  • 1. Data: 2009-03-18 17:09:56
    Temat: srednica przewodu do halogenu
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Witam.
    Mam pytanie z pogranicza elektroniki/elektryki.

    Moze mi ktos powiedziec jaka średnice musi miec przewod do zarówki
    halogenowej 12V 35Watt oraz 230V 35Watt???

    Dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-03-18 17:23:28
    Temat: Re: srednica przewodu do halogenu
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    > Moze mi ktos powiedziec jaka średnice musi miec przewod do zarówki
    > halogenowej 12V 35Watt oraz 230V 35Watt???

    ...odpowiednia do plynacego w nim pradu...

    Co wygralem??

  • 3. Data: 2009-03-18 18:55:04
    Od: "l" <l...@l...la>

    Użytkownik "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Moze mi ktos powiedziec jaka średnice musi miec przewod do zarówki
    > halogenowej 12V 35Watt oraz 230V 35Watt???

    To zależy, gdzie będzie położony. Ograniczeniem jest chłodzenie izolacji
    W obydwu przypadkach wystarczą cienkie kable
    35W/12V=3A. Przy gęstości prądu 20A/mm2 każdy grubszy od 0,15mm2 (tak
    cienkie trudno dostać)
    35W/230V=0,15A. Ten mógłby być grubości włosa. wystarczy 20 razy cieńszy niż
    w/w.
    Rutynowo zastosuj pospolite druty 0,75mm2 czy 1mm2 w obydwu przypadkach
    Na średnice sam sobie przekroje przelicz.

  • 4. Data: 2009-03-18 19:29:52
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Użytkownik "l" napisał w wiadomości

> [...]
    > Rutynowo zastosuj pospolite druty 0,75mm2 czy 1mm2 w obydwu przypadkach
    > Na średnice sam sobie przekroje przelicz.

    dzieki za pomoc.

  • 5. Data: 2009-03-19 07:00:30
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    >
    > Moze mi ktos powiedziec jaka średnice musi miec przewod do zarówki
    > halogenowej 12V 35Watt oraz 230V 35Watt???

    Jaką długość będą miały te przewody ?

  • 6. Data: 2009-03-19 08:13:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    l pisze:

> [...]
    >
    > To zależy, gdzie będzie położony. Ograniczeniem jest chłodzenie izolacji
    > W obydwu przypadkach wystarczą cienkie kable

    Skąd taka dopuszczalna gęstość? IMHO nie powinno przekraczać 8a/mm^2.

    MD

  • 7. Data: 2009-03-19 08:42:41
    Od: "m" <...@n...pr>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Skąd taka dopuszczalna gęstość? IMHO nie powinno przekraczać 8a/mm^2.

    A ile ma pospolity DYt 1,5 ?
    To cienkie druty w masywnej izolacji.
    Im grubsze druty tym dopuszczalna gęstość maleje
    Mała jest dla kabli>100mm2

  • 8. Data: 2009-03-19 10:52:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    m pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ile ma pospolity DYt 1,5 ?

    Aż sprawdziłem z ciekawości. Pojedynczy w izolacji gumowej lub
    poliwinitowej ma od 13 ndo 17 A/mm^2 w zależności od ułożenia - w tym np
    DY - te z pojedynczą izolacją do układania w rurkach. Przewody i kable w
    PVC np DYt mają 11A przy 1mm^2. Dla 1,5mm^2 prąd około 14,5 A.

    MD

  • 9. Data: 2009-03-19 12:09:41
    Od: "m" <...@n...pr>

    > Aż sprawdziłem z ciekawości. Pojedynczy w izolacji gumowej lub
    > poliwinitowej ma od 13 ndo 17 A/mm^2 w zależności od ułożenia - w tym np

    to ile byś przyjął dla izolowanego druta 10...200 razy cieńszego?

  • 10. Data: 2009-03-19 12:47:19
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    m pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > to ile byś przyjął dla izolowanego druta 10...200 razy cieńszego?

    Najpierw zdefiniuj co to znaczy 100 razy cieńszy. Czy ma 200 razy
    mniejszą średnicę czy przekrój? Załóżmy że przekrój.
    Jeśli chcesz drut 80um zastosować w instalacji elektrycznej to możesz:

    1. Sprawdzić obciążalność w tabelach w podręcznikach/poradnikach dla
    elektroinstalatorów.
    2. Zapytać producenta kabli jaką obciążalność ma ich kabel o grubości
    żyły 80um (0,005mm^2) podając jaki rodzaj izolacji cię interesuje i jak
    go będziesz kładł.

    MD