  • 11. Data: 2012-01-29 07:21:31
    Temat: Re: Prosty pomiar poboru prądu w warunkach domowych
    Od: grg12 <g...@g...com>

    On 28 Sty, 20:34, GRAG <e...@e...pl> wrote:

    > do tych zastosować to w 100% wystarczy, takie gniazdkowe mierniki
    > energii są całkiem dokładne +-2%, mam kilka modeli od tanich z giełdy za
    > 15z po energy logera za 250zł z zapisem na CF który mierzy nawet pobór
    > ładowarki telefonu

    Mam jeden taki - kupiłem około 5 lat temu (zaznaczam bo być może nowe
    modele zostały ulepszone) - obciążenia typu grzejnik, żarówki (te
    zwykłe) pokazuje dokładnie, komputer i inne z zasilaczami impulsowymi
    - bzdury. Ja bym jednak kupił licznik energetyczny - fakt jest duży,
    niewygodny i prawdopodobnie nie zmierzy poboru mocy ładowarki do
    telefonu jeśli będzie podpięta jako jedyny odbiornik ale pozostałe
    urządzenia zmierzy "tak jak to widzi energetyka"

  • 12. Data: 2012-01-29 12:24:56
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    W dniu 2012-01-29 08:21, grg12 pisze:

> [...]
    > telefonu jeśli będzie podpięta jako jedyny odbiornik ale pozostałe
    > urządzenia zmierzy "tak jak to widzi energetyka"

    licznik energetyczny jeżeli indukcyjny musi być wzorcowany/legalizowany,
    podczas pomiaru musi mieć odpowiednią pozycję, przy małych poborach
    energii nawet nie drgnie, niektóre egzemplarze nie reagują na <8W

    ja mam taki:
    kiedyś dałem za niego 250zł dzisiaj jest tańszy i jest bardzo dokładny
    http://tiny.pl/hj2rf

  • 13. Data: 2012-01-29 12:34:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    GRAG pisze tak:

    > http://tiny.pl/hj2rf

    wow czy to Conrad potaniał czy my się wzbogaciliśmy?

    --
    Piter

  • 14. Data: 2012-01-29 12:46:07
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    W dniu 2012-01-29 13:34, PiteR pisze:

    > wow czy to Conrad potaniał czy my się wzbogaciliśmy?

    na allegro są niby tańsze ale niemiecka wtyczka i z tego co wiem są to
    właśnie odpady z conrada

  • 15. Data: 2012-01-29 19:12:00
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > na allegro są niby tańsze ale niemiecka wtyczka i z tego co wiem są to
    > właśnie odpady z conrada

    Włąśnie się bawię w takie pomiary. Podobne dylematy...
    Jeżeli ineteresują mnie koszty to najlepiej użyć takiego miernika jaki używa
    energetyka.
    Jest dużo niuansów: jak mierzony jest prąd odkształcony, próg od jakiego
    startuje miernik itp.
    Najlepszy wydaje się do tego taki jaki mam na doprowadzeniu do mieszkania.
    Tani (~30zł) ale duży, nieporęczny. Można trochę dołozyć i kupić LE-01 czy
    coś w tym stylu. Ma wyjście impulsowe (ja podłączyłem je do komputera).
    Rysuje wykresy, analizy itd :)
    Oczywiście porównałem wskazania licznika przed bezpiecznikami z tym
    zakupionym przezemnie. Może mam szczęście, ale oba pokazują jednakowo z
    dokładnością do 1kWh przy pomiarze rzędu 300kWh.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2012-01-29 22:20:18
    Od: szczurek@z_pola.pl

    On Sat, 28 Jan 2012 18:17:04 +0000, DooMiniK <bachus@bachus> wrote:

    Warunki: 5 osobowa rodzina: 2 dorosle i 3 dzieci

    >- ile 'ciągnie
    >- czajnik elektryczny

    12 dzien pomiaru licznikiem z Lidla: wychodzi ok. 0.9kWh /dziennie
    (usrednione na 12 dni).

    Gdzie zaoszczedzic? gotowac wody tyle ile potrzeba a nie cale
    czajniki.

    >- telewizor

    moj TV CRT 26 cali Sony jakies 85W/h -

    gdzie oszczedzic? Wlaczac wtedy, kiedy naprawde sie oglada, a nie
    ogladac p....... reklam i nie traktowac tv jako lampki. Taniej sobie
    wlaczyc radio.

    >- laptop.

    Lenovo R61i: 35-50W (jak sie wlaczyc DVD)

    jak oszczedzic: ustawic krotkie czasy standby (wstrzymania) a potem
    hibernacji. Jak juz wiesz, ze nie bedziesz pracowal, to hibernowac (ja
    mam skrot na pulpicie- klikam i sie hibernuje lub uzyc klawisza
    funkcyjnego.

    U mnie w domu to duzo idzie na:

    - pralka 1 raz dziennie (bo male dziecko) ile to minut ???
    - prasowanie (20-25 minut dziennie)
    - odkurzanie (15 minut) codziennie
    - plyta ceramiczna (tu mam osobny licznik 3 fazowy zainstalowany
    specjalnie tylko pod plyte) dawno nie sprawdzalem - ale z ciekawosci
    sprawdze stany sprzed roku.

    - spanie przed telewizorem....(czesto sie zdarza) te nowe tv maja
    fukcje pilnowania ogladacza i jak nie naciskasz pilota zbyt dlugo to
    ci wylacza tv (ale wyswietlaja informacje na ekranie).
    - czasami zdarza mi sie zostawic komputer stacjonarny.....on sie nie
    hibernuje/wstrzymuje wg czasu nieaktywnosci. Musi byc zahibernowany z
    palca. Ale ostatnio ustawilem w harmonogramie, ze o 00:00 ma sie
    hibernowac.

    ---
    mysle, ze miernik z Lidla jest wystarczajacy, aby zebrac sobie obraz
    zuzycia pradu w domu.

    uwazaj na stale zuzycie pradu:

    - dekodery satelitarne (n-ki) bo one niby wylaczone zuzywaja sporo
    energii

    Np takie lampki na choince (moje zuzywaly 120W) ale ze sciemniaczem
    (gniazdo ze sciemniaczem) juz tylko 30 W skrecone na maks, ale
    swiecily i bylo je widac.

    - komputer stacjonarny z zasilaczem ATX tez biorze czasami ladnych
    pare watow niby wylaczone. Stosuj listwe z wylacznikiem

    ----

    Za ostatnie 6 miesiecy zuzylem 1154 kWh i liczac 1kWh po 0,5zl to
    daje jakies 577 zl. Czyli 96 zl/miesiac

    Wg energii 1154kWh : 6mies : 30 dni: 24h - to daje jakies 0,250kW na
    godzine. Czyli tak jakby zarowka 250W caly czas sie w domu palila -
    czyli wychodzi (wg mnie) duzo

  • 17. Data: 2012-01-30 00:31:58
    Temat: Re: Prosty pomiar poboru pršdu w warunkach domowych
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik szczurek@z_pola.pl napisał:
    [..]
> [...]
    > hibernacji. Jak juz wiesz, ze nie bedziesz pracowal, to hibernowac (ja
    > mam skrot na pulpicie- klikam i sie hibernuje lub uzyc klawisza
    [..]
> [...]
    > hibernuje/wstrzymuje wg czasu nieaktywnosci. Musi byc zahibernowany z
    > palca. Ale ostatnio ustawilem w harmonogramie, ze o 00:00 ma sie

    Rozumiem że to celowy zabieg bo w laptopie masz ustawiony automat,
    stacjonarny ma taki sam feature, ustawić np 3h bezczynności powinno być
    dobrym kompromisem chyba że mysz optyczna co to sama sobie wędruje.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 18. Data: 2012-01-30 09:15:15
    Od: szczurek@z_pola.pl

    On Mon, 30 Jan 2012 00:31:58 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    >stacjonarny ma taki sam feature, ustawić np 3h bezczynności powinno być
    >dobrym kompromisem chyba że mysz optyczna co to sama sobie wędruje.

    kiedys szukalem przyczyny, ale przestalem. Moze ty wiesz, czy do
    "sprawdzania bezczynnosci" mozna pozmieniac warunki - np. bierz pod
    uwage sama klawiature lub przyciski myszy? A moze jest jakis programik
    (niezalezny od systemu), ktory bedzie hibernowal, gdy
    klawiatura/przyciski myszy nie beda naciskane?

  • 19. Data: 2012-01-30 09:53:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > (niezalezny od systemu), ktory bedzie hibernowal, gdy
    > klawiatura/przyciski myszy nie beda naciskane?

    Zamień myszkę na starą typu kulkowego, te nie wędrują, czasem
    odpowiednia podkładka czyni cuda pod optyczną, mi pomogła zwykła kartka.
    Możliwości ignorowania myszy nigdy nie szukałem więc raczej nie pomogę.

  • 20. Data: 2012-01-30 09:56:21
    Temat: Re: Prosty pomiar poboru pr?du w warunkach domowych
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.01.2012 10:15, szczurek@z_pola.pl pisze:

    > kiedys szukalem przyczyny, ale przestalem.
    Na XP hibernację uniemożliwiają połączenia sieciowe - jeżeli są jakieś
    aktywne. U nas skończyło napisaniem własnej aplikacji monitorującej
    klawiaturę mysz.

    Michoo