  • 1. Data: 2013-04-12 19:40:37
    Temat: Co to za numer, którego nie ma?
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    Już drugi raz w tym tygodniu ktoś do mnie zadzwonił,
    ale się nie odezwał. Odebrałem po trzech dzwonkach,
    ale już się wyłączył. Myślałem, że trochę za wcześnie
    zrezygnował z połączenia. Jako że numer dzwoniącego
    mi się wyświetlił, próbowałem oddzwonić. I co się
    okazało? Automat mnie powiadomił, że "nie ma takiego
    numeru".

    Czy mógłby mnie ktoś z P.T. Znawców telefonii oświecić?
    O co tu chodzi?

    Z uszanowaniem dla Znawców,
    Jan

  • 2. Data: 2013-04-12 20:04:25
    Temat: Re: Co to za numer, którego nie ma?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jan45 <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > okazało? Automat mnie powiadomił, że "nie ma takiego
    > numeru".
    >
    > Czy mógłby mnie ktoś z P.T. Znawców telefonii oświecić?

    99,9% - chciano Ci sprzedać pościel/garnki/umowę z Playem.
    Kolejność przypadkowa.

  • 3. Data: 2013-04-12 23:26:16
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > zrezygnował z połączenia. Jako że numer dzwoniącego
    > mi się wyświetlił, próbowałem oddzwonić. I co się
    > okazało? Automat mnie powiadomił, że "nie ma takiego
    > numeru".

    Ten <<numer>> robi się w taki sposób: numer, z którego dzwonią, ma
    przekierowanie na 228059303. Gdy oddzwaniasz, słyszysz katarynkę z tego
    numeru.

    Możesz to stosować do woli - wklep *21*228059303# i ciesz się błogim
    spokojem - wszyscy dzwoniący do ciebie usłyszą: ,,(gong) nie ma takiego
    numeru". Dodatkowo - to nic nie kosztuje (ani ciebie, ani dzwoniących).

    Odwołuje się #21#.

    Nie pytaj kto i po co takie coś uruchomił, bo nie mam pojęcia. Na razie
    działa.
    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2013-04-14 15:03:37
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-12 23:26, Grzexs pisze:

> [...]
    >
    > Odwołuje się #21#.
    >
    > Nie pytaj kto i po co takie coś uruchomił, bo nie mam pojęcia. Na razie

    Bardzo dziękuję za szczegóły. Co do przypuszczeń o przyczynę,
    przychodzi mi na myśl tylko działalność podejrzanej konduity.
    Czyli być może przestępcza. Zazwyczaj nie odbieram telefonu,
    kiedy mi się wyświetla "numer nieznany" lub coś podobnego.
    A kiedy przez przypadek odbiorę, odmawiam pytającemu jakichkolwiek
    informacji, tłumacząc to jego anonimowością.

    Opisany sposób przekierowywania wprowadza mnie w błąd
    co do tej anonimowości. Że niby dzwoniący nie jest anonimowy.
    Podczas gdy w rzeczywistości takim pozostaje. Czyli
    chce się ukryć za fikcyjnym numerem. Jak widać, ten kamuflaż
    jest skuteczny i stąd jego powodzenie ostatnio.

    Niedawno nadano w kanale Planete+ długi film o naturze
    kapitalizmu w dzisiejszej jego postaci. Światli mędrcy
    obwieścili tamże, że charakter działania kapitalistów
    jest zawsze taki sam: Chciwość i zakłamanie. Kapitaliści,
    a zwłaszcza szefowie dużych międzynarodowych korporacji,
    nazywają to inteligencją. Najwyraźniej te przekierowania
    są przejawem inteligencji handlarzy. Co jeszcze wymyślą,
    aby nas zmylić?

    Jan

  • 5. Data: 2013-04-14 20:52:43
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > chce się ukryć za fikcyjnym numerem. Jak widać, ten kamuflaż
    > jest skuteczny i stąd jego powodzenie ostatnio.
    [...]
    > są przejawem inteligencji handlarzy. Co jeszcze wymyślą,
    > aby nas zmylić?

    Nikt cię nie zmylił. Nie znasz zasady "nie oddzwaniaj na nieznane
    numery; jak komuś zależy, to zadzwoni jeszcze raz, a jak nie zależy, to
    i tak nie warto było odbierać".

