  • 1. Data: 2010-10-30 15:49:35
    Temat: Przedwojenny aparat CB 35, podłączenie do sieci
    Od: Vir <a...@o...pl>

    Witam

    Kupiłem niedawno aparat CB35, podobno sprawny.. Chciałbym podłączyć go i
    sprawdzić jak działa, ale u mnie dostawcą usług telefonicznych jest
    dostawca internetu. Współczesny telefon podłączony jest do modemu małą
    kwadratową wtyczką (to się nazywa bodajże RJ11). Czy ten stary aparat da
    się jakoś podłączyć do takiej sieci telefonicznej?

    --
    Vir

  • 2. Data: 2010-10-30 16:09:19
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > kwadratową wtyczką (to się nazywa bodajże RJ11). Czy ten stary aparat da
    > się jakoś podłączyć do takiej sieci telefonicznej?

    da sie, identycznie jak nowy, za pomoca wtyczki rj11

  • 3. Data: 2010-10-30 17:30:38
    Temat: Re: Przedwojenny aparat CB 35, pod??czenie do sieci
    Od: Vir <a...@o...pl>

    > da sie, identycznie jak nowy, za pomoca wtyczki rj11

    A da się taką wtyczkę samemu zaprawić? Jaką kolejność kabli przyjąć? Ze
    sznura wychodzą dwa kable, zieloni i czerwony

    --
    Vir

  • 4. Data: 2010-10-30 18:22:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Vir napisał:

    > A da się taką wtyczkę samemu zaprawić?

    Na przedwojennym może być kłopot. Kable grube wtedy robili,
    do wtyczki się nie zmieszczą.

    > Jaką kolejność kabli przyjąć? Ze sznura wychodzą dwa kable,
    > zieloni i czerwony

    Najlepiej sznur telefonu zakończyć typowym *gniazdkiem* rj11,
    a to połączyć z gniazdkiem w ścianie typowym kablem rj11-rj11.
    W gniazdku podłaczyć się do środkowych styków, czyli również
    do czerwonego i zielonego.

    Tyle że najprawdopodobniej i tak nie będzie dało się zadzwonić
    z tego telefonu. Przedwojenny telefon ma tarczę do wybierania
    impulsowego, którego na ogół nie rozumieja urządzenia operatorów
    VoIP. Ale odebrać rozmowę, to i owszem.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-10-30 23:09:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

> [...]
    > z tego telefonu. Przedwojenny telefon ma tarczę do wybierania
    > impulsowego, którego na ogół nie rozumieja urządzenia operatorów

    W takim steampunkowym stylu, to należało by sobie zorganizować cymbałki
    o tonach DTMF. Kładziemy mikrotelefon przy cymbałkach, uderzamy w dwie
    odpowiednie blaszki jednocześnie i mamy cyfrę wybraną.

  • 6. Data: 2010-10-30 23:27:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz radzi:

    > W takim steampunkowym stylu, to należało by sobie zorganizować cymbałki
    > o tonach DTMF. Kładziemy mikrotelefon przy cymbałkach, uderzamy w dwie
    > odpowiednie blaszki jednocześnie i mamy cyfrę wybraną.

    Podoba mi się ten pomysł. Może nie cymbałki, a blaszki, takie jak
    w pozytywkach. Potrącane po naciśnięciu klawisza, tak jak struny
    w klawesynie czy innym szpinecie. To by się mogło zmieścić (wraz
    z mikrofonem) w obudowie klawiatury. Chyba sobie zrobię taki telefon.
    Albo wyprodukuję całą serię, w ręcznie zdobionych czereśniowych
    skrzynkach. Będą miały wzięcie na rynku?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-10-31 00:22:49
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnicpaev.d6t.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    > Albo wyprodukuję całą serię, w ręcznie zdobionych czereśniowych
    > skrzynkach. Będą miały wzięcie na rynku?

