  • 1. Data: 2009-10-03 13:37:46
    Temat: Przewody rozruchowe
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Noc, daleko od domu, samochód automat, z niewiadomych powodów po 8 h stania
    prawie brak prądu w akumulatorze.
    Kupiłem na stacji kable. No i pewnie wiecie co było dalej...
    Jedynie nadały się do ładowania od dawcy przez 15 min. I auto uruchomiłem.
    Rozebrałem to cudo. 1,5 mm2 przekroju linka.
    Jak to można sprzedawać? Co tam szprzedwać, wyprodukować.
    Klamry są ok. Rozgiąłem zaciski i wyjąłem te śmieszną linkę w grubej
    izolacji (7 mm).
    O jakim przekroju kupić kabel? Aby w drugą stronę nie przegiąć.

    Robert

  • 2. Data: 2009-10-03 13:54:17
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > O jakim przekroju kupić kabel? Aby w drugą stronę nie przegiąć.

    Dostateczny był ten drut
    Chcesz ciut grubszy to sobie kup. wg uznania Powyżej 16mm2 polwinit staje
    sie twardy. Kup najcieńszy spawalniczy (w gumie) . Ja sobie zrobiłem 6
    metrowe z kabla SiF 6mm2 (izolacja guma silikonowa)

  • 3. Data: 2009-10-03 14:17:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "beznick"

    > Dostateczny był ten drut

    Żarty sobie robisz? Do czego dostateczny? Do ładowania tak.

    Robert

  • 4. Data: 2009-10-03 14:27:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 03 October 2009 16:17, Robert Wańkowski wrote:
    > Żarty sobie robisz? Do czego dostateczny? Do ładowania tak.

    1,5 mm? to nie tak mało...
    100 lat temu uruchamiałem Malucha za pomocą dwumetrowego kabla własnej
    roboty. Kabel wykonałem właśnie z drutu 1,5 mm? (był to twardy drut
    budowlany).

    Nigdy nie było problemów z rozruchem, a z tego mojego wynalazku
    korzystałem zimą dość często... :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 5. Data: 2009-10-03 14:31:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert,

    Saturday, October 3, 2009, 4:17:41 PM, you wrote:

    > Żarty sobie robisz? Do czego dostateczny? Do ładowania tak.

    Dostateczny. Nie sztuka zewrzeć całkowicie rozładowanym akumulatorem
    (skoro trzeba było aż 15 minut) akumulator sprawny. Bardzo dobrze, że
    przekrój jest niewielki - dzięki temu całość operacji jest bezpieczna.

    Przewody rozruchowe służą wspomożeniu rozruchu z własnego, marnie
    naładowanego akumulatora a nie rozruchowi z akumulatora dawcy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2009-10-03 14:43:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Dostateczny. Nie sztuka zewrzeć całkowicie rozładowanym akumulatorem
    > (skoro trzeba było aż 15 minut) akumulator sprawny. Bardzo dobrze, że
    > przekrój jest niewielki - dzięki temu całość operacji jest bezpieczna.

    Na czym ma polegać bezpieczeństwo operacji? Że jak zewrę żabki ze sobą to
    kabel się spali a nie aku?
    Jak można zewrzeć rozładowany aku tym nierozładowanym? Skoro przy rozruchu
    wytrzymuje setki amperów. A rozładowany ile weźmie? 10 A?

    > Przewody rozruchowe służą wspomożeniu rozruchu z własnego, marnie
    > naładowanego akumulatora a nie rozruchowi z akumulatora dawcy.

    No miał wspomagać. Obracał 1 obrót na sekundę. Po podłączeniu kabli nie było
    zauważalnej różnicy w pracy rozrusznika. Może mój rozrusznik potrzebuje
    więcej prądu. Silnik 3.8 l.

    Robert

  • 7. Data: 2009-10-03 16:36:55
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-03 16:17:41 +0200, =?iso-8859-2?Q?Robert_Wa=F1kowski?=
    <r...@w...pl> said:

    > Użytkownik "beznick"

    > Żarty sobie robisz? Do czego dostateczny? Do ładowania tak.

    Zapewne dostateczny tego żeby się zaświecić, i poparzyć komuś ręce... ;)

    --
    DJ

  • 8. Data: 2009-10-03 17:16:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Oct 2009 16:31:28 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >Przewody rozruchowe służą wspomożeniu rozruchu z własnego, marnie
    >naładowanego akumulatora a nie rozruchowi z akumulatora dawcy.

    Prezentujesz te postawe od lat, a swoimi kablami odpalam auto w
    moment. Spytaj Stasia Podroznika.

    16 mm kw linka. W hurtowni sprzedaja ja juz na metry.
    Mozna tez poszukac kabli spawalniczych.

    W sklepach czy na allegro jest jeszcze jeden wynalazek - kable w
    przezroczystej izolacji, widac ze miedzi jest duzo .. tylko jestem
    ciekaw czy naprawde duzo, czy efekt soczewki.

    J.

  • 9. Data: 2009-10-03 17:19:02
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Viste pisze:

    > 1,5 mm? to nie tak mało...
    > 100 lat temu uruchamiałem Malucha za pomocą dwumetrowego kabla własnej
    > roboty. Kabel wykonałem właśnie z drutu 1,5 mm? (był to twardy drut
    > budowlany).

    Ale on chciał uruchomić samochód (3.8 l) a nie malucha (0,65 l).

    MD

  • 10. Data: 2009-10-03 17:26:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Saturday, October 3, 2009, 7:16:05 PM, you wrote:

    > Prezentujesz te postawe od lat, a swoimi kablami odpalam auto w
    > moment. Spytaj Stasia Podroznika.

    A ile trwał dojazd do Stasia? Jakie ma znaczenie te kilka minut
    więcej?

> [...]
    > przezroczystej izolacji, widac ze miedzi jest duzo .. tylko jestem
    > ciekaw czy naprawde duzo, czy efekt soczewki.

    Tych bym sie bał - ze względu na izolację. Mam awersję do topiących
    się przeźroczystych tworzyw.

    Ostatnio słabo było z kasą a niewiele ponad 2-letnia Centra była
    łaskawa się poddać. Podpiąłem równolegle kabelkami 1.5 mm^2 alarmowy,
    żelowy 12V 7Ah. Na dojazdy do sklepu/na pocztę i z powrotem średnio
    co drugi dzień przez 2 tygodnie - starczyło.

    Oryginalny, koreański Dalkor czy Delkor, zamontowany w 1998 roku,
    wytrzymał do stycznie 2007 roku. Centra od samego początku wykazywała
    objawy słabości ale szczytem bezczelności było zielone oczko, jakie
    pokazywała przy zdawaniu w sklepie. A nie była w stanie w samochodzie
    okna otworzyć...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl