    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: :(
    Date: Thu, 31 Jan 2013 19:50:44 +0100

    Roman, tak było 10 lat temu w mojej dzielnicy:
    http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,968813.html
    . Osobiście nie
    widziałem tego wypadku, ale do dziś pamiętam informację prasową o nim mimo
    upływu czasu, bo niekiedy tamtędy chodzę. Mogłem być na miejscu tych
    pieszych. Inna sprawa: 2 listopada 2012 roku już autentycznie mogłem
    ucierpieć przechodząc przez ulicę Sokratesa w Warszawie -- nie wiem, czym
    się zajmował kierowca osobówki w czasie jazdy (na pewno dawaniem gazu do
    dechy na długiej prostej, pomimo przejść dla pieszych; ale na pewno nie
    obserwowaniem drogi), zobaczył mnie w ostatniej chwili i co prawda odbił,
    ale gdybym ja w porę nie zareagował, to by mnie potrącił.
    A kierowcy TIR-ów to także często przypadki nadające się do odebrania prawa
    jazdy. Osobiście znam jednego kierowcę pojazdów zwanych potocznie TIR-ami
    (choć profesjonalnie podchodząc do sprawy, tak ich się nie powinno nazywać).
    W miarę poukładany człowiek w wieku ponad 50 lat, ale... nie raz opowiadał,
    jak lubił robić na złość innym uczestnikom ruchu, którzy łamali w jakiś
    sposób przepisy -- można powiedzieć, że dawał im nauczkę, ale jak się
    kieruje tak ciężkim pojazdem, to może się skończyć tragicznie. Inna historia
    z udziałem znanego mi kierowcy TIR-ów -- gdy jeździ osobówką, to trzyma się
    bardzo blisko poprzedzającego pojazdu (tak zwana jazda na ogonie albo jazda
    na zderzaku). Na moje pytanie, dlaczego tak robi, padła odpowiedź, że to
    przyzwyczajenie z TIR-ów. Nieźle się zdumiałem, bo przecież taki TIR to
    ciężki pojazd, który ma długą drogę hamowania i raczej powinno się trzymać
    większy odstęp od poprzedzającego pojazdu, a nie mniejszy.

    Niektórzy kierowcy TIR-ów (bo są więksi) mają gdzieś kierowców osobówek, a
    niektórzy kierowcy osobówek (bo są więksi) mają gdzieś pieszych.

    S.