  • 91. Data: 2009-10-14 14:04:46
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: fv <f...@c...com>

    Monster wrote:

    > Może dzisiaj??:-)

    Jak mi ktoś da się przejechać CBR 600RR C-ABS to mogę jeździć nawet przy -20 po
    lodzie ;-)

    > Żeby nie być gołosłownym niżej fotka na moto bez ABS,miejsce to Zakręt
    > Śmierci w Szklarskiej Porębie:-P
    >
    > http://picasaweb.google.pl/tomcio916/AlbumBezTytuU#5
    392452694920638114

    Szacun. Ja dziś wymiękłem motocyklowo...

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 92. Data: 2009-10-14 14:06:39
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Monster pisze:

    > Żeby nie być gołosłownym niżej fotka na moto bez ABS,miejsce to Zakręt
    > Śmierci w Szklarskiej Porębie:-P

    e tam, co to za jazda jak nie bylo wleczone kolanem
    :-)

    KJ

  • 93. Data: 2009-10-14 14:07:22
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 14 Paź, 15:55, Monster <"alpy2usun _to"@op.pl> wrote:

    > Może dzisiaj??:-)
    > Żeby nie być gołosłownym niżej fotka na moto bez ABS,miejsce to Zakręt
> [...]
    Photoshop bez ABS nie mógłbyś tam ujechać.

    --
    Artur

  • 94. Data: 2009-10-14 14:10:06
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 14 Paź, 16:04, fv <f...@c...com> wrote:

    > Jak mi ktoś da się przejechać CBR 600RR C-ABS to mogę jeździć nawet przy -20 po
    lodzie ;-)

    A to już ma być C-ABS? Nie może być dowolne moto z ABS? :-)

    5392452694920638114

    > Szacun. Ja dziś wymiękłem motocyklowo...

    Nie masz ABS-a?

    --
    Artur

  • 95. Data: 2009-10-14 14:21:16
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 14 Oct 2009 16:07:22 +0200, Artur Zabroński
    <a...@g...com> wrote:

    [...]
    392452694920638114
    > Photoshop bez ABS nie mógłbyś tam ujechać.

    Zdecydowanie fotoszop, widziałem w życiu wiele szopów, cienie są nie tak
    jak
    trzeba.

    Co następne, może Ty wkleisz fotoszopa jak to niby Twój ZZR stoi pod pracą?
    Nie z nami takie numery, Brunner. ;-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 96. Data: 2009-10-14 14:57:49
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    "KJ Siła Słów"
    Grzegorz Rogala pisze:

    > .. bo uklad wydechowy w moto jest dosc krotki, jest w nim cieplej niz w
    > samochodach.
    >
    > Wygrales croissanta, zapakowac ?

    Ja bym tak za szybko nie dzielil tym croissantem, temperatura pracy to maly
    pikus. W wielu starszych pojazdach sonda byla tuz za kolektorem czyli 20 cm
    po wylocie spalin z glowicy. Mysle ze pierwszym i najpowazniejszym problemem
    w sterowaniu mieszanka przy pomocy sensora tlenu jest fakt dlugosci
    kolektorow poszczegolnych cylindrow a tym samym potrzeba znacznie szybszego
    reagowania na zmiany zapotrzebowania na mieszanke...
    Pewnie stad mozliwosc mapowania zaplonow/wtryskow. Ale byc moze sie myle.

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 97. Data: 2009-10-14 15:38:21
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 15:55:22 +0200, Monster napisał(a):
    > Może dzisiaj??:-)
    > Żeby nie być gołosłownym niżej fotka na moto bez ABS,miejsce to Zakręt
> [...]

    Szacuneczek :)

    Ale jednak widać pewne braki w technice - typu 'brak złożenia',
    'sztywna sylwetka' itp. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 98. Data: 2009-10-14 15:49:29
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Tytus pisze:
> [...]
    > mieszanke...
    > Pewnie stad mozliwosc mapowania zaplonow/wtryskow. Ale byc moze sie myle.

    przy tych długosciach to musiały by byc 4 sondy w R4, a jak wydech 4W2
    to tak czy inaczej 2 sondy.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 99. Data: 2009-10-14 16:14:31
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    Tytus pisze:

    > Ja bym tak za szybko nie dzielil tym croissantem, temperatura pracy to
    > maly pikus. W wielu starszych pojazdach sonda byla tuz za kolektorem
    > czyli 20 cm po wylocie spalin z glowicy.
    Obawiam sie, ze nie do konca :) bo:
    a) lambde wsadzano przed katalizatorem wiec nie 20cm za kolektorem
    b) dopiero od yy niedawna ;) wsadza sie dwie lambdy jedna przed druga za
    katalizator.
    Ale z drugiej strony katalizatory wedruja w kierunku glowicy.. sam juz
    nie wiem.

> [...]
    > mieszanke...
    > Pewnie stad mozliwosc mapowania zaplonow/wtryskow. Ale byc moze sie myle.
    Oj chyba nie, chyba, ze w wydechu 4 w 4 , lambda jest wsadzona w miejscu
    gdzie sie schodza portki w jedna rure. W poparciu tej tezy mam mysl o
    ukladach 4w1w2 . A sterowanie 4 cylindrowa jednostka jest przeciez
    "rowne" dla kazdego cylindra.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 100. Data: 2009-10-14 19:18:32
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"Grzegorz Rogala"
    Obawiam sie, ze nie do konca :) bo:
    > a) lambde wsadzano przed katalizatorem wiec nie 20cm za kolektorem

    Rogalu pisze o jednoprzewodowych sondach montowanych powszechnie w
    pierwszych systemach wtryskowych - w tych prostych w ktorych udalo sie
    pozbyc mechanicznego przeplywomierza (oczywiscie mam na mysli wtrysk
    elektroniczny).
    BTW czy wiesz ze te sondy potrzebowaly wlasnie wysokiej temp spalin do
    prawidlowej pracy ???
    Maly byles to mogles nie wiedziec...
    Sondy o ktorych Ty piszesz (domyslam sie) to sondy montowane juz w pseudo
    strumiennicach na rozszerzeniach wydechow sondy o znacznie bardziej
    skomplikowanych konstrukcjach i mniejszych zakresach dzialania (0,2 V 4-5
    przewodowe)

[...]

    Dziekuje ze poparles moja teze (choc nieswiadomie :) )choc wlasnie tu tkwi
    problem...
    Inna rzecza jest sterowanie czasem wtrysku w rzedowej czworce o pojemnosci
    2000ccm i kole zamachowym o wadze 25 kg ktorego bezwladnosc zniweluje
    roznice w zasilaniu. A inna sprawa zasilanie wysokoobrotowego silnika
    motocyklowego. Sygnaly z sondy umieszczonej za kolektorami (n.p. 4 w 1)
    nadaja sie tylko do sterowania walcem drogowym. To tak w skrocie.
    W moto sprawa ma sie tak w F1, cisnienie meteo, wtrysku, podcisnienie w
    kolektorach, polozenie przepustnicy, bieg, predkosc, polozenie walkow
    rozrzadu to wszystko dostaje sie do CPU a ten ma wprogramowany na kazda z
    tych okolicznosci czas wtrysku.
    Oczywiscie dzis niestety na drugim koncu rury siedzi ekolog ktory bada czy
    tymi spalinami sie da oddychac. Stad kastraty co rok.
    Niom i wczesniejszy temat loopow.
    Ale ja jezdzilem jeszcze sprzetami z gaznikiem elementarnym wiec byc moze
    mnie sie pomylilo...
    --
    Tytus
    żółte najszybsze

    P.S. 4w1w2 to juz konstuktorska ekstrawagancja (chyba ze w silniku >4L)