    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 1/3 OT wykonywanie bruzd na kanały kablowe
    Date: Wed, 3 Mar 2010 15:18:46 +0100

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmlpke$jor$1@news.onet.pl...

    > Za mało, myślę o typowych *ozdobnych* listwach przypodłogowych, które mam
    > w mieszkaniu, a zdolnych pomieścić ze 3 żyły koncentryka.

    Jezeli przewody mają przebiegać przy ścianie to jest inny, tańszy i czysty
    sposób na taką instalację.
    Już kilka razy miałem okazję to stosować u klientów, którzy tak jak Ty mieli
    problem z poprowadzeniem przewodów, kiedy były porobione podłogi i
    pomalowane ściany.
    Kupujesz plastikowe, płytkie koryka elektryczne o szerokości takiej samej
    jak wysokość listwy podłogowej, ewentualnie kilka mm szersze.
    Listwy te mocujesz kołeczkami do ściany w miejscu, gdzie jest listwa
    podłogowa. Spód korytka ma być przykręcony do ściany.
    W korytlach prowadzisz przewody i wyprowadzasz je tam, gdzie potrzebujesz do
    góry poprzez wywiercone od góry otworki.
    Dekielek plastikowego korytka łączysz z listwą podłogową klejąc taśmą
    samoprzylepną dwustronną lub klejem. Jeżeli listwy są drewniane można ją po
    prostu przypiąć zszywkami tapicerskimi. Na koniec dekielek wraz z listwą
    wciskasz w swoje miejsce i już. W każdej chwili masz dostęp do korytka.
    Możesz dokładać i odejmować kabli. Końcowy efekt jest prawie niezauważalny,
    zwłaszcza jak ktoś ma ściany w jasnym kolorze, bo korytka są białe, ale na
    dobrą sprawę można je okleić okleiną drewnopodobną lub podobną do listew
    naklejajac od góry korytka pasek takiej okleiny. Można też kupić lakier
    nitro w sprayu i pomalowac na kolor zbliżony do koloru ściany lub listew.
    Wile osób nawet nie zauważy tych korytek.