  • 11. Data: 2014-07-09 16:50:43
    Temat: Re: Prosba o pomoc w budowie zegara swietlnego.
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Wednesday, July 9, 2014 10:11:50 AM UTC-4, Akond ze skwak wrote:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > Na grupie pl.sci.kosmos produkuje się niejaki Maciej Woźniak. Możesz z nim
    > podyskutować na tematy obalania tego i owego.
    > Chyba, że ... już się znacie.

    > Pozdr.
    Tak, pan Wozniak jest mi znany i czesto podzielam jego kontrowersyjne opinie. Chociaz
    nie podzielam jego niewyparzonego jezyka.
    Ja, jak napisalem, tym zegarem nie mam zamiaru zadnej teorii obalac. Maszs chyba na
    mysli Teorie Wzglednosci. Ja chce wrecz jej poprawnosc a szczegolnie postulat o
    stalosci predkosci swiatla - tym zegarem potwierdzic.
    To dotyczy rowniez niektorych Innych Dyskutantow, ktorzy zamiast zajac sie problemem,
    wyjezdzaja z pytaniami a po co mi to, a jak ja chce te teorie obalac itp.
    Ja chce tylko taki zegar zmajstrowac by potwierdzic postulat stalosci predkosci
    swiatla we wszystkich kierunkach. Czyzby wg Ciebie takie pomiary byly objete jakims
    zakazem, ze od razu spotykam sie z krytyka tego nietaktownego pomysla? Zaczne chyba
    pisac, ze chce sobie nim ozdobic swiateczna choinke. I tak trzymac:)
    Pzdr
    Tornad

  • 12. Data: 2014-07-09 17:59:33
    Od: "Akond ze skwak" <A...@s...pl>

    E, tam zaraz zakazywać.
    Niczego nie zakazuję, a nawet popieram.
    Sam kiedyś zrobiłem odbiornik fal grawitacyjnych. tyle tylko, że nie
    działał.
    Ale może kiedyś wrócę do tematu ...

    A w twoim projekcie widzę jedynie problem skali.
    Ta rura może być za krótka aby coś stwierdzić.
    Podobne badania prowadzi się w w kosmosie pomiędzy satelitami
    albo na ziemi w specjalnych tunelach o długości kilku kilometrów.

    Życzę powodzenia
    AZS

  • 13. Data: 2014-07-09 18:18:17
    Od: l...@g...com

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Wydawało mi się, że atomowe wzorce częstotliwości to jakoś z rezonansem
    > atomów samych w sobie są związane a nie z propagacją światła, ale nigdy się
    > nad tym nie zastanawiałem.

    Zgadza sie. http://www.diyphysics.com/wp-content/uploads/2012/02
    /Rubidium-oscillator-block.jpg
    A nawet sa kompletne schematy jak ktos pogrzebie, tyle że te "zegary" tez sie
    zuzywaja i podlegaja wymianie. I cos mi sie wydaje, ze autor predzej zmierzy swoim
    ukladem cisnienie, wilgotnosc powietrza i odpowiedz impulsowa calego ukladu:) Robic
    wolno, ale lepszy jest odbiornik gps ktory po zsynchronizowaniu z satelita po kilku
    minutach dostanie godzine i date z zegara rubidowego.

  • 14. Data: 2014-07-09 20:07:21
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 9 Jul 2014 17:59:33 +0200, Akond ze skwak napisał(a):

    > Ta rura może być za krótka aby coś stwierdzić.
    > Podobne badania prowadzi się w w kosmosie pomiędzy satelitami
    > albo na ziemi w specjalnych tunelach o długości kilku kilometrów.

    kto bogatemu zabroni...

    --
    jg

  • 15. Data: 2014-07-09 20:47:28
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 lipca 2014 05:43:32 UTC+2 użytkownik Tadeusz Wajda napisał:
> [...]
    >
    > od czasu przelotu promienia to ten stoper bedzie dzialal kiepsko. Moze
    >
    > udaloby sie wykorzystac istniejace uklady zegarowe?
    >
    > Bede wzdzieczny za wszelkie porady czy sugestie. Mam na to jakies skromne
    >
    > ale fundusze zatem mozna traktowac moja prosbe jako forme zlecenia
    >
    > wykonania tego ukladu.
    >
    > Probowalem pisac na "elektrode" ale niestety nie potrafilem przebrnac przez
    >
    > jej biurokracje. Wiem, ze pisza tu i sa aktywni fachowcy chocby
    >
    > pan Mandziewicz, zatem tusze, ze moze znajdzie sie jakas chetna dusza,
    >
    > ktora mi w tym moim projekcie pomoze. Albo wybije z glowy:)

    jak tutaj pytasz to znaczy że cienki jesteś jak sprane gacie. Nie zrobisz.

