  • 41. Data: 2024-03-21 14:51:46
    Temat: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > IMO - niekoniecznie duzy TV (40-50-60") sie sprawdza jako dobry
    > monitor do komputera w celach komputerowych..

    Tu chodziło o monitor telewizyjny. Ale akurat moja mama z powodu
    kłopotów ze wzrokiem używa przy komputerowaniu 60-calowego telewizora.
    Za to komputer ma taki we wtyczce HDMI, coś jak trochę większy pendrajw.

    > Drugi pilot, to taki myszkowo-dzojstikowy.
    > A pierwszy tradycyjny.

    Rozumiem. Ten drugi pilot z Airbusa, pierwszy od Boeinga.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2024-03-21 16:58:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 14:51:46 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Rozumiem. Ten drugi pilot z Airbusa, pierwszy od Boeinga.

    :-)

    Ale żebyśmy sie zrozumieli - ten drugi przypomina niektóre
    "pałki" do konsol - orientacja w przestrzenii porusza kursor na
    ekranie
    https://youtu.be/1bHuvmsXBGc?t=64
    Nawiasem mówiąc - cwanie zrobione.

    A ten pierwszy to zwykły pilot - czyli bardziej klawiatura do flight
    simulator.

    Ale widać ludziom się znudziły dwa, i znów zrobili jednego
    https://youtu.be/xkyhROT-O90?t=200

    Ale to trzeba kupić ekstra i znów mamy dwa :-)

    P.S. Super mysz widziałem. Jakis strasznie drogi model Logitech ...
    ale mozna jedną myszą obslugiwać dwa komputery, i to w dodatku
    np. peceta i Maca.
    Kursor się przesuwa między jednym ekranem a drugim - ba, można
    zaznaczyc cos na jednym ekranie, skopiować, i wkleic na drugim
    ekranie.
    Do kompletu może być jeszcze klawiatura, podobnie dzielona.

    J.

  • 43. Data: 2024-03-21 18:07:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > :-)
    >
    > Ale żebyśmy sie zrozumieli

    Mniej więcej się rozumiemy. Kilka urządzeń do streowania jednym systemem
    to w sumie OK. Ale teraz częściej widzę, że ludzie mają kilka (bywa, że
    więcej niż dwa) piloty do sterowania jedną rzeczą (telewizorem). Jeden
    pilot do włączania i wyłaczania oraz przełączania wejść, drugi do zmiany
    kanałów w dekoderze satelitarnym, trzeci w jakiejś kablówce czy czymś.

    A ja bym może chciał jeden taki prosty z guziczkami do przełącznia kilku
    programów, co je czasem chcę obejrzeć. Tyle że jeden pochodzi z telewizji
    naziemnej, drugi jest streamem z internetu, trzeci z kablówki itd.
    Przy ustawianiu tego wszystkiego nie chciałbym się męczyć z jakimiś
    pilotami, tylko przez wygodny UX medialnego pudełka podłączonego do
    monitora, dostępny przez WWW z mojego komputera. Poprzeklejałbym sobie
    jakieś linki do programów, co o nich w Usenecie przeczytałem. Da się
    tak teraz? Chyba nie.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2024-03-21 19:03:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 18:07:49 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mniej więcej się rozumiemy. Kilka urządzeń do streowania jednym systemem
    > to w sumie OK.

    Ale też narzekasz, że za duzo pilotów się robi :-)

> [...]
    > pilot do włączania i wyłaczania oraz przełączania wejść, drugi do zmiany
    > kanałów w dekoderze satelitarnym, trzeci w jakiejś kablówce czy czymś.

    Czwarty do DVD/BR, piąty do wieży audio ...

    > A ja bym może chciał jeden taki prosty z guziczkami do przełącznia kilku
    > programów, co je czasem chcę obejrzeć. Tyle że jeden pochodzi z telewizji
    > naziemnej, drugi jest streamem z internetu, trzeci z kablówki itd.

    No i tu własnie ta sprawa, ze tym myszkowo-kursorowym się lepiej
    obsługuje kafelkowe aplikacje czy wirtualną klawiature na ekranie,
    a tradycyjnym z kolei łatwiej się wbija nr programu.
    Choc to też kwestia programistów - mogliby zrobić kafelki do wyboru
    kanału.

