eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody10 tys. nowych punktów ładowania › Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invlid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 10 tys. nowych punktów ładowania
    Date: Wed, 15 Mar 2023 02:10:31 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <tur5uh$3rs5n$2@news.icm.edu.pl>
    References: <tujthg$l05$2$Cav@news.chmurka.net>
    <640f273a$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    <tupmjp$3p0jh$3@news.icm.edu.pl>
    <64106957$0$19601$65785112@news.neostrada.pl>
    <tuqfa5$3qc7u$2@news.icm.edu.pl>
    <6410d825$0$19622$65785112@news.neostrada.pl>
    <tuqmqe$adkq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 15 Mar 2023 01:10:41 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="4059319"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.8.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <tuqmqe$adkq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712117
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 14.03.2023 o 21:51, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 14.03.2023 o 21:25, nadir pisze:
    >
    >>> Nie. "Tak samo ma się" oznacza, że trwałość akumulatorów nie zależy
    >>> od długości ładowania tylko innych czynników takich jak prąd
    >>> ładowania, poziom naładowania.
    >>
    >> A prąd ładowania nie ma wpływu na długość ładowania?
    >>
    > Oczywiście, że ma. Generalnie chodzi o temperaturę baterii najwięcej,
    > gdyż to ona powoduje najwiekszą degradację tejże.

    Trwałość to inna sprawa. Ładować można długo, konkretnie aż się aku
    sfajczy :-)

    >
    > Logiczne zatem, że jeśli będziemy ładowali dużym prądem, to temperatura
    > może być duża, co oczywiście potwierdzają badania i doświadczenie. Są
    > oczywiscie systemy chłodzące ale one są "zewnętrzne" a nie wewnętrzne
    > dla baterii. Takie "gotowanie dużym prądem" jest zgubne, bo temperatura
    > wewnątrz baterii jest większa niż na zewnątrz, nawet w przypadku
    > chłodzenia czy to cieczą czy czymkolwiek.

    Takie są doświadczenia użytkowników samochodów elektrycznych? :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: