  • 1. Data: 2024-04-08 19:40:50
    Temat: RPi Pico - uszkodzona?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Tak naprawdę jest to płytka W5100S-EVB-Pico - z RP2040, pamięcią Winbond
    W25Q16JV i ethernet Wiznet W5100S.
    Wgrywam Micro Python, wgrywam mój program - działa. Naciskam RUN - nie
    działa, nie jest widoczna przez USB. Wciskam Bootsel, wgrywam nuke-a,
    wgrywam Jeszcze raz wszystko - działa. Odłączam i podłączam zasilanie -
    nie działa, nie jest widoczna przez USB.
    Uszkodzona pamięć? - ale jak wgram tylko Pythona bez czyszczenia to znów
    jest widoczny program i działa - WTF?
    Wgrałem jeszcze blink-a - miga, odłączam zasilanie, podłączam - nie
    miga. Wgrywam od nowa, wciskam RUN, puszczam - nie miga.
    Mam drugą taką płytkę - działa wszystko OK - na razie, bo ta też
    wcześniej działała.

    --
    Mirek

  • 2. Data: 2024-04-09 19:08:57
    Temat: Re: RPi Pico - uszkodzona?
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 08/04/2024 18:40, Mirek wrote:
> [...]
    > miga. Wgrywam od nowa, wciskam RUN, puszczam - nie miga.
    > Mam drugą taką płytkę - działa wszystko OK - na razie, bo ta też

    Jak długo działała? Na jaką żywotność można liczyć przy Pico? Myślałem
    żeby to wybrać do swojego projektu, bo nie wymaga karty SD, a to chyba
    najbardziej problematyczny element

    Lukasz

  • 3. Data: 2024-04-09 19:32:54
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 9.04.2024 19:08, ddddddddddd wrote:

    > Jak długo działała? Na jaką żywotność można liczyć przy Pico?

    Jakieś 2 miesiące. Ale mam też takie (zwykłe Pico), które działają już
    kilka lat.

    > Myślałem
    > żeby to wybrać do swojego projektu, bo nie wymaga karty SD, a to chyba
    > najbardziej problematyczny element

    Pico a "duże" Pi z Linuxem to jednak zdecydowanie różny kaliber i
    zastosowania.
    Co do kart - nie potwierdzam. Dużo kart No name i Good Ram (może
    podróbki) padło mi od razu tzn, podczas uruchamiania i testowania
    systemu. Te co przeżyły testy działają lata. System można uruchomić w
    trybie overlay tzn. karta jest tylko do odczytu, pliki zapisywane są
    tylko w ramdysku. Jeżeli jednak coś trzeba zapisywać na karcie to warto
    kartę dać kilka razy większą niż trzeba - dłużej podziała.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2024-04-10 07:11:45
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 09/04/2024 18:32, Mirek wrote:

    > Jakieś 2 miesiące. Ale mam też takie (zwykłe Pico), które działają już
    > kilka lat.

    ok, czyli być może tak się po prostu trafiło

    > Pico a "duże" Pi z Linuxem to jednak zdecydowanie różny kaliber i
    > zastosowania.

    to prawda. Tyle że w miarę rozwoju mojego mini projektu okazuje się że
    większość operacji mogę przerzucić na mój hosting www, gdzie w cenie
    mogę uruchomić chyba 30 aplikacji Python'a (co też rozpocząłem po
    ostatnim padzie kart, ale nadal używam dużego Pi, bo łatwiej mi na nim
    testować - zdalnie, bez fizycznego podłączania)

> [...]
    > tylko w ramdysku. Jeżeli jednak coś trzeba zapisywać na karcie to warto
    > kartę dać kilka razy większą niż trzeba - dłużej podziała.

    dopóki nie wymyśliłem hostingu cały czas zapisywałem na kartę (drobnicę,
    ale dośc często), dwa noname w dwóch urządzeniach padły mi prawie w tym
    samym czasie (na szczęście miałem backup). Fakt - karty wybierałem jak
    najmniejsze (8GB), bo ich kopia zajmuje wtedy mniej czasu :)
    A Pico faktycznie jest dla mnie wystarczające (ma WiFi i bluetooth -
    choć z BT classic sobie nie poradziłem, ale póki co potrzebuję tylko BLE)

    Lukasz