  • 11. Data: 2011-05-25 06:31:32
    Temat: Re: Prostowanie tłumika lub kolanka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:irgr1t$q8u$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > [...]
    >
    > Nie wiem. Ale sam widzialem jak mozna kolanko fajnie wyciagnac przy pomocy
    > wody.
    No ale czy nie spuchnie cały?

    > Wlewasz, korkujesz (tylko szczelnie) i wsadzasz do zamrazarki najlepiej
    > otworami do gory (kolektor sie da, z tlumikiem moze sie nie udac;P).

    Do supermarketu się udać i wsadzić do lodówki :)

    Marek

  • 12. Data: 2011-05-25 06:34:33
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "erg" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zdemontowal gazomierz, wkrecil w garazu w imadlo i plan byl taki ze bedzie
    > dmuchac przez kilka godzin aby conieco zdjac ze stanu. Problem w tym ze
    > nie mial kompresora. Mial za to odkurzacz.

    Doprawdy? Historię to zna chyba każdy na świecie, jako dziecko już słyszałem
    w latach 70'.
    Tylko co to ma wspólnego z lekkim podgrzewaniem blachy?

    Marek

  • 13. Data: 2011-05-25 07:05:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:irh2ji$nor$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > lol
    > az tyle tego gazu tam moglo byc? :)
    > wrazenia pewnie mial przednie:)

    Bo idtiota zamiast pchać odkurzaczem powietrze do gazomierza to wciągał gaz
    do odkurzacza.
    Pojemność gazomierza wynosi około 1-2l więc aż nadto aby porządnie
    pierdyknęło. Gaz aby eksplodował potrzebuje tlenu w odpowiedniej proporcji i
    tylko w wąskim przedziale proporcji eksploduje. Podczas zasysania do
    odkurzacza stężenie gazu w odkurzaczu rosło i w pewnym momencie było juz
    wybuchowe. Iskrzące szczotki komutatora zrobiły swoje.

    Marek

  • 14. Data: 2011-05-25 07:06:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał

    > Słyszales o nagrodzie Darwina?

    Dodam jeszcze że jak się obserwuje ruch na drodze to co drugi motocyklista
    powinien ją dostać hahaha.

    Marek

  • 15. Data: 2011-05-25 08:47:44
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    > Użytkownik "erg" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Doprawdy? Historię to zna chyba każdy na świecie, jako dziecko już
    > słyszałem w latach 70'.

    Jesli slyszales, to nie w latach siedemdziesiatych tylko na poczatku
    80-tych, bo wlasnie wtedy mialo to miejsce.

    erg

  • 16. Data: 2011-05-25 09:10:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Jesli slyszales, to nie w latach siedemdziesiatych tylko na poczatku
    > 80-tych, bo wlasnie wtedy mialo to miejsce.

    Ale pierdolisz farmazony. Myślisz że tylko jeden taki przypadek był ten z
    lat 80'?

    Marek

  • 17. Data: 2011-05-25 09:35:12
    Od: wsk125 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-25 08:31, 4CX250 pisze:

    > No ale czy nie spuchnie cały?

    prostowalem tak gmola. Nie wypelnilem calego wnetrza woda - lod musi
    miec sie gdzie rozszerzac. Lod wgniecenie ladnie wypchnal na zewnatrz,
    rozszerzajac sie jednoczesnie w gmolu.

    Mysle, ze jesli nie pozostawisz miejsca na rozszezanie lodu i dokladnie
    uszczelnisz rure, to po prostu zostanie rozerwana.

    ---
    Marcin
    TT900
    Wroclaw

  • 18. Data: 2011-05-25 09:48:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "wsk125" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:iriigh$idq$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Mysle, ze jesli nie pozostawisz miejsca na rozszezanie lodu i dokladnie
    > uszczelnisz rure, to po prostu zostanie rozerwana.

    Dzięki za podpowiedź. Sprubuję zalac kolanko jak piszesz.

    A co do grzania pod cisnieniem to zrobiłem eksperyment na zgniecionej
    puszcze po piance do golenia. Powietrze pod niewielkim ciśnieniem do butli i
    lutlampą gazową podgrzewałem delikatnie wgniecenie i się rozeszło ładnie.
    Oczywiście blacha tu jest sporo cieńsza więc łatwo było wyprostować.
    Gdyby komuś znowu głupie komentarze przyszły do głowy to napiszę że
    kompresor mam z reduktorem ciśnienia także działającym zwrotnie więc gdy
    ustawię na nim np. 0,5atm to w tej puszce ciśnienie po podgrzaniu nie
    wzrośnie ponad tą wartość gdyż nadmiar jest upuszczany przez małą dziurkę w
    reduktorze.
    Problem jest tylko znaleźć i dopasować odpowiedni korek do tłumika z obu
    stron tak aby uszczelnić prawidłowo, więc najpierw będę próbował z lodem lub
    z grochem.

    Marek

  • 19. Data: 2011-05-25 10:27:34
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał

    > Taa. Dają takim głupcom jak ty a ci co kombinują po latach okazuje się że są
    > wynalazcami.

    Widzisz, podgrzewanie palnikiem zbiornika wypełnionego sprezonym gazem
    jest debilizmem albo skrajna indolencja techniczna. Ci ktorzy tak
    "kombinuja" po latach sa inwalidami lub porasta ich trawa.
    Masz zerowe doswiadczenie warsztatowe, zanim zaczniesz wprowadzać
    w zycie swoje rozne pomysly - skonsultuj sie jednak z kims bardziej
    doswiadczonym.

    --
    Hinek

  • 20. Data: 2011-05-25 10:59:53
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > Masz zerowe doswiadczenie warsztatowe, zanim zaczniesz wprowadzać
    > w zycie swoje rozne pomysly - skonsultuj sie jednak z kims bardziej

    Wszystko zależy od tego jakie ciśnienie i jakie środki zabezpieczające
    posiadasz.
    Nie pisałem przecież jakim cisnieniem chcę nabić i jak chcę to dokładnie
    wykonać dokładnie a ty juz wyroki mędrco stawiasz.
    0,5-1atm z kompresora wraz zaworem bezpieczeństwa wbudowanym w reduktor i po
    sprawie. A i to weź pod uwagę że nagrzewa się palnikiem tylko miejscowo w
    ściśle określonym miejscu a nie cały tłumik. Reszta tłumika będzie zanużona
    w wodzie w celu odprowadzania ciepła.
    Widzisz? Wystarczy ciołku zapytać dokładnie jak to mam zamiar zrobić a nie
    rżnąć znawce BHP i mistrza warsztatowego.

    EOT

    Marek