  • 1. Data: 2013-11-18 11:59:15
    Temat: SVG - jak zrealizować drag and drop?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Gdy przeciągam kursorem myszy na elemencie SVG, to zaznaczają się w nim
    teksty lub - co gorsze - element SVG próbuje się przeciągnąć na np.
    pulpit w celu jego zapisania - tak jak w przypadku zwykłego rysunku. W
    jaki sposób można uchronić się przed chociaż tym drugim zachowaniem?

    Marek

  • 2. Data: 2013-11-18 13:08:35
    Temat: Re: SVG - jak zrealizować drag and drop?
    Od: czu <c...@p...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 11:59:15 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > pulpit w celu jego zapisania - tak jak w przypadku zwykłego rysunku. W
    >
    > jaki sposób można uchronić się przed chociaż tym drugim zachowaniem?

    Czy konieczne jest d&d? Jak nie, to można otworzyć svg w nowej zakładce i zrobić
    ctrl+s

  • 3. Data: 2013-11-18 21:47:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-18 13:08, czu pisze:

    > Czy konieczne jest d&d? Jak nie, to można otworzyć svg w nowej zakładce i zrobić
    ctrl+s

    Robimy edytor kategorii. SVG prezentuje ich drzewko. Dodajemy nowe,
    usuwamy, zmieniamy nazwę i parametry, zagnieżdżamy no i przenosimy gałąź
    kategorii pod inną. Najbardziej naturalną czynnością dla tej ostatniej
    operacji wydaje się być d&d. SVG powinno być na jednej stronie z
    formularzem HTML pozwalającym na przeprowadzanie operacji, których w SVG
    wykonać nie można lub jest to nieuzasadnione. SVG pozwala tylko na
    podgląd drzewa kategorii, wybór kategorii do edycji i ich przesuwanie j/w.

    Tak to sobie wyobrażam. No chyba, że jest bardziej user-friendly podejście.

    Marek

  • 4. Data: 2013-11-19 11:38:30
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-11-18 11:59, Marek pisze:
> [...]
    > pulpit w celu jego zapisania - tak jak w przypadku zwykłego rysunku. W
    > jaki sposób można uchronić się przed chociaż tym drugim zachowaniem?

    Spróbuj:
    svg { pointer-events:none; }

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 5. Data: 2013-11-19 16:11:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-19 11:38, Paweł Piskorz pisze:

    > Spróbuj:
    > svg { pointer-events:none; }

    Zadziałało połowicznie: nie da się przesunąć SVG na pulpit... ale i SVG
    przestał być interaktywny. :-(

    Marek

  • 6. Data: 2013-11-19 16:43:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    Poszedłem Twoim tropem i znalazłem rozwiązanie. Gdy na elemencie, który
    przesuwamy zdefiniujemy zdarzenie mouseMove

    function mouseMove(ev)
    {
    ev.stopPropagation();
    ev.preventDefault();
    }

    to w tym momencie blokujemy również przesuwanie rysunku z browsera na
    pulpit. Ufff :-)

    Dzięki za wskazówkę.

    Marek