  • 1. Data: 2020-09-18 14:33:14
    Temat: RTX3070/80
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Od wczoraj wysypało się milion memów, filmików itp na temat związany z
    ceną RTX3070/80 i wydajnością, szczególnie w kontekście RTX20xxTi za
    grubą kasę...

    No dobra, właściciele RTX20xx wypłakali się, moze jakieś samobójstwa były...

    A jest gdzieś prognozowana cena w PLN za RTX3070 i RTX3080? Tak żeby te
    $500 i $700 nie okazało się być bez jakiegoś dziwnego przelicznika na
    warunki w PL?

    Mój GTX1050 jest już jak gdyby ... wymagający zmiany właściela...

  • 2. Data: 2020-09-18 15:57:43
    Temat: Re: RTX3070/80
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-18 o 14:33, heby pisze:

> [...]
    >
    > A jest gdzieś prognozowana cena w PLN za RTX3070 i RTX3080? Tak żeby te
    > $500 i $700 nie okazało się być bez jakiegoś dziwnego przelicznika na

    Cło, marża pośrednika a na niektórych wieszczyli że na karty
    rzucą się górnicy i podbiją cenę.
    Jak ma być tanio to szukaj używanej RTX20xx.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-09-18 16:28:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2020 15:57, RadoslawF wrote:
    > Jak ma być tanio to szukaj używanej RTX20xx.

    Myslisz że karty które wczoraj kupowali za 5kzł nagle spadną do 1800zł
    bo rtx30xx wyszedł i zjada je na śniadanie ;)? E, nie, co prawda RTX20xx
    spadną, ale bym nie przesadzał, raczej przyjanuszą je w swoich kompach
    przeklinając, niż wystawią na allegro w cenie poniżej RTX30xx.

  • 4. Data: 2020-09-18 20:54:51
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-18 o 16:28, heby pisze:

> [...]
    > spadną, ale bym nie przesadzał, raczej przyjanuszą je w swoich kompach
    > przeklinając, niż wystawią na allegro w cenie poniżej RTX30xx.

    Nie wiem czy aż tyle ale spadną na pewno.
    Jaki jest sens trzymać w koparce wolne karty?
    Jak ma być tanio i może być wolno to zamiast wydawać tysiące zł
    na każdą kartę graficzną zrób koparkę z malinek (Raspberry Pi).
    Malinka to kilkaset zł od sztuki.
    Ale czynnych koparek na nich nie widziałem. :-)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-09-18 22:41:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/09/2020 20:54, RadoslawF wrote:
    > zrób koparkę z malinek
    Ale ja pograć chciałem.

    Kpanie się nie opłaca, lepiej kraść.

  • 6. Data: 2020-09-19 00:02:53
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-09-18 o 22:41, heby pisze:

    > Ale ja pograć chciałem.
    >
    > Kpanie się nie opłaca, lepiej kraść.

    Kraść trzeba umieć a jak złapią/udowodnią odpokutować w więzieniu.
    Nie każdemu to odpowiada.
    Ale zrobisz co uznasz za słuszne.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-09-19 07:43:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Się podczepię. Czy GTX 1660 Super to rozsądny wybór, w sensie szeroko
    rozumianego kompromisu ceny, wydajności i trosk świata współczesnego?
    Powiedzmy, że w tej chwili najbardziej wymagające co mam to Flight
    Simulator 2020. Na razie razie FHD. Również: czy jest coś co warto
    rozważyć, jako bardziej wydajne/przydatne co da się kupić za niewiele
    większe pieniądze?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2020-09-19 10:21:27
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 19/09/2020 06:43, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > Simulator 2020. Na razie razie FHD. Również: czy jest coś co warto
    > rozważyć, jako bardziej wydajne/przydatne co da się kupić za niewiele

    Czy twoja gra chodzi na maksymalnych ustawieniach? Jeśli tak, to nie
    zmieniaj GPU. Kup wtedy, gdy będziesz potrzebował. Na tym rynku każdy
    kwartał później odłożony zakup oznacza realny zysk wydajności za tą samą
    cenę.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 9. Data: 2020-09-19 10:24:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/09/2020 00:02, RadoslawF wrote:
    > Kraść trzeba umieć a jak złapią/udowodnią odpokutować w więzieniu.

    Kradzież liczb chyba nie jest kradzieżą w świetle prawa...

  • 10. Data: 2020-09-19 14:17:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-19, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    > zmieniaj GPU. Kup wtedy, gdy będziesz potrzebował. Na tym rynku każdy
    > kwartał później odłożony zakup oznacza realny zysk wydajności za tą samą

    Zapomniałem dodać, że mam gtx 1050. Jest poniżej zalecanego minimum dla
    ww, co w tym przypadku oznacza Radeon RX 590 / GeForce GTX 970 lub
    lepsza. Daje się tym bawić ale nawet na wszystkich ustawieniach "low"
    nie ma płynności.

    Nie jestem graczem, nie chcę wydać kupy kasy na jakąś wypasioną kartę,
    nawet tych 700 USD na tytułową RTX3070. Prędzej coś w okolicy 1/3 tej
    kwoty.

    --
    Marcin