    Być może sterowanie głosem pogodzi wszystkich :-)

> [...]
    > monitora, dostępny przez WWW z mojego komputera. Poprzeklejałbym sobie
    > jakieś linki do programów, co o nich w Usenecie przeczytałem. Da się

    Medialne pudełko moze miec podłaczoną myszkę, klawiaturę, przeglądarkę
    internetową, czy byc wygodnie sterowane ze smartfonu czy tableta ...

    J.

  • 45. Data: 2024-03-21 19:54:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale też narzekasz, że za duzo pilotów się robi :-)

    Narzekam, że bez kilku pilotów nie da się zrobić podstawowych rzeczy
    (włączyć telewizora i obejrzeć kilku programów). Jeśli ktoś jest
    koneserem, może mieć kilka do różnych celów. Nie bronię mu tego, tak
    jak nie bronie chęci posiadania widelca do ostryg.

    > No i tu własnie ta sprawa, ze tym myszkowo-kursorowym się lepiej
    > obsługuje kafelkowe aplikacje czy wirtualną klawiature na ekranie,
    > a tradycyjnym z kolei łatwiej się wbija nr programu.

    No więc ja bym chyba nie chciał mieć specjalnego urządzenia do kafelków
    (gdybym miał telewizor).

    > Być może sterowanie głosem pogodzi wszystkich :-)

    Tak, z ekstrawaganckich pomysłów, to mógłbym mieć kamerdynera.

    > Medialne pudełko moze miec podłaczoną myszkę, klawiaturę, przeglądarkę
    > internetową, czy byc wygodnie sterowane ze smartfonu czy tableta ...

    No więc właśnie. Akurat "ze smartfonu" nie rymuje się z "wygodnie",
    ale z komputera -- jak najbardziej.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2024-03-21 20:08:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 19:03:08 +0100, J.F wrote:

    > Ale też narzekasz, że za duzo pilotów się robi :-)

    > Czwarty do DVD/BR, piąty do wieży audio ...

    A propos - cos sugerują, że tym Magic pilotem mozna tez sterować inne
    urządzenia.

    Czyżby był jakis standard sterowania przez HDMI ?

    J.

  • 47. Data: 2024-03-21 22:28:07
    Od: Ceat <c...@a...net>

    W dniu 21.03.2024 o 20:08, J.F pisze:

    > A propos - cos sugerują, że tym Magic pilotem mozna tez sterować inne
    > urządzenia.
    >
    > Czyżby był jakis standard sterowania przez HDMI ?
    >
    > J.

    Tak, np. Olympus OM-D podpięty przez HDMI reaguje na polecenia z pilota TV.

  • 48. Data: 2024-03-21 22:39:41
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 13:07, J.F pisze:

> [...]
    > :-)

    > dekoder/tuner, DVD, komputer, laptop, chromecast ...

    > I które z w/w podłączyć?
    >
    > A inaczej sie zaczynają konflikty :-)

    > IMO - niekoniecznie duzy TV (40-50-60") sie sprawdza jako dobry
    > monitor do komputera w celach komputerowych..

    > A jakbys oglądał, to pewnie też chciałbyś czasem obejrzeć na dużym
    > ekranie ...

    > No i sobie darowali, a potem trzeba wyrzucić prawie dobry "TV"

    > Drugi pilot, to taki myszkowo-dzojstikowy.
    > A pierwszy tradycyjny.
    > I trzeba przyznac, ze jeden lepszy do jednych rzeczy, a drugi to

    Ja pamiętam SONY TV co miał pilota 2 stronnego.
    Z jednej strony podstawowa 1/3 przycisków a z drugiej
    strony pełny zestaw ale to było ok 1997-2000 roku...

    --
    pzdr, j.r.

  • 49. Data: 2024-03-21 22:52:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > monitora, dostępny przez WWW z mojego komputera. Poprzeklejałbym sobie
    > jakieś linki do programów, co o nich w Usenecie przeczytałem. Da się

    No i w systemach automatyzacji są nadajniki do sterowania IR wszystkimi
    urządzeniami w pomieszczeniu do których podpina się skrypty wyzwalające,
    czyli zasadniczo nie ma problemu.