  • 16. Data: 2014-07-10 02:43:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Galka" napisał w wiadomości
    >Czasy reakcji zwyklych transoptorów liczy sie w dziesiatkach us.
    >Czasy reakcji szybkich transoptorów liczy sie w pojedynczych us.

    >Ale nie mam zadnej wiedzy o ukladach transmisji danych swiatlowodami.
    >Tam sie chyba jakos uzyskuje wysokie predkosci, i te elementy powinny
    >byc do wydlubania z czegos dostepnego.

    Dokladnie, przeciez 1Gb/s to teraz standard, a i 10G jest dostepne,
    wiec elementy sa.

    >Bo jesli chodzi o pomiar predkosci swiatla to ja bym raczej rozwinal
    >ten pomysl w kierunku pomiaru róznicowego (dwa lusterka w róznych
    >odleglosciach).

    Ja bym sie skupil na opoznieniach w ukladzie sterujacym.
    Jakies beda i zepsuja dokladnosci.
    Moze jakis osrodek laserujacy w tym ukladzie - bedzie bezposrednio
    wzmacnial impulsy.
    Ciekawy jest chyba laser azotowy, i dostepny dla amatorow.

    tylko jeszcze pytanie jak zamierza to lusterko zamocowac, bo zmiany
    odleglosci tez zniszcza dokladnosc.

    A moze nie trzeba lasera, tylko mikrofale wystarcza ?

    J.

  • 17. Data: 2014-07-10 03:28:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Podobne badania prowadzi się w w kosmosie pomiędzy satelitami
    > albo na ziemi w specjalnych tunelach o długości kilku kilometrów.

    ano. Dawno, dawno temu, tak w latach 80-tych, opisywałem jednemu
    osobnikowi z Instytutu Fizyki w Łodzi mój "genialny" pomysł, który
    właśnie niedawno mi bezczelnie skradziono :D

    http://pl.wikipedia.org/wiki/LIGO

    Niestety, wtedy pies z kulawą nogą się takimi rzeczami nie interesował.
    Popędzili mi kotka i tyle było mojej działalności wynalazczej w tym
    zakresie :)

  • 18. Data: 2014-07-10 04:06:25
    Od: Tadeusz Wajda <t...@h...com>

    On Wednesday, July 9, 2014 2:47:28 PM UTC-4, Zachariasz Dorożyński wrote:

    > jak tutaj pytasz to znaczy że cienki jesteś jak sprane gacie. Nie zrobisz.

    Nie chce byc zle zrozumiany ale ja wiem, ze jestem cienki mimo, ze za mlodych lat
    kuckalem wzmacniacze stereo po 200 W na kanal...
    Ja chce zlecic wykonanie tego zegarka osobie, ktora gaci nie pierze wiec ma je grube
    np. barchanowe.
    Jesli znasz kogos godnego polecenia to sie polecam.
    Pzdr
    Tornad

  • 19. Data: 2014-07-10 04:36:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ja chce zlecic wykonanie tego zegarka osobie, ktora gaci nie pierze

    oh...to może być bardzo... ryzykowne, zwłaszcza zapachowo :D

    > Jesli znasz kogos godnego polecenia to sie polecam.

    Ha, ja bym sam bardzo chętnie, ze względów naukowo-poznawczych.
    Takie skrzywienie para-naukowe :)

    Tylko, czasu zawsze brak. Jakby miało być "komercyjnie", czyli sprawnie
    i szybko, to by musiało być cholerycznie drogo.

    A jak hobbystycznie i po kosztach "amatorskich", to z kolei wolno
    bardzo... Kolega napisze może skąd jest ? Bo to jednak imo
    osobisty kontakt dość wskazany byłby (tu miasto UĆ).

  • 20. Data: 2014-07-10 09:38:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Jul 2014 03:28:26 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/LIGO

    No ale wydali kupę kasy a rezultatów brak...

    --
    Marek