    A co do tego numeru - próbowałeś po prostu wklepać w wyszukiwarkę? I
    najprawdopodobniej znajdziesz i numer, i adres dzwoniącego.
    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2013-04-14 22:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 15:03:37 +0200, Jan45 napisał(a):
> [...]
    > Czyli być może przestępcza. Zazwyczaj nie odbieram telefonu,
    > kiedy mi się wyświetla "numer nieznany" lub coś podobnego.

    Zaraz tam przestepcza.
    Ot, zwykla bramka GSM przy centralce zakladowej, nie ma prezentacji,
    odbiorcy nie odbieraja, jest prezentacja ... tez nie odbieraja, a
    potem dzwonia, dzien dobry, ktos do mnie dzwonil z tego numeru,
    **a, w zakladzie pracuje setka osob, skad wiadomo kto dzwonil ...

    No ale moze te problemy wkrotce znikna, wraz z wysokimi cenami i
    bramkami :-)

    > A kiedy przez przypadek odbiorę, odmawiam pytającemu jakichkolwiek
    > informacji, tłumacząc to jego anonimowością.

    Rozsadnie ... ale prezentowany numer moze byc zludny, a te banki to
    faktycznie maja dziwne zwyczaje i podejscie do bezpieczenstwa :-)

> [...]
    > jest zawsze taki sam: Chciwość i zakłamanie. Kapitaliści,
    > a zwłaszcza szefowie dużych międzynarodowych korporacji,

    Teraz to bedzie nazywane misja spoleczna. Produkcja jest zbyt duza,
    jak cie namowia na jakis malo potrzebny towar ... to ktos tam bedzie
    mial prace a nie zasilek

    > Najwyraźniej te przekierowania
    > są przejawem inteligencji handlarzy. Co jeszcze wymyślą,
    > aby nas zmylić?

    Mglo nie o to chodzic. Dzwonia z jakiegos call center, numer
    wychodzacy maja przypisany, prezentuja, a dzwonienia do nich sobie nie
    zycza.

    J.

  • 7. Data: 2013-04-17 13:34:45
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 12 Apr 2013 19:40:37 +0200, Jan45 <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    >okazało? Automat mnie powiadomił, że "nie ma takiego
    >numeru".
    >
    >Czy mógłby mnie ktoś z P.T. Znawców telefonii oświecić?

    ja mialem kiedys taki przypadek, ze dzwoniono do mnie z firmy, w
    ktorej instalowalem centrale telefonicza i pelna numeracja byla mi b.
    dobrze znana.

    Dzwonili z numeru, ktory nigdy nie zostal wykreowany wewnetrznie wiec
    bylem bardzo zdziwiony....Pogadalem sobie z gosciem (ktory chcial mi
    sprzedac ubezpieczenia) podal swoj numer komorki....

    Chcialem to puscic dalej, ale olalem temat bo nie mialem czasu. Ciekaw
    jestem czy gdyby taki fakt zglosil na policji, to by sie tym ktos
    zajal?

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2013-04-17 20:53:07
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-14 22:41, J.F. pisze:

    > (...)
    > Mglo nie o to chodzic. Dzwonia z jakiegos call center, numer
    > wychodzacy maja przypisany, prezentuja, a dzwonienia do nich sobie nie
    > zycza.

    Dziękuję za wyjaśnienia. To by się zgadzało, zwłaszcza
    w przypadkach, kiedy dany dzwoniący ma centralkę
    wyposażoną w różne karty, np. ISDN+VoIP. Np. dzwoni
    się do nich na inne numery niż te, które się wyświetlają,
    kiedy to oni dzwonią do nas. Mogą sobie poustawiać
    wyjścia i wejścia tak, żeby ze sobą nie kolidowały
    i żeby koszty były najniższe. Ale jednak pozostaje
    wątpliwość co do automatycznego komunikatu, że nie
    ma takiego numeru. Może sobie to jakoś zablokowali?
    Czy da się tak zrobić samemu, czyli w centralce firmowej?

    Jan

  • 9. Data: 2013-04-19 21:54:07
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 12 Apr 2013 23:26:16 +0200, Grzexs <g...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Odwołuje się #21#.
    >
    >Nie pytaj kto i po co takie coś uruchomił, bo nie mam pojęcia. Na razie

    a nie proscie przekierowac na nieistniejacy numer ??????

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2013-04-21 01:29:39
    Temat: Re: Co to za numer, kt?rego nie ma?
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > a nie proscie przekierowac na nieistniejacy numer ??????

    To jest zbyt proste. A jak numer się pojawi?

    --
    Grzexs