    Nie strzelajmy z armaty do muchy [*]... Można to równie estetycznie
    zrobić, dokładając między aparatem tarczowym a bramką VOiP, skrzynkę z
    klawiaturką DTMF, bierzemy aparat do ruchu i miast kręcić, pikamy w
    skrzyneczkę. Może zrobić ją w formie podstawki pod aparat? Ostatecznie,
    są klawiatury bardzo podobne do tarczy antycznego telefonu, więc taka
    podmiana nie powinna razić oczu... I można mieć DTMF w starym aparacie.
    Bardzo proponuję, aby zbocznikować w nim słuchawkę tłumikiem trzasków, w
    postaci 2 przeciwrównolegle połączonych diod, dla lepszego tłumienia
    trzasków mogą być germanowe, ale jak sprawdziłem, krzemowe też
    działają... OIMW, w starych telefonach nie było tłumika trzasków. A
    potrafi potężnie trzasnąć...

    [*] Namęczysz się ze strojeniem (DTMF jest wrażliwy na odstrojenie), a
    efekt może nie być trwały, rozszerzalność termiczna blaszek,itp...
    Lepiej wyjdzie zrobić skompensowany termicznie, czy wręcz stabilizowany
    kwarcowo, generator sinus, o poziomie -13dB. Jeśli przegniesz z
    poziomami, to też nic z tego, a przy mechanice łatwo o to.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 8. Data: 2010-10-31 00:50:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Araneus Diadematus napisał:

> [...]
    > skrzyneczkę. Może zrobić ją w formie podstawki pod aparat? Ostatecznie,
    > są klawiatury bardzo podobne do tarczy antycznego telefonu, więc taka

    To mi się kojarzy z takimi telefonami, co to je pod koniec komuny
    rzemiosło fabrykowało. Mikrofon na kiju, na podstawie z alabastru
    (oczywiście ten alabaster z plastiku) i do tego oddzielna słuchawka
    na przewodzie. I jeszcze do tego tandetna plastikowa klawiatura
    w okrągłej obudowie. Obrzydlistwo. To miał być steampunk, a nie jakaś
    parodia niewiadomo czego.

    > [*] Namęczysz się ze strojeniem (DTMF jest wrażliwy na odstrojenie),
    > a efekt może nie być trwały, rozszerzalność termiczna blaszek,itp...

    Będziemy kombinowć z bimetaliczna kompensacja blaszek. Albo z parowym
    podgrzewaczem stabilizującym temperaturę. A przynajmniej otulimy
    sobolowym futrem.

    > Lepiej wyjdzie zrobić skompensowany termicznie, czy wręcz stabilizowany
    > kwarcowo, generator sinus, o poziomie -13dB. Jeśli przegniesz z
    > poziomami, to też nic z tego, a przy mechanice łatwo o to.

    Jeśli już, to kamertony w szklanej bańce próżniowej.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-10-31 01:05:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2010-10-31 02:22, Araneus Diadematus pisze:

> [...]
    > klawiaturką DTMF, bierzemy aparat do ruchu i miast kręcić, pikamy w
    > skrzyneczkę. Może zrobić ją w formie podstawki pod aparat?

    Taka podstawka powinna być z drewna, w stylu dawnego odbiornika
    radiowego, z przyciskami w postaci isostatów i wyświetlaczem numeru na
    lampach nixie. Albo jeszcze lepiej, klapkowy :-D

  • 10. Data: 2010-10-31 01:28:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Taka podstawka powinna być z drewna, w stylu dawnego odbiornika
    > radiowego, z przyciskami w postaci isostatów i wyświetlaczem numeru
    > na lampach nixie. Albo jeszcze lepiej, klapkowy :-D

    CLIP na DTMF można próbować rozwiązać jakoś przy pomocy kamertonów.
    Tak jak robiono częstościomierze rezonansowe z drgającymi blaszkami.

    --
    Jarek