  • 1. Data: 2013-04-09 21:34:57
    Temat: Problem z połączeniami przychodzącymi z zagranicy
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Witam

    Jak znaleźć/naprawić problem z połączeniami przychodzącymi z za granicy
    na naszą numeracje (przyznaną nam przez UKE), abonenci dzwoniący z za
    granicy często gęsto dostają sygnał zajętości a samo połączenie nie
    dochodzi nawet do centrali.

    W/w problem nie występuje w przypadku numerów przenoszonych na naszą
    centrale od innych operatorów (TPSA/Netia/inne numery) - czyli można
    wykluczyć tu problem samej centrali - zresztą połączenia krajowe śmigają
    jak należy.

    Jak to jest możliwe, że na jedną numerację połączenia idą jakimś
    zapchanym voip-em (tak się domyślam) a na inna lecą traktami
    telefonicznymi w przy przypadku gdy dzwoniący ludek z zagranicy korzysta
    z jakichś tanich zdrapek.

    Gdzie mogę rozgłosić swoją numerację, by połączenia lecące nań z
    zagranicy przychodziły tą samą drogą i w tej samej jakości co na numery
    z TPSA/Netii?

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2013-04-10 01:17:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jarek <j...@f...address.from.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Gdzie mogę rozgłosić swoją numerację, by połączenia lecące nań z
    > zagranicy przychodziły tą samą drogą i w tej samej jakości co na numery

    Niestety, nigdy nie wiesz, jakim traktem/operatorem przyjdzie połączenie
    :-(
    Jedyny, który może coś zrobić, to abonent A. Reklamować u swojego
    operatora.

    Połączenie nanumer przeniesiony idzie przez opa donora, jego numeracja jest
    prawidłowo rozgłoszona. Twoja własna prawdopodobnie nie. A ten VoIP nie
    musi być zapchany, tylko mało poinformowany ;-)

  • 3. Data: 2013-04-10 13:19:42
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    W dniu 2013-04-10 01:17, Maciej Bebenek pisze:
    > Niestety, nigdy nie wiesz, jakim traktem/operatorem przyjdzie połączenie
    > :-(
    Zgadza się.
    > Jedyny, który może coś zrobić, to abonent A. Reklamować u swojego
    > operatora.

    Podobno reklamował i podobno z ich strony jest wszystko jest OK.

> [...]
    > prawidłowo rozgłoszona. Twoja własna prawdopodobnie nie. A ten VoIP nie
    > musi być zapchany, tylko mało poinformowany ;-)

    Zatem jak prawidłowo rozgłosić własna numerację? Gdzie i z czym uderzyć?

    Dodam od siebie, iż operator z którym mamy punkt styku również wskazał
    drogę "Abonent A dzwoni do operatora z których usług korzysta", ale jak
    widać niewiele się nią da wskórać.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2013-04-10 14:40:27
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 10 Kwi, 13:19, Jarek <j...@f...address.from.pl> pisze...
    > Zatem jak prawidłowo rozgłosić własna numerację? Gdzie i z czym uderzyć?

    Zazwyczaj rozgłaszaniem numeracji zajmuje się poważny operator, z
    którym powinieneś
    mieć punkt styku. Poważny operator to np. TP, Exatel itp, a nie jakiś
    tam "Usługi VoIP sp. z o.o."
    Jeżeli masz punkt styku przez jakiegoś małego operatora to on i tak
    powinien mieć styk
    z poważniejszym, wiec możesz to też próbować załatwiać przez niego,
    ale... zazwyczaj
    wtedy efekt jest taki jak u Ciebie. Rozgłaszaniem numeracji zajmuje
    się też 100 tyś małych
    podmiotów, ale na ich usługi raczej bym nie liczył.
    Rozgłoszenie przez poważnego operatora wiąże się zazwyczaj z
    późniejszym supportem
    technicznym tej numeracji (umowa) i wtedy właśnie powinno wyjść jak na
    dłoni, gdzie jest zonk.

    Ircys

  • 5. Data: 2013-04-10 16:04:58
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    W dniu 2013-04-10 14:40, Ircys pisze:
> [...]
    > późniejszym supportem
    > technicznym tej numeracji (umowa) i wtedy właśnie powinno wyjść jak na

    Ten mój to właśnie poważny, przynajmniej tak mi się wydaje bo to netia.
    Numerację rozgłaszałem zaraz po jej otrzymaniu wysyłając pisma do
    wszystkich operatorów, by ci kierowali ruch na punkt styku z netią (ale
    to w kontekście ruchu krajowego).

    Co do zagranicy to już sam nie wiem czy jest na to jakiś wpływ, bo w
    sumie zagranica pcha tam gdzie taniej, a że "byle jak" to inna sprawa.
    Natomiast ciekawi mnie dlaczego do TPSA pcha jakoś lepiej (pewnie też i
    drożej) - jakieś warunki postawiła TPSA ze względu na swoją wielkość, że
    albo lepsza jakość albo wcale?

    Ogarniając to wszystko do kupy - wynika z tego, że to Abonent A ma się
    domagać tej lepszej jakości, bo w sumie to on za to płaci, no i czy ja
    jako mały operator przyjmujący ten ruch, mogę po przez netie domagać się
    lepszej jakości przychodzącego ruchu, bo jak widać pojedynczy Abonent A
    jest olewany.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 6. Data: 2013-04-10 18:09:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > jako mały operator przyjmujący ten ruch, mogę po przez netie domagać się
    > lepszej jakości przychodzącego ruchu, bo jak widać pojedynczy Abonent A

    Nie, nie masz najmniejszego wpływu na to, jak partacze routują swoje
    połączenia.
    Było parę podobnych przypadków również wśród wielkiej czwórki komórkowej.
    Coś się któremuś popieprzyło i, w zależności od lokalizacji, połączenia
    były dobrze lub źle kierowane.
    Ja miałem coś podobnego na styku TP - Aster na numerze tepisanym. Spoza TP
    szło, z TP nie.

  • 7. Data: 2013-04-17 13:23:40
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    to, ze dzwoniacy dostaje zajetosc, wcale nie oznacza
    zajetosci....Generalnie problem sygnalizacji jest powazny i operatorzy
    jakos sobie "radza" tzw. kombinuja....jak kon pod gorke.

    Mysle, ze UKE powinno sie zajac tym problemem, aby ujednolicic
    sygnalizacje miedzyoperatorska....aby sygnal zajetosci byl sygnalem
    zajetosci a nie sygnalem....<tu wpisz co chcesz>.

    Wg mnie przy voipie musisz udowadniac, ze nie jestes wielbladem.
    Wszyscy beda zwalac wine na ciebie, ze to po twojej stronie cos sie
    dzieje.

    --
    ja kiedys mialem neofon tp z numerem 399 i z tp mozna bylo sie zawsze
    dodzwonic, a od innych operatorow roznie bywala, szczegolnie zza

    --
    ThinkXtra