    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RPi Pico - uszkodzona?
    Date: Wed, 10 Apr 2024 06:11:45 +0100

    On 09/04/2024 18:32, Mirek wrote:

    > Jakieś 2 miesiące. Ale mam też takie (zwykłe Pico), które działają już
    > kilka lat.

    ok, czyli być może tak się po prostu trafiło

    > Pico a "duże" Pi z Linuxem to jednak zdecydowanie różny kaliber i
    > zastosowania.

    to prawda. Tyle że w miarę rozwoju mojego mini projektu okazuje się że
    większość operacji mogę przerzucić na mój hosting www, gdzie w cenie
    mogę uruchomić chyba 30 aplikacji Python'a (co też rozpocząłem po
    ostatnim padzie kart, ale nadal używam dużego Pi, bo łatwiej mi na nim
    testować - zdalnie, bez fizycznego podłączania)

    > Co do kart - nie potwierdzam. Dużo kart No name i Good Ram (może
    > podróbki) padło mi od razu tzn, podczas uruchamiania i testowania
    > systemu. Te co przeżyły testy działają lata. System można uruchomić w
    > trybie overlay tzn. karta jest tylko do odczytu, pliki zapisywane są
    > tylko w ramdysku. Jeżeli jednak coś trzeba zapisywać na karcie to warto
    > kartę dać kilka razy większą niż trzeba - dłużej podziała.

    dopóki nie wymyśliłem hostingu cały czas zapisywałem na kartę (drobnicę,
    ale dośc często), dwa noname w dwóch urządzeniach padły mi prawie w tym
    samym czasie (na szczęście miałem backup). Fakt - karty wybierałem jak
    najmniejsze (8GB), bo ich kopia zajmuje wtedy mniej czasu :)
    A Pico faktycznie jest dla mnie wystarczające (ma WiFi i bluetooth -
    choć z BT classic sobie nie poradziłem, ale póki co potrzebuję tylko BLE)

    Lukasz