  • 1. Data: 2013-11-12 21:29:58
    Temat: Problem z favicon pod IE
    Od: Marek <p...@s...com>

    W sieci jest mnóstwo porad jak tworzyć favicon dla IE(11) lecz ani jedna
    nie zadziałała. Stosuję:

    <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

    próbowałem

    <link rel="icon" href="favicon.ico">
    <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
    <link rel="shortcut icon" href="http://www.example.com/favicon.ico"
    type="image/x-icon">

    i pewnie jeszcze inne kombinacje. Odwiedzałem strony WWW gdzie pojawia
    się ta ikonka i nie dostrzegałem różnic. Obrazek robiłem jako 16x16x32
    jako zbiór 4 rozmiarów ikon od 16x16 do 64x64 bezskutecznie. Jaki jest
    przepis na sukces?

    Marek

  • 2. Data: 2013-11-12 21:44:37
    Temat: Re: Problem z favicon pod IE
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2013-11-12 21:29, Marek pisze:
> [...]
    > się ta ikonka i nie dostrzegałem różnic. Obrazek robiłem jako 16x16x32
    > jako zbiór 4 rozmiarów ikon od 16x16 do 64x64 bezskutecznie. Jaki jest

    Na swoim blogu http://www.ctomczyk.pl/ mam:

    <link rel="shortcut icon"
    href="http://www.ctomczyk.pl/wp-content/themes/ct/fa
    vicon.ico"
    type="image/x-icon" />

    + w .htaccess

    AddType image/x-icon .ico

    na wszelki wypadek.

    Powyższe działa mi w IE :-) HTH

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 3. Data: 2013-11-12 22:52:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    Ale jaja... chyba odkryłem w czym rzecz choć tego nie rozumiem. Otóż
    stosuję:

    <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

    Gdy wchodzę na stronę http://domena.pl to ikonka nie pokazuje się.
    Natomiast na http://www.domena.pl - uwidoczniła się. Twoja strona
    przekierowuje 301 na subdomenę "www". Dlatego zapewne nie dostrzegasz
    efektu.

    Marek

  • 4. Data: 2013-11-13 00:03:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 12 Nov 2013 21:29:58 +0100, Marek napisał(a):

    > W sieci jest mnóstwo porad jak tworzyć favicon dla IE(11) lecz ani jedna
    > nie zadziałała. Stosuję:
    >
    > <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

    Wpisałbym ścieżkę bezwzględną dla pewności.

    > Jaki jest przepis na sukces?

    Ja po prostu to pomijam. Przeglądarki wówczas z powodu zgodności wstecz
    odpytują o plik /favicon.ico i go wtedy dostają. Właśnie sprawdziłem dla
    pewności pod IE10 i grzecznie załadował ikonę na dotychczas nieodwiedzanej
    stronie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2013-11-13 23:02:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-13 00:03, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > pewności pod IE10 i grzecznie załadował ikonę na dotychczas nieodwiedzanej

    Sprawdziłem pod IE11. Nadal to implementuje i ładnie wczytał ikonkę z
    jakiegoś starego mojego projektu.

    Martwi mnie to, że nie ma żadnej koncepcji ładowania w/g wskazań.
    Przynajmniej nie wiem jak to uczynić pod IE.

    Marek

  • 6. Data: 2013-11-14 10:58:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 13 Nov 2013 23:02:50 +0100, Marek napisał(a):

    > Sprawdziłem pod IE11. Nadal to implementuje i ładnie wczytał ikonkę z
    > jakiegoś starego mojego projektu.
    >
    > Martwi mnie to, że nie ma żadnej koncepcji ładowania w/g wskazań.

    Po prostu korzystaj z działającej metody :)

    Te kombinacje w <head> pozwalają na wrzucenie ikonki np. w PNG. I chyba
    tyle z zalet, jeśli komuś nie chce się tworzyć ikony w dedykowanym
    programie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl