  • 1. Data: 2014-07-06 09:41:43
    Temat: Z jakim komputerem da się siedzieć na tarasie?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Chodzi oczywiście o ekran.
    Może są monitory odpowiedniki paper-ink?
    Jak ocenić, czy ekran nadaje się do pracy na zewnątrz?
    Po jasności, po kontraście?
    Jakie byłyby dolne wartości graniczne?

  • 2. Data: 2014-07-06 09:49:14
    Temat: Re: Z jakim komputerem da się siedzieć na tarasie?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-06 09:41, 666 pisze:
    > Chodzi oczywiście o ekran.
    > Może są monitory odpowiedniki paper-ink?
    > Jak ocenić, czy ekran nadaje się do pracy na zewnątrz?
    > Po jasności, po kontraście?
    > Jakie byłyby dolne wartości graniczne?
    Po jasności maksymalnej. Sun-light-readable monitory mają jasności na
    poziomie 2000cd/m^2 (a napewno >1000). Nie sądzę, że znajdziesz coś
    takiego w jakimkolwiek laptopie. Tego typu monitor, o przekątnej 12-15",
    do zamontowania np w bankomacie - to koszt kilku tysięcy (w dodatku EUR,
    netto), i wciąga dobre 50-100W w samo podświetlanie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-07-06 09:54:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
    > Po jasności, po kontraście?
    > Jakie byłyby dolne wartości graniczne?

    Po tym, że matryca jest matowa i ma jak największą jasność.

  • 4. Data: 2014-07-06 10:19:26
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 06-07-2014 09:41, 666 pisze:
    > Chodzi oczywiście o ekran.
    > Może są monitory odpowiedniki paper-ink?
    > Jak ocenić, czy ekran nadaje się do pracy na zewnątrz?

    Jasność mierzy się w luksach.
    Jakiś Dell XPS dawałby radę w półcieniu, ale na pełne słońce mocnego
    jeszcze nie wyprodukowano.
    Przecież nawet wspomniane wcześniej ekrany bankomatów w słońcu nadają
    się może do wypłaty gotówki, ale na pewno nie do dłuższej
    pracy/przeglądania sieci/śmiesznych kotków.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-07-06 10:30:53
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-06 10:31, 666 pisze:
    > Tani Kindle daje radę, aż przyjemnie czytać.
    > Kolor niepotrzebny w większości zastosowań.
    > Po co podświetlać coś na słońcu, skoro słońce już świeci?
    No to potrzebujesz paper-ink a nie LCD. Albo LCD transreflective, ale to
    koloru raczej bym się nie spodziewał. Tak czy inaczej - uzyskujesz B-W z
    może 2-3 gradientami szarości, a nie "normalny" obraz.

    > Jaka jest "jasność" ekranu paper-ink?
    > Zero cd/m2 ?
    Nie zero, tylko tyle ile słońce zaświeci - im mocniejsze - tym wiecej
    się odbija i nadal obraz taki sam. Problem pojawia się dopiero, gdy
    chcesz poczytać całkiem po ciemku ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-07-06 10:31:59
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    -----
> [...]
    > Nie sądzę, że znajdziesz coś takiego w jakimkolwiek laptopie.
    > Tego typu monitor, o przekątnej 12-15", do zamontowania np w bankomacie - to koszt
    kilku tysięcy i wciąga dobre 50-100W w samo

  • 7. Data: 2014-07-06 12:34:47
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    BartekK <s...@d...org> wrote:
    > Po jasności maksymalnej. Sun-light-readable monitory mają jasności na
    > poziomie 2000cd/m^2 (a napewno >1000).

    Prawdzie sun readable mają w słońcu wyłączone podświetlenie ;)
    Słowo kluczowe: transreflective

    Takie coś mają turystyczne GPS-y firmy GArmin.

    > Nie sądzę, że znajdziesz coś
    > takiego w jakimkolwiek laptopie.

    Nie wiem jaki jest stan obecny na rynku, ale takie były:

    https://answers.yahoo.com/question/index?qid=2011063
    0125130AAmTSQP

  • 8. Data: 2014-07-06 12:41:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-06 12:34, Mirosław Kwaśniak pisze:
    > Prawdzie sun readable mają w słońcu wyłączone podświetlenie ;)
    Ok, ale pytanie było o komputer/monitor komputerowy. Takowego
    transreflective nie widziałem jeszcze (w praktyce, nie w "materiałach
    prasowych")

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2014-07-06 21:44:44
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik 666 napisał:
    > Tani Kindle daje radę, aż przyjemnie czytać.
    > Kolor niepotrzebny w większości zastosowań.
    > Po co podświetlać coś na słońcu, skoro słońce już świeci?
> [...]

    zwlaszcza, ze nokia w dawnych czasach ery pre-smartfonowej wymyslila
    lustro za matryca i podswietleniem, dzieki czemu w pelnym sloncu bylo
    zobaczyc co jest na ekranie.

    ...teraz juz tak nie ma :/

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 10. Data: 2014-07-07 00:19:00
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-07-06 10:19, ZakonSpirowany pisze:
    > Przecież nawet wspomniane wcześniej ekrany bankomatów w słońcu nadają
    > się może do wypłaty gotówki, ale na pewno nie do dłuższej
    > pracy/przeglądania sieci/śmiesznych kotków.

    Jak jest słońce to też nic nie widać. Trzeba działać w ciemno (mniej
    więcej się wie jaki przycisk do czego), albo zasłaniać ekran przed
    słńcem np. jakąś torebką lub reklamówką- po prostu, żebu coś widzieć.
    --
    animka