  • 1. Data: 2009-11-11 20:05:06
    Temat: Przyczyny drgań układów o wielu stopniach swobody
    Od: "Ann" <b...@b...pl>

    Witam, mam pytanie jak w temacie. Nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej
    odpowiedzi na nie. A mianowicie wymienić przyczyny drgań układów o wielu
    stopniach swobody. Czy ktoś może w kilku zdaniach je podać?

  • 2. Data: 2009-11-12 09:29:25
    Od: Bruno <b...@i...pl>

    On 11 Lis, 21:05, "Ann" <b...@b...pl> wrote:
    > Witam, mam pytanie jak w temacie. Nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej
    > odpowiedzi na nie. A mianowicie wymienić przyczyny drgań układów o wielu
    > stopniach swobody. Czy ktoś może w kilku zdaniach je podać?

    Hmmmm.... Obstawiam jakieś zewnętrzne siły periodyczne.

    Pozdrawiam!
    Bruno

  • 3. Data: 2009-11-12 14:51:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bruno" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    Podejrzewam, że to ma być na jakieś kolokwium czy egzamin. Pytanie tak
    dziwnie zadane, że odpowiedzieć można tylko na podstawie wykładów
    zadającego pytanie. No bo takich przyczyn w praktyce może być multum.

  • 4. Data: 2009-11-12 20:19:54
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > Hmmmm.... Obstawiam jakieś zewnętrzne siły periodyczne.

    albo wewnetrzne, jeżeli sa luzy i ich kompensacja (oczywiście z jakiś
    opóźnieniem) niezależna dla każdego członu/elementu.

  • 5. Data: 2009-11-13 10:16:40
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Bruno <b...@i...pl> napisał(a):

    > ej
    > o wielu
    >
    > Hmmmm.... Obstawiam jakie=B6 zewn=EAtrzne si=B3y periodyczne.

    Nie muszą być periodyczne. Wiatr stały też może wywolać drgania.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Falowanie

    WM