  • 181. Data: 2009-10-17 09:32:57
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Rogala" napisał w wiadomości

    > To ja wiem, to byla ,ten no, ironia ;)

    Nie. Na serio w tym VFR 1200 T czyli turystycznej wersji [bo to ma być
    platforma 3 motocykli - terenówka w stylu Bumy GS, sportturysta w
    stylu XX i sport w stylu niewiadomo czego] ma zaprojektowane strefy
    zgniotu połączone z czujnikami airbaga.

    Nie mogę grzebnąć w googlu, więc na szybko z wysłanych w outlooku:

    "Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
    skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu. Patrząc z boku na rysunek
    motocykla widać, że "nos" wystaje mniej więcej tak jak przednie koło.
    I ten nos właśnie, oprócz tego, że nawiązuje do concept bike'a X-Wing,
    który był zaprezentowany w 1999roku.
    Oto fotka, DUŻA:
    http://w709.wrzuta.pl/obraz/8EQAruND3tn/dsc_4130

    Pod przednimi plastikami ukryto aluminiową konstrukcję przymocowaną do
    przedniej części ramy za główką ramy. Konstrukcja z aluminium wystaje
    mniej więcej jak przednie koło, aby w razie najbardziej typowego
    wypadku (czyli wyjeżdżaniu z podporządkowanej i wbiciu się motocykla w
    bok auta) uderzyła równo z przednim kołem i przyjęła na siebie część
    sił uderzenia.

    Oprócz tego, że przyjmie część siły uderzenia, nowy ficzer hondy przez
    miejsce w jakim został umieszczony - sporo powyżej środka ciężkości
    motocykla - zmienia zachowanie motocykla w kolizji. Bo, gdy
    standardowy motocykl uderzy w bok auta, tylne koło unosi się a
    kierowca przelatuje nad kierownicą. Tu, w nowym pomyśle hondy motocykl
    nie podskakuje, tylne koło zostaje, powiedzmy, na ziemi. Nie byłoby to
    nic dobrego - kierowca przesuwając się dalej zgodnie z kierunkiem
    jazdy uderzyłby w zbiornik i kierownicę. Ale Honda razem ze strefami
    zgniotu zamontowała kolejną nowinkę - poduszkę powietrzną drugiej
    generacji.
    Airbag jest odpalany przez czujniki w przednim zawieszeniu i tym
    systemie zgniotu."

    --
    Jasio
    vx etz

  • 182. Data: 2009-10-21 05:26:52
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Grzegorz Rogala napisał(a):

    > Magistrala CAN i po sprawie.

    Zlem sie wyrazil - jak widac mialem wtedy taki okres :(
    Can jest do bani i w motocyklu (na razie) nie ma sensu - vide
    doswiadczenia nowych BMW.
    Piszac "okablowanie" mialem na mysli te wszystkie sensory i, przede
    wszystkim, urzadzenia wykonawcze. Zwloka w ich dzialaniu mogla byc zbyt
    duza. Ale przyklad ty nowej Kawy pokazuje, ze konstruktorzy poszli inna
    sciezka anizeli sobie wyobrazilem. I pewnie mieli racje.

    > Ja rozumiem ten wyscig, ma byc "latwiej" tylko, ze to latwiej w pewnym
    > momencie zabije cala przyjemnosc z jazdy motocyklem. Ale z drugiej
    > strony patrzac jak "przypadkowi" ludzie fascynuja sie motocyklami na
    > chwile to dla nich beda te wszystkie ficzery bo beda wtedy mogli
    > objechac tych ktorzy jezdza tylko w oparciu o wlasne umiejetnosci.
    > IMO te wszystkie kagance elektroniczne "nie przewiduja" wszystkich
    > mozliwych sytuacji ktore moga sie wydarzyc na drodze (lub poza nia ;) )

    Amen :)

    > Zeby bylo jasne, ja uwazam, ze ABS jest jak najbardziej ok wynalazkiem,
    > ale nie koniecznym w motocyklu.

    Jest OK. Ale nie zwalnia od odpowiedzialnosci.

    P.S. Info odebralem - pracuje nad logistyka ;)