  • 1. Data: 2009-03-18 14:27:46
    Temat: Projekt oraz wykonanie urzadzenia GPS
    Od: s...@g...com

    Witam
    Poszukuje projektanta oraz wykoanwcy urządzen, których opis działania
    przedstawiam poniżej.
    Docelowo interesuje mnie produkcja urządzenia w większej ilości sztuk
    Jeśli są Państwo zainteresowani proszę o kontakt.

    Główna funkcjonalność urządzenia:
    Odczyt pozycji z wykorzystaniem GPS oraz przesłanie ich za pomocą
    GPRS.

    Dodatkowe założenia:

    - praca urządzenia przez co najmniej 2 godziny po odłączeniu
    zewnętrznego zasilania.

    - automatyczne uruchamianie urządzenia po wyczerpaniu wewnętrznego
    akumulatora i powrocie zasilania zewnętrznego

    - może czujnik wykrycia wstrząsów

    - wysyłanie pozycji w standardzie NMEA / GPRMC. Jest to standard w
    jakim przesyłana są dane lokalizacyjne

    - z racji opłat za transfer danych ilość przesyłanych danych powinna
    być zminimalizowana

    - z racji oplat za rozpoczęcie sesji gprs najlepiej by urządzenie
    pozostawało stale połączone, oczywiście w momencie utraty zasięgu gsm
    rozłaczy się, jednak po ponownym uzyskaniu zasięgu powinno połączyć
    się ponownie i pozostać połączone tak długo jak to tylko możliwe

    - potrzebujemy jakies złącze I/O do pozniejszego podłączana
    ewentualnych czujników

    Funkcje:

    - przy pomocy sms, czy podczas programowania urządzenia musi być
    możliwość określenia portu oraz ip serwera do którego będą przesyłane
    dane.

    - pomocy sms, czy podczas programowania urządzenia musi byc możliwość
    zmiany interwału czasowego co ile przesyłana jest pozycja

    - jeśli wykorzystamy czujnik ruchu to potrzebuje także opcji w której
    to w momencie postoju urządzenia powiedzmy powyżej 5 minut interwal
    czasowy pomiędzy przesłaniem pozycji zwiększa się.

    - fajnie by było gdyby urządzenie potrafiło wykryć roaming - zmianę
    operatora gsm i wtedy także przełączało się w tryb rzadszego
    przesyłania pozycji

    Piotr Jurewicz

    tel. 604 599 140
    biuro "tego nie ma" @ "tego nie ma" . katibo.pl

  • 2. Data: 2009-03-18 15:51:55
    Temat: Re: Projekt oraz wykonanie urzadzenia GPS
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > - fajnie by było gdyby urządzenie potrafiło wykryć roaming - zmianę
    > operatora gsm i wtedy także przełączało się w tryb rzadszego

    Są już takie autoalarmy. W Twoim rozwiązaniu brakuje możliwości zdalnego
    wyłączenia i zablokowania samochodu.

  • 3. Data: 2009-03-18 20:13:15
    Od: stp <s...@g...com>

    Wlasnie takie rzeczy projektuje dla Navman:
    http://www.navmanwireless.com/