  • 1. Data: 2021-12-24 12:08:15
    Temat: Przekładnia 354:1 z drukarki 3d.
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Przekładnia 354:1 z drukarki 3d.
    https://youtu.be/toXV6y-ONIw

    Zaprojektowana została w programie FreeCad.
    https://forum.freecadweb.org/viewtopic.php?p=463614#
    p463614

    Ciekawe możliwości w zasięgu amatora.

    --
    WM

  • 2. Data: 2021-12-24 12:52:25
    Temat: Re: Przekładnia 354:1 z drukarki 3d.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2021 12:08, WM wrote:
    > Ciekawe możliwości w zasięgu amatora.

    Pod warunkiem, że nie zapytasz o przenoszone momenty, żywotność czy
    dopuszczalną prędkość ;)

  • 3. Data: 2021-12-24 13:49:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-24 o 12:52, heby pisze:

    > Pod warunkiem, że nie zapytasz o przenoszone momenty, żywotność czy
    > dopuszczalną prędkość ;)

    To prawda, ale zabawa fajna.

    Do profesjonalnych celów nadają się specjalne drukarki HP.
    https://www.drukarki3dhp.pl/

    WM

  • 4. Data: 2021-12-24 14:23:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/12/2021 13:49, WM wrote:
    > To prawda, ale zabawa fajna.

    Musisz jednak pamiętać, że drukarka 3D z obrazka nie produkuje zazwyczaj
    tak *ładnych* wydruków, jakie pokazują na internetach.

    a) nie przykleja się do stolika
    b) przykleja się za mocno
    c) rozwarstwia się
    d) zatyka dyszę
    e) wilgoć w filamencie
    f) drgania jako ghosting
    g) filament nie trzyma wymiarów
    h) filement z odpadów
    i) ekstruder za cieżki
    j) poziomowanie stołu
    k) bugi we firmware
    l) gubienie kroków
    m) nitki
    n) smród
    Lista przygód jest pewnie na kilkadziesiąt pozycji.

    Zmierzam do tego, że do amatorskiej "zabawy" to jest fajne, ale efekty
    nie są tak dobre, jak na filmach z YT i jest to głównie "zabawa" a mało
    kiedy "efekt".

    Tak, mam drukarkę, nawet dwie. Bez znajmości elektroniki, informatyki,
    mechaniki, małego warsztatu mechanicznego - to nie jest zabawka dla
    hobbysty-tumanisty.

    > Do profesjonalnych celów nadają się specjalne drukarki HP.
    > https://www.drukarki3dhp.pl/

    Technologii jest sporo, ale amator może je zobaczyć co najwyżej na
    obrazkach w necie.

    Najlepsze co do tej pory, w dziedzinie mechniki 3d print, udało mi się
    zrobić, to zestw trybek do szczotek do Roomby 6xx. Aby się nie rozwaliły
    po 1 przebiegu, należało je wydrukować z nylonu, wytrzymywały miesiąc
    codziennej pracy. Drukowanie w nylonie to nie zabawa, raczej orka, na
    amatoriskim sprzęcie. Jesli tak prosta przekładnia, jak ta od Roomby,
    jest kłopotem, to ...

    Innymi słowy na razie amatorskie drukarki 3D nie są w stanie ogarnąć
    potrzeb typu "przekładnie" inaczej, niż dla szpanu i lajków na YT.
    Przełomu nie widać, nic nowego od wielu lat nie pojawiło się na rynku
    hobbysty, jedyny kierunek, to polepszanie jakości, wytrzymałość jest
    poza zakresem amatora.

  • 5. Data: 2021-12-24 21:26:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Przekładnia 354:1 z drukarki 3d.
    >https://youtu.be/toXV6y-ONIw

    >Zaprojektowana została w programie FreeCad.
> [...]

    Wyglada na zdjeciach zadziwiajaco dobrze, szczegolnie te czarne kolka
    z pierwszej strony watku,
    ale czy dziala rownie dobrze ?

    Przecyzja to raczej nie jest silna strona amatorskich drukarek 3D.

    J.

  • 6. Data: 2021-12-24 23:36:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-24 o 21:26, J.F. pisze:
> [...]
    a.pl...

    p463614

    > Wyglada na zdjeciach zadziwiajaco dobrze, szczegolnie te czarne kolka z

    Mam te same przemyślenia.

    > Przecyzja to raczej nie jest silna strona amatorskich drukarek 3D.
    >
    > J.

    Pisze, że drukował na Ender v3 Pro, a to raczej nie jest wypasiony sprzęt.

    WM

  • 7. Data: 2021-12-25 16:33:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 December 2021 at 23:36:20 UTC+1, WM wrote:
    .pl...

    > Mam te same przemyślenia.

    > Pisze, że drukował na Ender v3 Pro, a to raczej nie jest wypasiony sprzęt.
    >
    > WM
    Nowością jest drukowanie solarów drukarką atramentową
    Kupuje sie primer, czyli fotowoltaiczny pigment w Holandii i drukuje na elastycznej
    folii

    Ale nowsza technologia to drukowanie solarów 3D, na dowolnym obiekcie przestrzennym

    Najpierw się drukuje przedmiot 3D a potem go obdrukowuje fotowoltaicznie

    Na podobnej zasadzie produkuje się prawie za darmo wielkie diamenty, hodując warstwę
    diamentu na krysztale cyrkonu i co otrzymujemy to nawet 10 karatowy diament z
    twardoscią, cczystością, światłem diamentu, ale w cenie 10$ za karat

    i juz od jutra możemy udawac buljonera z kolia diamentową ważącą 1 kg

  • 8. Data: 2021-12-25 17:41:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 24 December 2021 at 12:08:30 UTC+1, WM wrote:
    > Przekładnia 354:1 z drukarki 3d.
    > https://youtu.be/toXV6y-ONIw
    >
    > Zaprojektowana została w programie FreeCad.
> [...]

    Freecad jest super, polecam, ale dla tych którzy jednak muszą się z różnych powodów
    męczyć z innymi cadami bez wygodnych generatorów kół zębatych, polecam ten prosty
    programik: http://www.forestmoon.com/software/geardxf/
    Wypluwa dxfa, možna go sobie sparametryzować i užywać w szkicu w dowolnym innym
    sofcie ( ja czasem tak robię w creo).

  • 9. Data: 2021-12-25 17:48:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 24 December 2021 at 21:26:43 UTC+1, J.F. wrote:
> [...]
    > z pierwszej strony watku,
    > ale czy dziala rownie dobrze ?
    >
    > Przecyzja to raczej nie jest silna strona amatorskich drukarek 3D.

    Za to taniość i szybkość owszem. Jak za pierwszym razem kółka wyjdą luźne to za
    drugim razem je sobie skorygujesz aż wyjdzie idealnie. Jak się połamią bo były za
    drobne, to drukniesz jeszcze raz na grubszym module. Zresztą po co komu moduł będący
    okrągłą liczbą, może być przecież dowolny. Zacznijcie ludzie dostrzegać zalety.
    Malkontencja i dziaderstwo się szerzy bez żadnej kontroli.

  • 10. Data: 2021-12-25 18:41:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/12/2021 17:48, Konrad Anikiel wrote:
    > Za to taniość i szybkość owszem.

    Do prototypowania idealne.

    > Jak za pierwszym razem kółka wyjdą luźne to za drugim razem je sobie
    skorygujesz aż wyjdzie idealnie.

    Przy takich pasowaniach 99% problemu pasowania będzie leżało w
    egzemplarzu/modelu drukarki, a nie modelu. Spasujesz pod drukarkę, nie
    wyjdzie w produkcji.

    > Jak się połamią bo były za drobne, to drukniesz jeszcze raz na
    grubszym module.

    Ale nie zawsze da się zrobić grubszy. Tworzywa stosowane w 3D są ogólnie
    słabsze niż byle metal. Więc często ten prototyp nie nadaje się do
    czegokolwiek sensownego, poza ładnym wyglądaniem.

    > Zacznijcie ludzie dostrzegać zalety. Malkontencja i dziaderstwo się
    szerzy bez żadnej kontroli.

    Ależ my je dostrzegamy. Niestety obecnie jest za duży zalew
    niedostrzegania wad, co generuje takie absurdy jak drukowane respiratory
    obsługiwane arduino.