  • 1. Data: 2012-10-26 14:37:02
    Temat: Pytanie o Googlebota
    Od: Marek <p...@s...com>

    Czy googlebot usunie adres z indeksu jeśli zwracany jest jakikolwiek kod
    4xx? Czy tylko dla niektórych to zadziała?

  • 2. Data: 2012-10-26 20:07:10
    Temat: Re: Pytanie o Googlebota
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Fri, 26 Oct 2012 14:37:02 +0200, Marek wrote:
    > Czy googlebot usunie adres z indeksu jeśli zwracany jest jakikolwiek kod
    > 4xx? Czy tylko dla niektórych to zadziała?

    Przy 404 i 410 adres po pewnym czasie zostanie usunięty. Nie znam
    reakcji na 403.

    HARY

    --
    Zło ma szansę wszędzie tam, gdzie może liczyć
    na życzliwą obojętność.

  • 3. Data: 2012-10-26 23:09:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 26 Oct 2012 18:07:10 +0000 (UTC), HARY napisał(a):

    > Przy 404 i 410 adres po pewnym czasie zostanie usunięty. Nie znam
    > reakcji na 403.

    Chciałbym doradzić webmasterowi zrezygnowanie z kodu 400 na rzecz 404. Z
    jednej strony przyznaję mu rację, że 400 jest bardziej adekwatny do
    sytuacji a z drugiej przypuszczam, że Google go będą ignorowały. Przy
    okazji chciałem w ogóle poruszyć kwestie traktowania kodów 4xx przez
    Google.

    Przy okazji: grzebałem w supporcie Googlowym i nigdzie jawnie nie piszą o
    tym, że 404 i 410 usuwają cokolwiek z indeksu. Piszą tylko, że należy
    używać tych kodów gdy strony nie ma. Czy też kiedyś starałeś się czegoś
    dowiedzieć?