  • 1. Data: 2014-06-29 11:29:00
    Temat: SCX-3205W - Scanner shading error
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Witam

    Jest tu ktoś kto serwisuje sprzęt Samsunga?
    Mój SCX-3205W się zbuntował. Nie działa WiFi - niewiedzieć czemu bo
    self-test wyświetla błąd S3-3122 (Scanner shading error). Drukarka
    drukuje tylko po kablu (LAN) (nie sprawdziłem jeszcze USB) i nie chce
    skanować.
    Shading report jest "niski" i "nieregularny" co wg. serwisówki wskazuje
    uszkodzenie CIS albo MB. W trakcie tego testu CIS wykazuje oznaki życia
    (tj. świeci składowymi i bielą) ale porusza się IMO nie tak jak powinien
    (tylko kilka centymetrów od pozycji zaparkowanej). Przy próbie
    skanowania jest martwy. Obawiam się, że to MB. Słusznie?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 2. Data: 2014-06-30 07:31:38
    Temat: Re: SCX-3205W - Scanner shading error
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Rozkręciłbym, wyczyścił prowadnice i nasmarował.
    Ten sposób pomagał na pogorszenie posuwu w skanerze Agfy.

    -----

  • 3. Data: 2014-06-30 11:09:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-29 11:29, Michal Lukasik pisze:
> [...]
    > (tylko kilka centymetrów od pozycji zaparkowanej). Przy próbie
    > skanowania jest martwy. Obawiam się, że to MB. Słusznie?

    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/bezpieczenstwo/2
    012/25/wirus-atakuje-drukarki.aspx

    Spróbuj przeflashować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-07-01 10:32:01
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 30/06/2014 10:09, Adam wrote:

    > http://www.komputerswiat.pl/nowosci/bezpieczenstwo/2
    012/25/wirus-atakuje-drukarki.aspx

    > Spróbuj przeflashować.

    Ale w jakim celu? Ten virus to problem Windows i w żaden sposób nie
    ingeruje we flash.
    Dzięki za radę, ale to nie to.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2014-07-01 10:34:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 30/06/2014 06:31, 666 wrote:
    > Rozkręciłbym, wyczyścił prowadnice i nasmarował.
    > Ten sposób pomagał na pogorszenie posuwu w skanerze Agfy.

    Mam od kumpla na podmianę cały CIS. Jak znajdę chwilę to sprawdzę. Dzięki.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 6. Data: 2014-07-01 14:52:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-01 10:32, Michal Lukasik pisze:

    012/25/wirus-atakuje-drukarki.aspx

    > Ale w jakim celu? Ten virus to problem Windows i w żaden sposób nie
    > ingeruje we flash.
    > Dzięki za radę, ale to nie to.

    Chodziło mi o wirusy atakujące drukarki. Wirusy te zmieniają m.in.
    firmware urządzeń.
    Gdzieś tak ok. lutego-marca była spora dyskusja na amerykańskich forach
    IT. Bodajże w ostatnim numerze polskiego Chipa o tym też pisali.

    Wirusy (i inne robactwo typu trojany, krety, itd) to nie tylko Windows.
    Atakują routery, switche, drukarki, oczywiście też smartfony i co
    jeszcze znajdą.

    Zresztą w Polsce kilka lat temu bardzo głośne były (w kręgach IT)
    przypadki uszkodzeń MB w drukarkach OKI serii bodajże 5XXX - jednak
    winny w tym przypadku nie był wirus, tylko specyficzny zestaw rozkazów z
    postscriptowego sterownika w środowisku linuksowym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-07-01 22:49:34
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 07:31:38 +0200, 666 napisał(a):

    > Rozkręciłbym, wyczyścił prowadnice i nasmarował.
    > Ten sposób pomagał na pogorszenie posuwu w skanerze Agfy.
    >

    > -----
    zaparkowanej).

    tez obstawialbym mechanike...

    --
    jg

  • 8. Data: 2015-07-20 16:05:32
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 01/07/2014 21:49, jg wrote:

    > tez obstawialbym mechanike...

    Odgrzebałem "suchara" bo może kiedyś komuś się przyda ta informacja.
    W końcu miałem chwilę by przyjrzeć się problemowi (problem nie naglił aż
    do teraz) i podmieniłem CIS. Wszystko zaczęło działać jak należy
    włącznie z WiFi (BTW logi wskazywały też błąd S6-3121 (WiFi network not
    installed) - nie wiem teraz czy wcześniej go nie zauważyłem, czy w
    trybie serwisowym na wyświetlaczu wyświetlany był tylko jeden S3-3122
    świadczący o problemie z CIS). Przyjrzałem się też niedziałającemu i
    uszkodzona okazała się tasiemka łącząca go z MB (była nieprawidłowo
    złożona przez co minimalnie za krótka, przy zamkniętej pokrywie była
    zbyt naprężona). Trochę "kosmetyki" i "stary" CIS też działa. :D
    --