  • 1. Data: 2024-03-01 03:57:14
    Temat: Trafo sieciowe 5 V minimum 5 VA
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Szukam czegoś takiego i znaleźć nie mogę.

    Są transformatory z 6 V na wyjściu, ale takiego z 5 V nie mogę znaleźć.

    Istniejący transformator ma bez obciążenia 6,8 V, a wydajność (napisaną na
    obudowie zasilacza, z którego pochodzi) 500 mA. Potrzebuję trochę więcej
    prądu (nie wiem jeszcze ile dokładnie, ale na pewno nie przekroczę
    ampera).

    Da się coś takiego znaleźć fabrycznego, czy trzeba rzeźbić, odwijać zwoje,
    robić jakiś autotransformator przed nim, dorzucać jakieś diody
    przeciwsobnie w szereg za nim, itd.?

    --
    - Zajączku, dlaczego masz takie krótkie uszy?
    - Bo jestem romantyczny.

  • 2. Data: 2024-03-01 10:11:39
    Temat: Re: Trafo sieciowe 5 V minimum 5 VA
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel szuka czegoś takiego i znaleźć nie może:

    > Są transformatory z 6 V na wyjściu, ale takiego z 5 V nie mogę znaleźć.

    W okresie słusznie minionym, gdy w wieku pacholęcym byłem, miałem
    Transformator Dzwonkowy, który dawał na wyjściu napięcia 3, 5 i 8V.
    Nie ma już takich? No to może faktycznie, kiedyś było lepiej, a ta
    cała transformacja nic dobrego nam nie przyniosła.

    Jarek

    --
    Szukajcie, a znajdziecie. Kołaczcie, a otworzą wam.

  • 3. Data: 2024-03-01 11:31:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2024 o 10:11 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > Nie ma już takich? No to może faktycznie, kiedyś było lepiej, a ta
    > cała transformacja nic dobrego nam nie przyniosła.

    Dzwonkowe nadal są, ale one nigdy nie miały 5VA.

    TG

  • 4. Data: 2024-03-01 11:46:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Dzwonkowe nadal są, ale one nigdy nie miały 5VA.

    E tam, za Bieruta miały:

    https://sprzedajemy.pl/transformator-dzwonkowy-3v-5v
    -8v-1a-tzf-zabytek-sprawny-warszawa-4-0010c9-nr67803
    853

    Jarek

    --
    Komu dzwonią, temu dzwonią
    Mnie nie dzwoni żaden dzwon

  • 5. Data: 2024-03-01 12:03:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2024 o 11:46 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > E tam, za Bieruta miały:
    >
    > https://sprzedajemy.pl/transformator-dzwonkowy-3v-5v
    -8v-1a-tzf-zabytek-sprawny-warszawa-4-0010c9-nr67803
    853

    Właśnie ten miałem na myśli - on miał ten 1A przy 3V. Jak się obciążyło
    tak odczep 8V to się "gotował"

    TG

  • 6. Data: 2024-03-01 12:48:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    -8v-1a-tzf-zabytek-sprawny-warszawa-4-0010c9-nr67803
    853

    > Właśnie ten miałem na myśli - on miał ten 1A przy 3V. Jak się obciążyło
    > tak odczep 8V to się "gotował"

    Krakowskim targiem, przy 5V powinien być ciepły, ale nie zagotowany.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2024-03-01 14:29:29
    Od: MKi <...@...com>

> [...]
    > Nie ma już takich? No to może faktycznie, kiedyś było lepiej, a ta
    > cała transformacja nic dobrego nam nie przyniosła.

    Transformatory dzwonkowe miały, o ile dobrze pamiętam, bardzo mały
    prąd na stronie wtórnej. Chyba 0,5 A. A OP potrzebuje minimum 5 VA.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 8. Data: 2024-03-01 14:54:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 1.03.2024 o 14:29, MKi pisze:

    > Transformatory dzwonkowe miały, o ile dobrze pamiętam, bardzo mały
    > prąd na stronie wtórnej. Chyba 0,5 A. A OP potrzebuje minimum 5 VA.

    Dodam jeszcze że były 'miękkie' prądowo coby ich nie spalić przypadkowym
    zwarciem,
    a autorowi zapewne nie o to chodzi.
    Chciałem zajrzeć do TME ale widzę że się popsuło, 'katalog dostępny
    tylko dla klientów firmowych' :(

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2024-03-01 15:00:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Szukam czegoś takiego i znaleźć nie mogę.
    >
    > Są transformatory z 6 V na wyjściu, ale takiego z 5 V nie mogę znaleźć.
    Faktycznie, nie ma, ja bym dał 4 diody zwykłe 1a 2 szeregowo i następnie
    równolegle co da ci około 1,2-1,4V spadku. Prościej się chyba nie da.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2024-03-01 17:59:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Faktycznie, nie ma,

    Coś tam zawsze się znajdzie. Na przykład to:

    https://pl.rs-online.com/web/p/transformatory-nascie
    nne/0504694

    Ale fakt, dużo ofert nie ma. Widać mało komu potrzebne.

    > ja bym dał 4 diody zwykłe 1a 2 szeregowo i następnie równolegle
    > co da ci około 1,2-1,4V spadku.

    Ta też nie wiem po co to pytającemu, ale zakładam, że nie chodzi mu
    o źródło dziwacznie odkształconiego przebiegu o napięciu skutecznym
    (być może) zbliżonym do 5V, tylko o sinus z elektrowni.

    > Prościej się chyba nie da.

    Można zsyntezować 50Hz w mikrokontrolerze i wysterować tym wzmacniacz
    w klasie D. Może wyjść najtaniej.

    --
    Jarek