  • 11. Data: 2024-03-07 15:46:00
    Temat: Re: Przyszedł google i posprzątał struktury
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Mar 2024 15:32:19 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale co - zrobili wyrównanie do granicy słów pamięci?

    Zamienili miejscami zmienne w strukturze. ROTFL. Tylko tyle i aż
    tyle. Obejrzyj film.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2024-03-07 16:32:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > stosu czy sterty?

    Stosu TCP/IP.

    --
    - Skad wracasz taki wesoly?
    - Z dworca, odprowadzalem tesciowa...

  • 13. Data: 2024-03-07 21:47:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Mar 2024 15:46:00 +0100, Marek wrote:

    > Zamienili miejscami zmienne w strukturze. ROTFL. Tylko tyle i aż
    > tyle. Obejrzyj film.

    12 minut gadania, a mógl strescic w 3 :-)

    J.

  • 14. Data: 2024-03-08 00:09:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Mar 2024 15:44:49 +0100, Marek wrote:

    > Co komputer?
    > Mówimy o odpowiedniej optymalizacji kodu a nie o komputerze.

    To było odnosnie Ghosta, który cos pytał/pisał o 3 latach.

    > Ta optymalizacja powinna być już od dawna.
    > Nie od 30 to zapewne od min 20 bo wtedy już były procesory z
    > odpowiednio dużym cache umożliwiającym optymalizację, o której mowa.
    > Oczywiście dyskusyjne może być jedynie czy 20 lat temu wynik
    > optymalizacji byłby na podobnym poziomie 40%. Zakładam
    > wspaniałomyślnie, że każda optymalizacja dająca wynik dodatni jest
    > pożądana.

    Czyli rozumiem, ze czepiasz/nasmiewasz sie, ze nikt tego wczesniej nie
    zrobił?

    No coz - obejrzałem ten film. Zauwaz, ze na intelu poprawy nie
    zauwazono. Czy moze raczej - intel na obu wersjach jest równie zły, bo
    3x wolniejszy. To po co ktos miałby poprawiac, skoro to 1% daje, a i
    to nie zawsze ? :-)
    A kiedy sie pojawił procesor, na którym to cos daje?

    Do czego w ogóle służa te struktury netns_ipv4?
    https://github.com/torvalds/linux/blob/master/includ
    e/net/netns/ipv4.h

    Duza ta struktura. Ile ona ma razem bajtów?
    Chodzi tylko o to, żeby pierwsze dostępy trafiały w jedną linie cache?
    A całosc sie w ogóle miesci w 1 linii? Bo jak nie, to i tak trzeba
    czytac dwie, no chyba, ze sporo danych jest niepotrzebna :-)

    Tych struktur jak sie domyslam, jest sporo w pamieci, ale jak ułozone?
    Tablica jakas, alokowane dynamicznie?
    Bo jak duzo i nikt nie zadbał o wlasciwe wyrównanie, to granica linii
    cache bedzie jakos losowo wypadała w tych strukturach.
    Nadal zgromadzenie najczesciej uzywanych zmiennych obok siebie moze
    miec sens, ale co - reszta struktury jest nieuzywana? To może ją
    skasować? :-)

    No i jeszcze ... tam mają karty po 100-200Gb/s ? Wow.
    Coz to za karty/interfejsy?

    Może na słabszej karcie nie ma to znaczenia, bo wąskie gardło jest
    gdzie indziej ?

    A co to w ogóle za konstrukcja/element w strukturze
    __cacheline_group_begin(netns_ipv4_read_tx);

    Jakies wyrównanie ?

    J.

  • 15. Data: 2024-03-08 03:10:49
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-03-07 00:05, Marek wrote:

    > I tego nikt nie zrobił? Sorry ale to trochę żenua. Gość pozamieniał
    > miejscami zmienne w strukturze i uzyskał 40% zwiększenie wydajności
    > stosu. Nie 1%, nie 4%...a 40%!

    ale w 9 minucie masz +3%
    I testy tylko na trzech przypadkach.

    Mnie to nie jara.

    > 30 lat temu niektórzy onanizowali się w
    > jakieś experymentalnej wersji gcc specjalnymi flagami do optymalizacji
    > pod intel dającymi bagatela  15% szybszy kod. Podjarany tym całe libc +
    > kernel + istotne binaria wtedy tą wersją przekompilowałem po to by
    > stwierdzić, że właściwe nie widzę różnicy...

    No bo jarasz sie naglowkami i pierdolami. Ale to nieszkodliwe. Czasem
    czas zjada...

    > Widziałeś film?

    A ty widziales?
    Ze zrozumieniem?

    to sa przypadki kiedy masz szybkie karty i duzo flowow.

    Do tego przyrost jest dla AMD ale juz zla intela jest meh albo wrecz
    gorzej (9 minuta)

    Podejrzewam ze jakby poleciec po wiekszej ilosci platform to wyniki beda
    rozne.

    Linuxa sie nie optymalizuje na konkretny sprzet zazwyczaj.

    --
    Lukasz

  • 16. Data: 2024-03-08 08:35:08
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 07.03.2024 o 12:52, Marek pisze:

    > Podobnie jak komentowanie nie na temat i bez zrozumienia kontekstu.

    Zatem pozwolisz, ze twoje komentarze nie mna temat i bez zrozumienia
    kontekstu (czyli wszystkie) bede ignorowal. Naczy PLĄK.

  • 17. Data: 2024-03-08 08:37:32
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 08.03.2024 o 00:09, J.F pisze:

    > To było odnosnie Ghosta, który cos pytał/pisał o 3 latach.

    W takim razie nie zrozumiales.