  • 1. Data: 2009-03-18 11:31:35
    Temat: Ładowarka BC-900 czy MH-C9000 ?
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    Witam wszystkich !

    Przymierzam się do zakupu ładowarki do akumulatorów typu AA oraz AAA.

    W wyniku wstępnej selekcji (czytaj: godziny spędzone w sieci) zostało mi
    dwóch kandydatów:

    1. BC-900
    2 MAHA Powerex MH-C9000

    BC-700 Odrzuciłem, ze względu na mniejsze prądy a zatem jako mniej
    przyszłościową.

    Jakie macie doświadczenia w tym względzie ? Co byście wybrali ? Mam zamiar
    uyżytkowac tę ładowarkę dość długo 9 no chyba, że ją wcześniej szlag trafi !
    ;)

    Jakie Wy widzicie wady i zalety u każdej z nich ???

    Róznica cenowa między nimi wynosi ok. 70 zł czyli NIE JEST za bardzo
    znacząca, jeśli urządzenie ma być użytkowane przez dłuższy czas.

    Pozdrawiam .... Rageti.

  • 2. Data: 2009-03-18 11:33:14
    Temat: Re: Ładowarka BC-900/BC-700 czy MH-C9000 ?
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    Uzupełnienie z innego dyskusji:

    > ja mam BC-700 i na brak prądu nie narzekam :)

    no w sumie to kopia BC-900 tyle, ze o mniejszych prądach ...

    > na rzecz MH-C9000 przemawia LCD z podświetleniem i solidniejsza
    > konstrukcja elektroniki;

    podświetlenie LCD - ludzie piszą, że w nocy to istna lampka do pokoju - brak
    mozliwości zmniejszenia jasności podświetlenia

    w BC-700, 900 jest za to jednoczesny podgląd
    > czterech kanałów ładowania i nie trzeba specjalnie w tym celu "palcować";

    zgadza się, nie trzeba palcowac - podglądamy ten parametr który chcemny w
    każdym kanale ..., w MH-C9000 wybieramy kanal, który chcemy oglądać lub
    (tego nie jestem pewien) cyklicznie oglądamy po kolei dane z poszczególnych
    kanałów - OGLĄADAMY 2 - KROTNIE

    > niestety w mojej BC-700 musiałem poprawiać jeden styk pod "guzikiem",
    > bo oryginalnie są to zwykłe blaszki na druku -
    > - oszczędzają na mikrowyłącznikach ;)

    tu również inni piszą, że jakość wykonania mobo jest kiepska (punkty
    lutownicze matowe, BRAK mikroprzełaczników - są tak jak piszesz blaszki
    ...).

    no i dodam ze swojej strony MH-c9000 jest oooogromna w porównaniu do BC-900
    oraz dużą zelatą jest że w MH-C9000 aku mniej się grzeją ... (inny przebieg
    prądu ... ")

    Pozdrawiam i czekam na dalsze opinie.... Rageti.

  • 3. Data: 2009-03-18 12:56:48
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Rageti pisze:

    > no w sumie to kopia BC-900 tyle, ze o mniejszych prądach ...

    Zwróc uwagę, że w BC-900 dwie najwyższe wartości prądu są dostępne tylko
    w dwóch kanałach!! Dotyczy to CHYBA 1,5A i 1,8A ... W przypadku MC-9000
    możesz ładowac nawet 4 ogniwa maksymalnym prądem!!

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-03-18 13:20:52
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    > Zwróc uwagę, że w BC-900 dwie najwyższe wartości prądu są dostępne tylko w
    > dwóch kanałach!! Dotyczy to CHYBA 1,5A i 1,8A ... W przypadku MC-9000
    > możesz ładowac nawet 4 ogniwa maksymalnym prądem!!

    THX za podkreślenie - wiedziałem, zę tak jest ale to chyba speclanie nie
    jest problem bo dotyczy 1500 i 1800 tylko

    kwestia sporna czy warto dopłacać ca. 70zł za dostępność paełnego prądu w
    każdym kanale ...?

    Pozdrawiam Rageti.

  • 5. Data: 2009-03-18 14:16:56
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl> wrote in message

> [...]
    > jest problem bo dotyczy 1500 i 1800 tylko
    >
    > kwestia sporna czy warto dopłacać ca. 70zł za dostępność paełnego prądu w

    moim zdaniem nie. Mam BC-900 . Ladowalem na maksymalnym pradzie chyba tylko
    raz. Z reguly nie uzywam wiecej niz 500mA

    c.

  • 6. Data: 2009-03-18 21:10:30
    Temat: Re: Ładowarka BC-900 czy MH-C9000 ?
    Od: "VSS" <v...@v...pl>

    Rageti wrote:
> [...]
    >
    > Przymierzam się do zakupu ładowarki do akumulatorów typu AA oraz AAA.
    >
    > W wyniku wstępnej selekcji (czytaj: godziny spędzone w sieci) zostało

    ja mam 900 i jestem zadowolony, ładuje dobrze, prądy max uzyłem 3-4 razy
    (1800mA). 500m i 1A wystarcza w 100%. procesor myśli dośc dobrze
    porównywałem pojemności z inną łądowarką i wykazuje zblizone wartości. jak
    chcesz dopałcić za te prądy to kup te droższą, jak nie to bierz 900

    --
    VSS http://vss.pl

  • 7. Data: 2009-03-18 22:28:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Rageti pisze:

> [...]
    > przyszłościową.
    >
    > Jakie macie doświadczenia w tym względzie ? Co byście wybrali ?

    BC-900.
    Mam obecnie BC-700 i widzę, jak praktyczny jest jednoczesny podgląd
    parametrów wszystkich ładowanych ogniw. Jakoś duże prądy mnie nie
    przekonują, szczególnie że zwykle z ładowaniem mi się nie spieszy i wolę
    zostawić ładowanie na całą noc na 500 mA.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-03-19 14:05:53
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Przymierzam się do zakupu ładowarki do akumulatorów typu AA oraz AAA.

    To ja sie podczepie pod temat, czy ktos zna ladowarke tej klasy co BC
    700/900, ale na aku 9V?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa