  • 1. Data: 2017-12-18 01:54:50
    Temat: Przedłużacz mini USB
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Albo mnie coś przymuliło, albo coś jest nie tak ze standardem USB
    (mini). Temat jest następujący. W aucie jest wideorejestrator (Mio Vue
    792 Dual) podłączany poprzez mini USB. To nie tylko zasilanie ale także
    współpraca z tylną kamerą. Fabryka dała kabel typu Y umożliwiający
    połączenie obu kamer i zasilania USB (czyli 5V). Sęk w tym, że ten kabel
    jest naprawdę imponujący. Jeśli chciałbym go używać przy rejestratorze,
    to stanowiłby on główny element pola widzenia. Za lusterkiem wstecznym
    też go nie schowam gdyż jego majestat zakłóciłby pracę czujników
    umieszczonych w tylnej części lusterka. One muszą "widzieć" szosę. Taka
    bolączka zelektronizowanych aut...

    W związku z tym postanowiłem pozbyć się tej chimery poprzez umieszczenie
    jej w podsufitce na przedłużaczu mini USB łączącego "to coś" z
    rejestratorem. Aby wszystko ładnie wyglądało to wymyśliłem, że umieszczę
    gniazdo mini USB w okolicach podsufitki, z którego subtelnym kabelkiem
    podłączę rejestrator a ową chimerą. Będzie to łatwe do rozłączania itp.

    No i tu powstaje problem. Otóż gniazda panelowe (w sensie montowania w
    obudowach) zawsze są typu żeńskiego. Przedłużacze zawsze są z jednej
    strony żeńskie, a z drugiej męskie. Jak zatem zrealizować kabelek
    łączący "żeński" rejestrator z żeńskim gniazdem? Kupić dwa wtyki mini
    USB i je połączyć? Owszem, mógłbym tak zrobić lecz będzie to moje
    prywatne rozwiązanie. Czy da się to załatwić w sposób standaryzowany bez
    takich przeróbek?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-12-18 09:43:52
    Temat: Re: Przedłużacz mini USB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Dec 2017 01:54:50 +0100, Marek S napisał(a):
    [...]
    > No i tu powstaje problem. Otóż gniazda panelowe (w sensie montowania w
    > obudowach) zawsze są typu żeńskiego.

    Z drugiej strony kabla USB-mini, ma byc zwykle USB.

    standardu na "wtyk zenski mini-USB" tez chyba nie ma.
    Chocby kwestia wielkosci obudowy.

> [...]
    > USB i je połączyć? Owszem, mógłbym tak zrobić lecz będzie to moje
    > prywatne rozwiązanie. Czy da się to załatwić w sposób standaryzowany bez

    a) dac obejme mocujaca oryginalny wtyk pod sufitem, tak aby tylko
    koncowka wystawala,
    b) polaczyc z przedluzaczem, wtyczki schowac pod podsufitka, a
    wyprowadzic tylko dyskretny kabelek przedluzacza.

    J.

  • 3. Data: 2017-12-18 10:39:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Dec 2017 01:54:50 +0100, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > No i tu powstaje problem. Otóż gniazda panelowe (w sensie
    > montowania w
    > obudowach) zawsze są typu żeńskiego.

    Poszukaj na ebay przejściówek, ostatnio kupowalem żeńskie micro na
    żeńske A, pewnie żeńsko żeńskie mini też znajdziesz.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-12-18 10:42:29
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    https://www.google.pl/search?q=usb+female+to+usb+fem
    ale&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr
    =0&ei=1X83Wpn7IZKlX4GKl6AF

    https://www.google.pl/search?client=firefox-b-ab&dcr
    =0&ei=t383Wu-eB9KNkgWj0YSQCQ&q=miniusb+male+to+miniu
    sb+male&oq=miniusb+male+to+miniusb+male&gs_l=psy-ab.
    3..0i19k1l2j0i8i13i30i19k1.559646.569842.0.571868.8.
    8.0.0.0.0.115.701.7j1.8.0....0...1.1.64.psy-ab..0.8.
    694...0i7i30i19k1j35i39k1j0i8i7i30i19k1j0i13i30i19k1
    j0i8i13i10i30i19k1.0.EYvVJkVWa48

    https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiati
    ve_id=SB_20171218005505&SearchText=miniusb+male+to+m
    iniusb+male

    musisz poszukać, które Ci będzie odpowiadać.

  • 5. Data: 2017-12-18 11:39:08
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > połączyć? Owszem, mógłbym tak zrobić lecz będzie to moje prywatne
    > rozwiązanie. Czy da się to załatwić w sposób standaryzowany bez takich

    sprawdź czy ten kabelek nie jest 5cio żyłowy bo samo mini usb ma 5 pinów i
    moja kamerka korzysta ze wszystkich a gotowe kable są 4ro pinowe

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2017-12-18 20:13:00
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 18 grudnia 2017 11:39:06 użytkownik tck napisał:

    > sprawdź czy ten kabelek nie jest 5cio żyłowy bo samo mini usb ma 5 pinów i
    > moja kamerka korzysta ze wszystkich a gotowe kable są 4ro pinowe

    Kable USB są wyłącznie 4-żyłowe - piąty może być co najwyżej ekran. Piąty pin -
    jeżeli występuje - może być połączony/zwarty z czwartym, dając funkcjonalność OTG.
    Tak mi się przynajmniej wydaje...

  • 7. Data: 2017-12-18 20:26:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TurboPascal" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Kable USB są wyłącznie 4-żyłowe - piąty może być co najwyżej ekran.
    >Piąty pin - jeżeli występuje - może być połączony/zwarty z czwartym,
    >dając funkcjonalność OTG. Tak mi >się przynajmniej wydaje...

    Ogolnie tak, skoro po drugiej stronie zwykly wtyk USB, 4 pin.

    Ale w takiej kamerce to producent moze rozwinac fantazje.

    Niedawno pisalem - tablet sie laduje tylko z jednej (nieorygalnej)
    ladowarki USB i tylko przez jeden kabel micro_USB (oryginalny chyba).

    I zachodze w glowe - cos wymyslili z tym 5-tym stykiem (ale z drugiej
    strony tylko 4), czy gniazdo wyrobione, czy tylko ta ladowarka ma
    dobra wydajnosc

    J.

  • 8. Data: 2017-12-19 02:21:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-18 o 09:43, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 18 Dec 2017 01:54:50 +0100, Marek S napisał(a):
    > [...]
    >
    > Z drugiej strony kabla USB-mini, ma byc zwykle USB.

    Ten wariant odpada bo nie zmieszczę.

    > standardu na "wtyk zenski mini-USB" tez chyba nie ma.
    > Chocby kwestia wielkosci obudowy.

    Wtyk męski a gniazdo żeńskie :-)
    Chodzi o coś takiego:
    https://www.tme.eu/pl/details/690-w05-260-044/zlacza
    -usb-i-ieee1394/edac/

    To montujemy na obudowie. Kamera też ma takie samo gniazdo. Trzeba je
    połączyć.

    > a) dac obejme mocujaca oryginalny wtyk pod sufitem, tak aby tylko
    > koncowka wystawala,

    Hmmm... można by pomyśleć nad tym.

    > b) polaczyc z przedluzaczem, wtyczki schowac pod podsufitka, a
    > wyprowadzic tylko dyskretny kabelek przedluzacza.

    To ma być łatwo demontowalne, ale nie będę się upierał przy tym. Jest
    jednak inna kwestia, o której nie wspomniałem. Poprzednia kamera była
    podłączona do gniazda zasilającego, które usunąłem. Nowa kamera musi
    mieć pełne USB. Chcę otwór zaślepić więc innym gniazdem pasującym do
    standardu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2017-12-19 02:30:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-18 o 10:39, Marek pisze:

    > Poszukaj na ebay przejściówek, ostatnio kupowalem żeńskie micro na
    > żeńske A, pewnie żeńsko żeńskie mini też znajdziesz.

    Tam też zaglądałem. Jest taka przejściówka z dwoma męskimi końcówkami
    lecz występuje ona wyłączenie w sztywnej wersji: w sensie bloczka
    plastikowego. Gdyby powstał taki kabelek, to byłoby idealnie...

    Ze względów estetycznych chciałbym uniknąć stosowania kabla z taką
    przejściówką.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-12-19 02:33:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-18 o 10:42, BQB pisze:

    > musisz poszukać, które Ci będzie odpowiadać.

    To wszystko to sztywne rozwiązania. Mi chodziłoby o coś takiego:

    https://sgcdn.startech.com/005329/media/products/gal
    lery_large/UMUSBOTG8IN.main.jpg

    ale 2x mini.

    --