  • 1. Data: 2014-07-05 16:44:07
    Temat: Program pod DOS ustawienie ekranu
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Po wielu mordęgach udało się uruchomić program pracujacy w trybie DOS pod
    XP.
    Ekran wygląda tak jak http://www.sendspace.pl/file/4c21784c5dfc120849a52d4
    Jak wykorzystać cała dysponowaną wielkość ekranu?
    Zmiana rozdzielczosci nic nie daje.
    Prośba o pomoc.
    T.

  • 2. Data: 2014-07-05 16:51:32
    Temat: Re: Program pod DOS ustawienie ekranu
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 05.07.2014 16:44, Tomek wrote:
> [...]
    > Ekran wygląda tak jak http://www.sendspace.pl/file/4c21784c5dfc120849a52d4
    > Jak wykorzystać cała dysponowaną wielkość ekranu?

    Przecież zajmuje. Dosowy program zajmuje cały ekran.
    A to, że treść jest tylko w górnej połowie:
    - i tak w tym momencie nie ma więcej treści.
    - aby to zmienić musiałbyś mieć kod źródłowy programu
    i to zmienić. I w wyniku miałbyś pól ekranu zamiast
    puste, to takie ?????????????????????????? ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2014-07-05 17:37:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-05 16:44, Tomek pisze:
> [...]
    > Ekran wygląda tak jak http://www.sendspace.pl/file/4c21784c5dfc120849a52d4
    > Jak wykorzystać cała dysponowaną wielkość ekranu?
    Skoro to jest tylko okienko dosowe (w full-screen) pod XP, to czemu nie
    zmienisz go w zwykłe okienko (alt+enter), a w jego ustawieniach sobie
    dobierzesz czcionkę, sposób wyświetlania, wielkość bufora i okienka w
    znakach itd?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-07-05 20:31:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 05.07.2014 16:44, Tomek pisze:
> [...]
    > Ekran wygląda tak jak http://www.sendspace.pl/file/4c21784c5dfc120849a52d4
    > Jak wykorzystać cała dysponowaną wielkość ekranu?
    Ja bym tam sciągnął i zainstalował virtual boxa. Następnie w nim
    uruchomił program. PRobówałeś?

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-07-05 20:58:31
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > Ekran wygląda tak jak http://www.sendspace.pl/file/4c21784c5dfc120849a52d4
    > Jak wykorzystać cała dysponowaną wielkość ekranu?

    Jak masz go tak otwartego, to wciśnij klawisz windows z klawiatury,
    następnie na "task barze" tego programu prawy klawisz, właściwości,
    układ i tam zmień na 40 wysokość (chyba, w każdym razie 2 razy mniej niż
    tam jest) - nie pamiętam dokładnie, ale chyba drugą pozycję, zatwierdź,
    wyłącz program i uruchom jeszcze raz.

    bartekltg - dobre - to tryb tekstowy, a XP sam sobie interpretuje i nie
    zawsze mu to dobrze wychodzi.

    BTW, kiedyś straciłem na to kilka godzin ;-)

  • 6. Data: 2014-07-05 21:22:05
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

> [...]
    > Ekran wygląda tak jak http://www.sendspace.pl/file/4c21784c5dfc120849a52d4
    > Jak wykorzystać cała dysponowaną wielkość ekranu?

    DOS-owy ekran w trybie tekstowym to 80 kolumn i 25 wierszy.
    Nawet jeśli karta graficzna oferowała wyższą rozdzielczość
    w trybie graficznym
    to w trybie tekstowym oznaczało to tylko tyle,
    że jeden znak był wyświetlany z użyciem większej liczby pixeli w
    poziomie lub pionie.

    Jeśli uruchomiony przez ciebie program nie korzysta z 25 wierszy
    to oznacza to tylko i wyłącznie że tak został napisany.

    /Robert

  • 7. Data: 2014-07-05 22:11:00
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-07-05 21:22, Robert Winkler pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli uruchomiony przez ciebie program nie korzysta z 25 wierszy
    > to oznacza to tylko i wyłącznie że tak został napisany.

    Można we właściwościach to wymusić, w jakimś starym programie księgowym
    kiedyś to ustawiałem - tak jak opisałem to wyżej.

  • 8. Data: 2014-07-05 22:39:22
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 05.07.2014 20:58, BQB wrote:

    > bartekltg - dobre - to tryb tekstowy, a XP sam sobie interpretuje i nie
    > zawsze mu to dobrze wychodzi.

    Aj, rzeczywiście, myślałem, że pytacz to ma w standardowym 25x80,
    wyglądało dość naturalnie, ale wyświetla mu się w jakimś większym
    trybie, 25 ma program.

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2014-07-06 22:32:25
    Od: maurycy <m...@c...cz>

    Dnia Sat, 05 Jul 2014 16:44:07 +0200, Tomek napisał(a):

    > Po wielu mordęgach udało się uruchomić program pracujacy w trybie DOS
> [...]

    Ustaw odpowiednie parametry terminala - zamiast 40 wybierz 25 wierszy i
    (poza zbyt rozciągniętym obrazem przez proporcje ekranu panoramicznego)
    będziesz cieszyć się trybem znakowym na całym ekranie jak za czasów
    poczciwego AT/286 :)

    Maurycy

  • 10. Data: 2014-07-09 12:11:57
    Od: "Jacek W." <j...@t...bezspamu.pl>

> [...]
    > Ekran wygląda tak jak http://www.sendspace.pl/file/4c21784c5dfc120849a52d4
    > Jak wykorzystać cała dysponowaną wielkość ekranu?

    1.
    Utwórz sobie skrót do tego EXE lub BAT (zależy czym to odpalasz).

    2.
    Prawoklik na skrót i właściwości

    3.
    Zakładka opcje i wybierasz czy ma to być pełny ekran czy okno (zawsze
    możesz to przełączyć przez Alt+Enter)

    4.
    Zakładka układ i ustaw rozmiar bufora ekranu na 80 i 25, oraz rozmiar
    okna na 80 i 25.

    5.
    Jeśli, w punkcie 3 wybrałeś okno, to możesz się jeszcze pobawić zakładką
    czcionka.

    Jeśli program jest uruchamiany z BAT-a, to może w nim już być ustawione
    np. SET MODE COLS=80 LINES=25, ale wątpię.

    I nie słuchaj rad tych domorosłych specjalistów od wygaszaczy ekranu, co
    to bez kodu źródłowego nic nie potrafią ustawić.

    Jacek W.