  • 1. Data: 2021-11-10 08:34:57
    Temat: Przegrzewanie Ryzenów?
    Od: trybun <L...@j...cb>

    Jak wygląda sprawa temperatury procesorów Ryzen u was?  U mnie w stanie
    spoczynku temperatura oscyluje wokół 55-57stopni, samo uruchomienie
    programu diagnostycznego podnosi temperaturę o kilka stopni. Aż strach
    pomyśleć co będzie gdy uruchomię jakąś wymagającą grę.. a do gier
    właśnie kupiłem PCta z Ryzenem.

    Stary pentium na starym kompie ma na liczniku 37stopni a włączanie
    dodatkowych programów niewiele zmienia w tej wartości.

  • 2. Data: 2021-11-10 08:53:47
    Temat: Re: Przegrzewanie Ryzenów?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Nov 2021 08:34:57 +0100, trybun napisał(a):

    > Stary pentium na starym kompie ma na liczniku 37stopni a włączanie
    > dodatkowych programów niewiele zmienia w tej wartości.

    Bo użytkowe programy pozostawione samym sobie nie obciążają
    (najczęściej) procka. Chcesz miarodajnych wyników, obciąż procka
    dedykowanym do tego celu programem. Dla większości procków dopóki pod
    100% obciążeniem temp. rdzenia nie przekracza 70 st C, możesz być
    spokojny. Z tym że w wielordzeniowych prockach poszczególne temp. rdzeni
    mogą się zaskakująco sporo różnić.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2021-11-10 12:10:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 10.11.2021 o 08:34, trybun pisze:
> [...]
    > programu diagnostycznego podnosi temperaturę o kilka stopni. Aż strach
    > pomyśleć co będzie gdy uruchomię jakąś wymagającą grę.. a do gier

    Na 5900 wszystko w normie - owszem, po załączeniu obciążenia są spore
    wzrosty temperatury. W 'spoczynku' mam +15 do pokojowej, przy pełnym
    obciążeniu +45 (i kolejne +5 przy długotrwałym). Chłodzenie AIO.

  • 4. Data: 2021-11-10 20:02:59
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/11/2021 07:34, trybun wrote:

> [...]
    >
    > Stary pentium na starym kompie ma na liczniku 37stopni a włączanie
    > dodatkowych programów niewiele zmienia w tej wartości.

    A jaki dokladne Ryzen? Pierwsze 1xxx modele mialy problem na plytach
    glownych z offsetem 20 C.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 5. Data: 2021-11-11 09:11:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Stary pentium na starym kompie ma na liczniku 37stopni a włączanie
    > dodatkowych programów niewiele zmienia w tej wartości.

    Już wszystko w porządku. Zero przegrzewania, ani w stanie bezczynności
    ani pod obciążeniom procesor się nie przegrzewa. Temperatury to na
    "luzie" - 35, obciążony grą 3D - 58stopni. Nie mam pojęcia co było
    przyczyną tamtego przegrzewania. Przy instalowaniu HDD trochę
    przekopałem kompa, tak że i mógł wpaść do wentylatora jakiś opiłek, albo
    kabel się o niego oparł, ale teraz już wszystko wporzo. Dzięki wszystkim
    za zainteresowanie.