI i dogadaniu sie z układem problemy się
    skończyły :) jedynym minusem jest fatalny jak dla mnie datasheet, jestem
    przyzwyczajony do porządku jaki panuje u Atmela, a tu opisy rejestrów są
    rozwalone po całym dokumencie a całość jest napisana jakoś chaotycznie.

    @

  • 3. Data: 2009-07-23 06:27:11
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A z czego korzystałem pisząc program. Wydaje mi się że ten układ jest
    nieco skomplikowany ponieważ trzeba w nim wszystko opracować po kolei.
    Masz też rację że opis do niego jest do bani.

  • 4. Data: 2009-07-23 06:28:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
    > A z czego korzystałem pisząc program. Wydaje mi się że ten układ jest
    > nieco skomplikowany ponieważ trzeba w nim wszystko opracować po kolei.
    > Masz też rację że opis do niego jest do bani.

    Ale jest kilka gotowych implementacji w C które można podejrzeć a które
    są chyba lepsze niż byle jaka dokumentacja jesli zaczynamy od zera.

  • 5. Data: 2009-07-23 06:41:17
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A możesz powiedzieć co to są za przykłady i podać namiary na nie?

  • 6. Data: 2009-07-23 06:42:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
    > A możesz powiedzieć co to są za przykłady i podać namiary na nie?

    Nie mam ich pod reka, ale wieczorem postaram się odnaleźć.

  • 7. Data: 2009-07-23 09:13:06
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Z tego co pamiętam kilka lat temu wprowadzona wersja B zdaje się W3100B (?)
    miała zmienioną obsługę odczytu rejestrów wskaźnikowych - dłuższych niż bajt
    (operacje atomowe). W wersji A trzeba było najpierw wykonać zapis do
    rejestru, którego zawartość była przechwytywana do 'shadow register' i wtedy
    bezpiecznie można było odczytać zawartość całego rejestru wielobajtowego
    (bajt po bajcie). W wersji B zdaje się już pierwszy odczyt robi 'zdjęcie'
    rejestru.
    W kolejnych wcieleniach nie ma chyba już I2C, tylko SPI.
    Na stronie producenta sprawdź jeszcze oznaczenia modułów - NM a IIM mogą
    chyba zawierać inne chipy internetowe.

    Michał

  • 8. Data: 2009-07-23 09:40:51
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Jakbyś mógł mi jeszcze powiedzieć co oznacza oznaczenie PHY. Wiem ze
    jest to warstwa fizyczna ale dlaczego oni tak chwalą sie tym. I co
    jeszcze oznacza MII i RMII

  • 9. Data: 2009-07-23 11:01:06
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > NM7010A nie mogę doczytać tej różnicy?
    > Czy macie jakies doświadczenia z któryms z układów?

    http://tuxgraphics.org/electronics/200606/article060
    61.shtml

  • 10. Data: 2009-07-23 11:27:51
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "slawek7" <s...@w...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...
    >A z czego korzystałem pisząc program. Wydaje mi się że ten układ jest
    >nieco skomplikowany ponieważ trzeba w nim wszystko opracować po kolei.
    >Masz też rację że opis do niego jest do bani.

    pisze w C na AVRa. czy skomplikowany ? raz napiszesz procedure inicjalizacji
    potem się w zasadzie wszystko samo robi ... dla moich skromnych potrzeb
    wystarcza. jedyne do czego mógłbym sie doczepić w przyszłości to brak
    swobodnego dostepu do bufora (ok, mozna kombinować wskażnikami, ale to jest
    kombinowanie) co powoduje, ze musisz zbudowac całą (no, prawie) ramkę w
    pamięci AVRa, policzyć jej sumę konrolną, którą trzeba wrzucić do bufora
    przed danymi.

    @